Ta historia pojawiła się pierwotnie MotoringNZ.com
Ford New Zealand twierdzi, że nie wprowadzi żadnych zmian w swojej obecnej gamie pojazdów Ranger i Everest po rządowych zmianach w zniżkach na czyste samochody, mających na celu usunięcie przestępców o wysokiej emisji z krajowej sceny drogowej.
Sześciocylindrowe silniki, które tak bardzo elektryzują obecnego Rangera i jego sportową pochodną Everest, należą do najbardziej wpływowych silników na rynku – ale są również kluczowe dla tego, dlaczego najczystszy motocykl jest dostępny na rynku.
Ford NZ powiedział w tym tygodniu, że 3,0-litrowe silniki V6 przetrwają pomimo surowych nowych kar – które podbijają flagowego Raptora do prawie 100 000 USD.
Ujawniono, że Ford Ranger Wildtrak X wypełnia lukę między standardowym Wildtrakiem a potężnym Raptorem.
Nieustanne zaangażowanie lokalnego dystrybutora w turbodoładowany sport dla początkujących, Wildtrak, Platinum i benzynę z podwójnym turbodoładowaniem dla Raptora wiąże się z oczekiwaniem, że mogą stracić nieco tempo sprzedaży.
Rzecznik Forda w Nowej Zelandii, Tom Clancy, mówi, że istnieje możliwość, że więcej nabywców Rangera z podwójną kabiną będzie preferować jedyny zamienny silnik tego typu, podstawowy 2,0-litrowy turbodoładowany, po wprowadzeniu zmienionej zniżki na czysty samochód 1 lipca.
Czytaj więcej:
* Ujawniono ceny najmocniejszej jak dotąd Toyoty Hilux
* W mieście jest nowy strażnik
* Ford debiutuje nowym, pełnym przygód SUV-em o znanej nazwie
* Pięć rzeczy: najlepsze rzeczy, które możesz kupić
Jedyny silnik przeniesiony z wychodzącego modelu, który wycofał się rok temu, wciąż ma chrząknięcie w sprzedaży. To jedyna opcja w najbardziej ukochanym XLT z podwójną kabiną firmy Ranger Kiwi. Te cztery cylindry są również ustawione na bardziej czyste ciepło samochodu. Przychodząca grzywna w wysokości 5 232 USD jest dwukrotnie wyższa od obecnie nałożonej grzywny. Ale najmocniej uderzają silniki V6.
Wersje od 77 490 do 84 490 USD będą miały łączną opłatę w wysokości 6 555 USD, co oznacza, że najdroższe będą kosztować 91 045 USD. Nowa maksymalna opłata Raptora, wynosząca 6 900 USD, w porównaniu z poprzednimi 5 175 USD, skutecznie sprawia, że wydano 99 890 USD.
Niekoniecznie są to bezwzględne pułapy. Kolejnym czynnikiem związanym z czystym powietrzem, który wisi nad branżą, jest norma dotycząca czystych pojazdów.
Różnica między nim a zniżką na czyste samochody polega na tym, że norma ma na celu zachęcenie branży do sprowadzania czystszych samochodów do kraju, podczas gdy zniżka ma zachęcić ludzi do ich zakupu.
Norma wykorzystuje złożone obliczenia wag i celów, aby nagradzać produkty o niskiej emisji i karać za brudne produkty do 4500 USD plus GST, czego można uniknąć tylko wtedy, gdy dystrybutor jest w stanie zrekompensować czystą taryfę, która osiąga kredyt węglowy.
Niektórzy dystrybutorzy bez nich powiedzieli, że przerzucą ten koszt na konsumentów. Nie ustalono jeszcze, czy stanie się to z Fordem, mówi Clancy.
Zauważa, że jak dotąd w tym roku pozostaje po pozytywnej stronie księgi rachunkowej i istnieje pewność, że hybryda plug-in i elektryczny Mach-E, wprowadzony na rynek w tym miesiącu, poradzi sobie wystarczająco dobrze, aby utrzymać ich tam przez resztę roku. rok. rok.
