Po wielu przykrościach Ford w końcu ujawnił nowego Rangera, który trafi do sprzedaży w przyszłym roku. Co jest dość dokładne Czego się spodziewaliśmy.
Jak krążyły pogłoski podczas opracowywania Rangera, 3,2-litrowy rzędowy, pięciocylindrowy turbodiesel, który był podstawą gamy Ranger od czasu premiery wersji T6, został porzucony na rzecz nowego, 3,0-litrowego turbodiesla. V6.
Chociaż Ford nie chce jeszcze mówić o wersjach specyficznych dla rynku – ani nawet o specyfikacjach silnika – trudno sobie wyobrazić, że nie zobaczymy tutaj V6, podczas gdy dwie wersje czterocylindrowego turbodiesla o pojemności 2,0 litra będą kontynuowane, ze zmienioną wersją prawdopodobnie kształtem obecnego silnika dwusilnikowego.Główną zapłatą na rynku Nowej Zelandii.
W chwili premiery dostępna jest również wersja z pojedynczym turbodoładowaniem, z szeregiem skrzyń biegów, w których nowa sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów jest dostosowana do zmienionej wersji obecnej jednostki 10-biegowej, przy czym sześć może być używanych w modele o niższej specyfikacji. Dostępna będzie również manualna skrzynia biegów, ale wątpimy, aby to się udało.
Czytaj więcej:
* Ford Ranger nowej generacji ponownie wywołał kontrowersje przed swoim debiutem
* Monitorowanie nowej generacji bramkarzy w Tajlandii
* Ford daje nam jak dotąd najlepsze spojrzenie na nowego Rangera
* Ford wyzwala odrodzenie Bronco
Ale co z elektrycznością? Chociaż Ford potwierdził, że jakaś forma zelektryfikowanego Rangera będzie już dostępna, nie będzie on dostępny w momencie premiery.
Główny inżynier platformy T6, Ian Foston, powiedział, że firma nie ujawni żadnych szczegółów na temat dokładnej formy elektryfikacji Rangera, ale „rozważyła kilka różnych technologii napędowych, które zostaną wprowadzone w T6 Ranger”.
ale, Przypuszcza się, że jest to hybryda napędzana czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,3 litra z pojedynczym silnikiem elektrycznym o mocy 270 kW i momencie obrotowym 680 Nm., chociaż Ford też ma Ranger był wcześniej w pełni elektryczny.
Chociaż firma nie ujawniła jeszcze wiele na temat głębszych szczegółów mechanicznych, potwierdza, że jej inżynierowie przesunęli przednie koła o 50 mm do przodu, aby uzyskać lepszy kąt natarcia w terenie i na zewnątrz, aby uzyskać lepszą ekspresję, co poprawia warunki odchylenia. Doświadczenie na drodze.
Przesunęli również amortyzatory tylnego zawieszenia na zewnątrz z prętów ramy, aby zapewnić kierowcom i pasażerom lepszą jazdę po drogach i poza nimi.
Ranger będzie teraz miał również dwie opcje napędów na cztery koła; Elektroniczna zmiana biegów lub zaawansowany, pełnoetatowy napęd na wszystkie koła z automatycznym trybem „ustaw i zapomnij”, podczas gdy odzyskiwanie w terenie jest łatwiejsze dzięki dwóm hakom do odzyskiwania, które są widoczne w przednim zderzaku.
Ponadto w gamie z napędem na wszystkie koła dostępne są teraz wybierane tryby jazdy terenowej, które wcześniej były dostępne tylko w modelu Raptor, a tylna klapa jest inteligentniejsza dzięki dodatkowej powierzchni roboczej, która oferuje wbudowaną linijkę i uchwyty na kubki. oraz dopasowane kieszenie, dzięki którym można. Sprężyna zakrywa kieszenie, gdy nie są używane.
Trwałe zaślepki chronią teraz krawędzie szuflady i górną krawędź klapy tylnej przed uszkodzeniem, podczas gdy strukturalne punkty mocowania są ukryte pod spodem, aby zamontować poprzeczki lub baldachim.
Ale podczas gdy Ford wciąż gra swoimi kartami w pobliżu swojego pudełka pod względem mechaniki, ujawnienie nowego Rangera wewnątrz i na zewnątrz było.
