Ford uwalnia bestię: ujawniono 292-kilowatowy Ranger Raptor

Ford uwalnia bestię: ujawniono 292-kilowatowy Ranger Raptor

Ford ściągnął maski z gorącego Raptora Następny Ranger uteterenowa bestia, która teraz ma 3,0-litrowy sześciocylindrowy silnik benzynowy z podwójnym turbodoładowaniem prosto z Stany Zjednoczone Bronco Raptor To wytwarza prawie dwa razy więcej mocy niż obecny Ranger Raptor.

Tak, dobrze przeczytałeś – Ford odpowiedział na krytykę, że najnowszy Raptor nie był wystarczająco mocny (diesel 2,0-litrowy twin-turbo wytwarza 157 kW), przesiadając się na benzynowy V6 o mocy 292 kW, z momentem obrotowym 583 Nm przez całą jazdę.

To zasadniczo przenosi Ranger Raptor do własnej kategorii, jeśli chodzi o „osiągi” (przynajmniej na razie), co przyznał Dave Burn, główny inżynier Ford Performance Program dla Ranger Raptor.

Ford ujawnił wersję Raptor nowego Rangera i jest to prawdziwa ewolucja.

dostarczony

Ford ujawnił wersję Raptor nowego Rangera i jest to prawdziwa ewolucja.

„Naprawdę skupiliśmy się na dostarczeniu prawdziwie wydajnej ciężarówki z następną generacją Ranger Raptor”, powiedział podczas internetowej premiery. „Jest zauważalnie szybszy, świetnie wygląda, jest wyposażony w nowe funkcje i jest najmocniejszym 'zbudowanym Fordem Tough’ Ranger, jaki kiedykolwiek stworzyliśmy”.

Czytaj więcej:
* Pojawił się Ford Bronco Raptor z większymi możliwościami terenowymi
* To nowe oblicze najlepiej sprzedającego się samochodu w Nowej Zelandii
* Ford przedstawia nowego Rangera Raptora z innym silnikiem
* Jak Ford Ranger Raptor robi te skoki?

3.0-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem EcoBoost jest wyposażony w blok cylindrów ze skompresowanym żelazem grafitowym, który według Forda jest o 75 procent mocniejszy i do 75 procent sztywniejszy niż żelazo stosowane w konwencjonalnych odlewach, podczas gdy system zapobiegający opóźnieniu w modelu Raptor – stosowany tylko w Tryb Baja – utrzymuje obroty turbiny do trzech sekund po wsunięciu przepustnicy przez kierowcę, umożliwiając szybsze wznowienie przyspieszania poza zakrętami lub między biegami, gdy kierowca wróci do przepustnicy.

Raptor ma teraz 3,0-litrowy silnik benzynowy V6 z podwójnym turbodoładowaniem, który wytwarza dwukrotnie większą moc niż obecny silnik.

dostarczony

Raptor ma teraz 3,0-litrowy silnik benzynowy V6 z podwójnym turbodoładowaniem, który wytwarza dwukrotnie większą moc niż obecny silnik.

„3,0-litrowy silnik zapewnia inną dynamikę niż Ranger Raptor, która zadowoli nawet najbardziej wymagającego entuzjastę osiągów” – powiedział Byrne. „Doskonałe przyspieszenie i osiągi nowego układu napędowego sprawiają, że uśmiechasz się od ucha do ucha”.

READ  Giełda w Nowej Zelandii spada do najniższego poziomu od ponad dwóch lat

Na niektórych rynkach, obecny 2,0-litrowy silnik wysokoprężny z podwójnym turbodoładowaniem pozostanie dostępny w Raptorze, chociaż Ford nie ogłosił jeszcze żadnych szczegółów rynkowych dotyczących Rangera.

V6 jest połączony z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów Forda i nowym elektronicznie sterowanym aktywnym układem wydechowym, który wzmacnia dźwięk silnika w czterech trybach jazdy do wyboru (Cichy, Normalny, Sport i Baja), podczas gdy kierowcy mogą również wybrać preferowany dźwięk silnika. Muszą nacisnąć przycisk na kierownicy.

Z 292 kW pod maską Raptor będzie poważną maszyną do wyścigów terenowych.  Nawet jeśli się nie ścigasz.

dostarczony

Z 292 kW pod maską Raptor będzie poważną maszyną do wyścigów terenowych. Nawet jeśli się nie ścigasz.