Wpływ nowych przepisów został określony przez nowy przemysł samochodowy jako równowartość wzrostu cen w jego segmencie o 2100 USD.
DAMIEN O’CARROLL / DOSTARCZONA STOPA
Ford wprowadził na rynek nową wersję SUV-a Everest, z odważną nową twarzą, większym luksusem i większymi możliwościami na drodze i w terenie niż kiedykolwiek wcześniej.
Dzisiaj rzecznik Forda zakwestionował motyw, pytając, czy był to „ruch mający na celu zwiększenie dochodów” rządu. Komentarz, że segment komercyjny „wykonywał wszystkie ciężkie prace związane z tym programem” może zabrzmieć nieszczerze, biorąc pod uwagę powszechność wysokiej klasy Rangerów w obiegu.
Stabilny status Rangera jako najlepiej sprzedającego się nowego pojazdu w kraju, który utrzymywał się komfortowo w zeszłym miesiącu, był zarówno dobrodziejstwem, jak i zmorą, gdy ustawodawcy postawili sobie za cel celowanie w samochody, które stanowią 24 procent rocznej sprzedaży nowych samochodów.
Samochody stoją wysoko w oczach ustawodawców nie bez powodu: żadna emisja nie zbliża się do starego punktu karnego, a już na pewno nie zbliżającego się nowego punktu karnego.
Z wydajnością 292 g/km (zobaczysz również deklarowane 262 g/km, ale to jest na podstawie starego wskaźnika NEDC, a nie WLTP, który ma teraz znaczenie), Raptor jest nie tylko najlepszym strażnikiem CO2 z wygodnym marginesem , ale także najwyższą jednotonową liczbę ute.
Silnik wysokoprężny V6 wytwarza 262 g/km WLTP, generyczna wersja 2,0-litrowa wytwarza 218 g/km, chociaż wersja Wildtrak X zbudowana zgodnie z wymogami Euro 6 obniża tę wartość do 209 g/km. Ten model jest ograniczony tylko do 300 sztuk.
Wysokie emisje — i najgorsze zużycie paliwa w historii Rangera — to cena, jaką Raptor płaci za bycie najpotężniejszym pojazdem w klasie jednotonowej. Clancy mówi, że negatywy nie powstrzymały go od tak usilnego dążenia do tego. Rozmowa na poziomie dealera nie potwierdzi 14-miesięcznych dat dostawy, ale potwierdza, że „na Raptora trzeba długo czekać”.
Czy Clean Car Mk 2 zaszkodzi? „To bardzo wyjątkowy samochód dla jego fanów, więc tego nie widzimy [new penalty] Ma to ogromny wpływ.” Powodem jest to, że nie ma tu jeszcze więcej niż 200 domów do wybudowania. Popyt jest wysoki.
„Do tej pory Raptor stanowił około pięciu procent całej sprzedaży Rangerów, ale do końca roku będzie to mniej, około trzech procent. Mamy tylko tyle odłożone na ten rok.”
Jak dotąd Clean Car nie wydaje się zniechęcać kupujących; Ale czy tak będzie za kilka miesięcy? Clancy mówi, że to się jeszcze okaże.
„Ludzie nadal potrzebują pomocy w całej Nowej Zelandii. Mamy wielu Rangersów, których wypożyczyliśmy, aby pomóc w odbudowie na przykład w Hastings i okolicach.
„Nie ma wielu, jeśli w ogóle, opcji EV, które mogłyby pomóc w tak ogromnym zadaniu jak to. W gospodarstwach rolnych, miejscach pracy i wszelkiego rodzaju pracach holowniczych, ute jest nadal najlepszą opcją. Być może pospieszne zmiany nie dotyczyły punkt zwrotny, ale raczej ruch mający na celu zebranie dochodów”.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”