dostarczony
Ford rozpoczął produkcję całkowicie elektrycznej ciężarówki F-150 Lightning w Rouge Electric Vehicle Center w Michigan.
Ford rozpoczął produkcję swojego F-150 Lightning, całkowicie elektrycznej wersji najlepiej sprzedającego się samochodu w USA.
Mimo Odkrywanie jej elektrycznej ciężarówki dobrze po Specjaliści od samochodów elektrycznych, takich jak TeslaFord pokonał Wszyscy oprócz Rivian Mówi, że F-150 Lightning jest jedynym pełnowymiarowym pickupem elektrycznym dostępnym w USA w cenie początkowej poniżej 40 000 USD.
Ford twierdzi, że odnotował bezprecedensowy popyt na F-150 Lightning z 200 000 rezerwacji i ujawnił, że ciężarówka przyciąga nowych klientów do firmy, a trzy czwarte właścicieli z pełną rezerwacją nie posiada obecnie Forda.
dostarczony
Zobacz, jak Ford prezentuje całkowicie elektryczny F-150.
Ze względu na to zapotrzebowanie Ford rozszerzył swoje centrum pojazdów elektrycznych Rouge w Michigan do: Zwiększenie produkcji do planowanego rocznego wskaźnika operacyjnego 150 000 w 2023 r.. Firma zainwestowała łącznie 950 milionów dolarów i stworzyła 750 nowych miejsc pracy w obiekcie.
Czytaj więcej:
* Widelec drogowy Forda: EV, spalanie wewnętrzne dzielone
* 10 najlepszych samochodów elektrycznych, które zostaną wypuszczone w 2022 r.
* Ford w postaci furgonetki rozpoczyna zasilanie swojej linii w Nowej Zelandii
* Samochody elektryczne będą stanowić 40 procent globalnej sprzedaży Forda do 2030 r.
„Prawdziwe przejście Ameryki na samochody elektryczne zaczyna się teraz” – powiedział. Prezes i dyrektor generalny Forda Jim Farley. „F-150 Lightning to dopiero początek naszych ambicji, aby rozwijać się i przewodzić w pojazdach cyfrowych i elektrycznych. Wciąż rozwijamy naszą produkcję pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych, w tym rozpoczęcie przygotowań miejsca w BlueOval City, co umożliwi nam sprostać stale rosnącemu zapotrzebowaniu klientów na gamę naszych ekscytujących pojazdów elektrycznych”.
Ford jest na dobrej drodze do dostarczania ponad dwóch milionów pojazdów elektrycznych rocznie do 2026 r., co odpowiada około jednej trzeciej globalnej wielkości firmy, aby osiągnąć 50% do 2030 r.
Szanse na pojawienie się tutaj F-150 Lightning pozostają niejasne, a dyrektor zarządzający Ford New Zealand Simon Rutherford Rzeczy mówią pod koniec zeszłego rokuR, że lokalne ramię zostało zasypane prośbami od czasu pierwotnego ogłoszenia.
„Jeśli uda nam się stworzyć przypadek z kierownicą po prawej stronie, może się to zdarzyć. Prawdopodobnie potrzebujemy jednak jeszcze kilku rynków z kierownicą po prawej stronie, aby do nas dołączyć.”
Od tego czasu zostało ujawnione Ford Australia rozpocznie konwersję ICE F-150 na RHD na rynek australijskiw procesie podobnym do Pickupy Ram i Chevrolet „poddane recyklingowi” przez The Walkinshaw Groupco otwiera tu drzwi do potencjalnej sprzedaży RHD F-150.
Jednak nadal nie jest jasne, czy proces konwersji będzie taki sam, łatwiejszy, trudniejszy dla wersji elektrycznej, czy w ogóle możliwy.
Nawet gdyby było to możliwe, podaż nadal stanowiłaby poważny problem, a Rutherford zauważa, że „kiedy masz cenny zasób, musisz udać się na rynki, na których jest większy popyt”, co oznacza, że Ford będzie zajęty budowaniem tylu piorunów ponieważ może zaoferować go na rynku amerykańskim w dającej się przewidzieć przyszłości.