Zgodnie z powszechnymi oczekiwaniami, pakiety T6 trzeciej generacji wyglądają teraz zgodnie z linią odbioru w USA F-150 i MaverickOdważny nowy design, szersza sylwetka, bardziej wyeksponowany grill i charakterystyczne światła do jazdy dziennej z zaciskiem C.
Boki są znacznie bardziej kwadratowe i płaskie niż w obecnym modelu, co podkreśla wygląd „wielkiego amerykańskiego pickupa” Rangera, a także potwierdza się spodziewany wzrost boku tylnego zderzaka.
„Ta podróż rozpoczęła się jeszcze zanim przełożyliśmy pióro na papier z naszymi pierwszymi rysunkami” – powiedział główny projektant Max Tran.
Zespół Tran spędził setki godzin z klientami na całym świecie, ucząc się, jak codziennie korzystają z Rangersów, przeprowadzając ponad 5000 wywiadów i sporządzając ponad 1800 stron notatek terenowych, które według firmy pomogły w rozwoju i ukierunkowaniu zarówno inżynierów, jak i projektanci „zbudowali samochód ciężarowy”. Mały z funkcjami i możliwościami, których oczekują klienci”.
„Obserwowanie, jak właściciele używają swoich ciężarówek do pracy, rodziny lub zabawy, zainspirowało kilka świetnych pomysłów, które napędzały nasze decyzje projektowe i rozwojowe” – powiedział Tran.
Dobrym tego przykładem, powiedział Tran, jest boczna skrzynia zintegrowana z tylnym zderzakiem.
„Podczas naszych sesji w klinice zauważyliśmy, że wielu klientów miało trudności z dostaniem się na bok ciężarówki w łóżku, inni stali na tylnej oponie lub zderzaku, aby sięgnąć. za tylnym kołem. Wyśmiewaliśmy się z jednego i przetestowaliśmy go z Reakcja właścicieli była przytłaczająca.
„W bardzo realnym sensie nasi klienci byli z nami przez całą drogę rozwoju samochodu” – powiedział.
W środku, jak powiedział Tran, nabywcy Rangera chcą „elastycznego, nowoczesnego kokpitu, który spełnia zarówno obowiązki zawodowe, jak i rodzinne. Dlatego Ranger musi funkcjonować zarówno jako miejsce do pracy, jak i przystań, oferując inteligentne, połączone funkcje z większą ilością opcji przechowywania i przechowywania niż kiedykolwiek wcześniej .” „
W tym celu deska rozdzielcza Rangera jest zdominowana przez 10,1-calowy lub 12-calowy (w zależności od modelu) ekran dotykowy w konsoli środkowej oraz w pełni cyfrowy panel instrumentów za kierownicą.
Duży ekran dotykowy wyposażony jest w najnowszy system informacyjno-rozrywkowy Ford Sync 4, który jest wyposażony w aktywowane głosem systemy komunikacji i informacyjno-rozrywkowe, a także Wbudowany fabrycznie modem umożliwia łączność w podróży po połączeniu z aplikacją FordPass Dzięki takim funkcjom, jak zdalne uruchamianie, sprawdzanie stanu pojazdu, funkcje blokowania i odblokowywania zdalnie za pomocą urządzenia mobilnego. Modem umożliwia również aktualizacje bezprzewodowe.
Większość elementów sterujących w tradycyjnym trybie jazdy została przeniesiona z deski rozdzielczej i konsoli środkowej na ich własny dedykowany wyświetlacz na dużym ekranie, ale na szczęście można do nich uzyskać dostęp za pomocą jednego dedykowanego przycisku, więc jednym dotknięciem kierowca może przełączyć się na dedykowany ekran dla każdego. Tryby drogowe i jazdy, w których mogą monitorować linię jazdy, kąt skrętu, nachylenie pojazdu, kąty skrętu i inne elementy sterujące.
Ranger nowej generacji będzie produkowany w zakładach Forda w Tajlandii i Republice Południowej Afryki od 2022 roku, podczas gdy Ford New Zealand twierdzi, że planuje wprowadzić go tutaj w połowie 2022 roku, a lokalne specyfikacje ujawni w ciągu najbliższych kilku tygodni.
Lokalny rzecznik również potwierdził, że będzie dostępna wersja zelektryfikowana, ale nie mieli jeszcze na to czasu.