Abigail Dougherty
Gigant mleczarski Fonterra otworzył nowe centrum aplikacji napojów w Chinach.
Firma Fonterra uruchomiła nowe centrum zastosowań w Shenzhen w południowych Chinach w ramach swojej strategii dostarczania nowozelandzkiego mleka chińskim klientom w innowacyjny sposób.
Centrum aplikacji było miejscem, w którym testowano i opracowywano nowe produkty, a współpraca obejmowała już cztery w Chinach.
Ale nowe centrum, które zostało otwarte we wtorek, było inne, ponieważ skupiało się na aplikacjach do napojów.
Inne ośrodki w spółdzielni koncentrowały się na opracowywaniu produktów spożywczych, takich jak pierogi na parze z mozzarellą, śmietana niewymagająca chłodzenia, lizaki z serka śmietankowego.
Czytaj więcej:
* Mleko nowozelandzkie jest najcenniejsze na świecie, mówi Hurrell z Fonterra
* Działalność gastronomiczna Fonterry osiągnęła 3 miliardy dolarów
* Firma Fonterra zreorganizowała hub w Kantonie, aby napędzać wzrost swojej szybko rozwijającej się działalności gastronomicznej w Chinach
Dyrektor generalny Fonterra na Wielkie Chiny, Tie Han Zhao, powiedział, że istnieje ogromny potencjał w łączeniu spółdzielczych produktów mlecznych z bogatymi smakami chińskich napojów.
Powiedział, że centrum zapewniło nową platformę do badania wykorzystania produktów mlecznych w napojach i zapewnia innowacyjne rozwiązania spełniające potrzeby chińskich konsumentów.
„Ale nowe centrum aplikacji jest również ważną częścią globalnego systemu współpracy badawczo-rozwojowej.
„Część sukcesu naszej działalności gastronomicznej w Chinach wynika z centrów aplikacji, które pozwalają nam lepiej wspierać naszych klientów i lepiej rozumieć preferencje chińskich konsumentów”.
kotwica
Fonterra stara się zachęcić konsumentów w Chinach, ich największym rynku, do wykorzystywania produktów mlecznych w lokalnej kuchni. (Film opublikowany po raz pierwszy 28 stycznia 2022 r.)
Powiedział, że centra aplikacyjne zwiększyły zdolność spółdzielni do poznawania najnowszych trendów w branży spożywczej.
„Preferencje konsumentów w Chinach stale się zmieniają, a świadomość zdrowotna wzrosła od Covid-19, co doprowadziło do wzrostu spożycia produktów mlecznych.
„Rząd naciska również na ludzi, aby dążyli do dziennego spożycia produktów mlecznych w ilości od 300 do 500 gramów”.
W ubiegłym roku główne marki herbaty i napojów w Chinach wprowadziły łącznie 1434 nowe rodzaje napojów bezalkoholowych.
Shenzhen było idealną lokalizacją dla nowego centrum, powiedział Zhao, ponieważ miało tam siedzibę wielu czołowych klientów napojów w kraju.
„Nowe pomysły kwitną w Shenzhen ze względu na młodą populację miasta i innowacyjne środowisko”.
Nowe centrum było drugim obiektem Fonterry w regionie Delty Rzeki Perłowej, który zamieszkiwało około 86 milionów ludzi i wytwarzał 12% PKB kraju.
Drugi zakład znajdował się w Kantonie, który znajdował się niedaleko Shenzhen, ale koncentrował się na zastosowaniach piekarniczych.
Fonterra niedawno zakończyła również cyfrową aktualizację swoich dwóch pozostałych centrów aplikacji, które znajdowały się w Pekinie i Szanghaju.
Wszystkie cztery istniejące centra mają zdolności produkcyjne związane z napojami i podczas gdy Shenzhen Application Center będzie koncentrować się na zastosowaniach związanych z napojami, posiadało zdolności piekarnicze.
Działalność gastronomiczna Fonterra, która zaopatrywała piekarnie, kawiarnie, kawiarnie, restauracje, sieci sklepów wielobranżowych i supermarkety w specjalistyczne produkty mleczne, rozpoczęła się w 2013 roku.
Był to rynek globalny, a współpraca konkurowała z międzynarodowymi konkurentami, takimi jak Nestlé i Danone, ale planowano rozszerzyć swoją obecność na Wielkie Chiny, Azję Południowo-Wschodnią i Stany Zjednoczone do 2030 roku.
Na początku tego roku Fonterra ogłosiła 50-procentowy wzrost dywidendy w pierwszej połowie i planuje zwrócić akcjonariuszom 800 milionów dolarów ze sprzedaży aktywów.
Pod przywództwem CEO Milesa Hurrella spółdzielnia sprzedawała zagraniczne aktywa po okresie globalnej ekspansji, która nie przyniosła obiecanych zysków i pozostawiła ją mocno zadłużoną.
Ale w zeszłym roku zdecydowała się nie sprzedawać udziałów w swoim australijskim biznesie, ponieważ zdecydowała, że utrzymanie pełnej własności służy strategicznym interesom spółdzielni.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”