Sprzedaż australijskich muscle carów
Ford Falcon GTHO Phase IV został sprzedany za mniej niż 2 miliony dolarów, co czyni go najdroższym australijskim samochodem kiedykolwiek sprzedanym na aukcji.
Czysty Ford Falcon XA GTHO Phase IV został sprzedany w Australii za 2 miliony dolarów australijskich (2,08 miliona dolarów nowozelandzkich), co jest najwyższą jednorazową ceną, jaką kiedykolwiek zapłacono za australijski samochód drogowy.
Samochód jest jednym z zaledwie czterech samochodów zbudowanych, aby pomóc Fordowi wygrać w Bathurst w 1972 roku i składa się z trzech modeli drogowych i jednego samochodu wyścigowego, z których wszystkie znajdowały się na różnych etapach rozwoju przed niesławnym „Strach przed supersamochodami” Zatrzymaj wszystkie prace w czwartym etapie.
Według specjalistycznego brokera samochodowego, Australian Muscle Car Sales, kilka miesięcy temu zwrócił się do niego „dyskretny, ale zdeterminowany kolekcjoner i poprosił o nabycie tego, co jest uważane za najcenniejszy pojazd silnikowy, jaki kiedykolwiek wyprodukowano w Australii”.
Wdał się w dyskusje z poprzednim właścicielem czwartego etapu, Paulem Carthio z Sydney, który potwierdził, że samochód został wymieniony za „niecałe 2 miliony dolarów”.
Czytaj więcej:
* Więcej pracowników z dużymi pieniędzmi na aukcji
* 1985 Holden Commodore należący do Petera Brooka sprzedaje za ponad 1 milion dolarów
* Klasyczny Ford Falcon sprzedany na aukcji za 414 000 USD
* Ktoś zapłacił prawie pół miliona za Forda Falcona bez silnika
Jeśli chodzi o inne samochody drogowe, „jeden jest teraz arcydziełem w kolekcji Bowdena, jeden znany jako samochód rajdowy został ostatecznie zniszczony w wypadku, a te klejnoty, które tu widzisz, wciąż są w stanie nie cofania czasu – być może najbardziej niesamowite, z których jest pierwszy dzień muscle cara „Australijska egzystencja”.
Pokonał tylko 4698 mil nowego i jest pozostałym nieodrestaurowanym Stage 4, z oryginalnym lakierem, wnętrzem, kołami Bathurst Globe, a nawet oryginalnymi oponami. W zestawie znajdują się nawet banery magnetyczne, które nadają mu wygląd przyjazny dla samochodów wyścigowych, wraz ze standardową klatką na kółkach.
Cena sprzedaży przewyższa również poprzedniego rekordzistę australijskiego samochodu drogowego, który posiadał 1985 HDT Holden Commodore VK Group A SS należy do legendy wyścigów Petera Brooka. Sprzedano go na aukcji za oszałamiającą kwotę 1 102 278 AUD (1 102 278 NZ$), bijąc rekord 1 050 000 AUD ustanowiony przez rzadkiego HSV Maloo GTSR W1.
Ceny klasycznych samochodów Holden i Ford gwałtownie wzrosły w ostatnich latach, zwłaszcza od czasu, gdy Holden zamknął swoje podwoje na początku zeszłego roku. Ktoś zapłacił ponad pół miliona sokołów bez silnika W 2020 roku uczciwy, choć etap GTHO III był prawdziwy.
Pierwszy samochód HDT (Holden Dealer Team, HSV Wprowadzenie) ścigał się 1969 Monaro GTS350 Został zbudowany i ścigany przez Harry’ego Firtha i miał sprzedać się za ponad 1 milion dolarów, ale telefon z australijskiego Departamentu Infrastruktury, Transportu, Rozwoju Regionalnego i Komunikacji osłabił morale.
Powiedział Monaro może być „australijskim obiektem chronionym” i nie może opuścić kraju, w wyniku czego zawodnik poszedł z 750 000 A$ (781 751 NZ$).
Chociaż nie pchają znaku miliona dolarów, Inne klasyczne samochody Holdens pełzają w cenach.
Lloyds Auctions ma obecnie profil Jeden z czterech HSV GTSR W1 Maloo Z zaledwie 19 km na zegarze jest wyceniony na 495 000 $ w momencie pisania. Biorąc pod uwagę, że jest zupełnie nowy, istnieje duża szansa, że sprzeda się za duże pieniądze.
Posiada również plik 2017 Holden HSV GTSR „Niezwykle oddany”Nagrodzony pakietem Walkinshaw Power Pack W557, ma 557 kW/930 Nm, lakier XU3 Yella pasujący do GTSR 1996 i oryginalnego tylnego skrzydła V8 Supercars dostarczonego przez 888 Race Engineering.
„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.