Podobnie jak Mustang, Ford oferuje tryb „cichy”, dzięki czemu nie musisz przeszkadzać sąsiadom, gdy odpalasz go rano, podczas gdy tryb Baja działa na pełnym antyspołecznym ryku, który według Forda jest „tylko do użytku w terenie”.

Raptor ma również zupełnie nowy i niepowtarzalny wygląd z odważnym grillem FORD dostępnym wyłącznie dla Raptora, a także masywnymi nadkolami, aby pomieścić szerszy rozstaw kół i solidnymi 17-calowymi kołami z oponami BF Goodrich All-Terrain KO2. Funkcjonalne otwory wentylacyjne, właściwości aerodynamiczne i nowy projekt bocznych stopni z odlewu aluminiowego uzupełniają solidną obudowę.

We wnętrzu Raptor podnosi poziom technologii i luksusu w porównaniu z obecnym modelem dzięki sportowym fotelom z przodu i z tyłu, pomarańczowym akcentom na desce rozdzielczej, tapicerce i siedzeniach, a także nastrojowemu oświetleniu i sportowej kierownicy pokrytej skórą z manetkami z odlewu magnezowego.

Kabina Raptora poszła o krok dalej, z eleganckimi sportowymi fotelami i mnóstwem technologii.

dostarczony

Kabina Raptora poszła o krok dalej, z eleganckimi sportowymi fotelami i mnóstwem technologii.

Steruje 12,4-calowym cyfrowym panelem wskaźników o wysokiej rozdzielczości i 12-calowym środkowym ekranem dotykowym, który zawiera najnowszy system informacyjno-rozrywkowy Ford Sync 4, któremu towarzyszy system audio Bang & Olufsen.

Co najważniejsze, nowy Raptor ma zmienione podwozie w porównaniu do nadchodzącego nowego Rangera, na którym jest oparty, z szeregiem unikalnych rozpórek i wzmocnień zaprojektowanych dla takich elementów, jak słupek C, skrzynia ładunkowa i koło zapasowe. Unikalne ramy zderzaka, wieżyczka amortyzatora i mocowanie tylnego amortyzatora zapewniają, że Raptor poradzi sobie w „terenowych warunkach”.

READ  Konsument z Nowej Zelandii: Złożono ponad 100 skarg dotyczących cen żywności w supermarketach

Obecny Raptor to absolutny król słodkich skokówNowy model obiecuje nie różnić się pod tym względem, z całkowicie przeprojektowanym układem zawieszenia, który obejmuje całkowicie nowe lekkie aluminiowe górne i dolne wahacze, przednie i tylne zawieszenie na duże odległości oraz drążek Watta wyposażony w sprężyny śrubowe. System zawieszenia, o którym mówi Ford, został zaprojektowany, aby zapewnić większą kontrolę w trudnym terenie.

Ma też skórzaną sportową kierownicę, w komplecie z magnezowymi łopatkami zmiany biegów.

dostarczony

Ma też skórzaną sportową kierownicę, w komplecie z magnezowymi łopatkami zmiany biegów.

Nowe ulepszenia zawieszenia w Ranger Raptor w pełni wykorzystują nowe amortyzatory Fox Live Valve. Zawieszenie dostosowuje się w czasie rzeczywistym, aby zapewnić wyjątkową kontrolę podwozia na drodze, jednocześnie pochłaniając większe nierówności i rowki w terenie, zapewniając maksymalną kontrolę i osiągi” – powiedział Byrne.

Ford twierdzi, że 2,5-calowe amortyzatory z wewnętrznym by-passem Foxa są „najbardziej zaawansowane w historii Rangera” i są wypełnione olejem impregnowanym teflonem, który zmniejsza tarcie o około 50 procent w porównaniu z poprzednimi modelami Raptor. Podczas gdy osprzęt zawieszenia pochodził od Foxa, prace tuningowe i rozwojowe zostały wykonane przez Ford Performance, wykorzystując połączenie inżynierii wspomaganej komputerowo (CAE) i testów w świecie rzeczywistym.

Połączony z opcjonalnymi siedmioma trybami jazdy Raptora, system obejścia zaworów rzędowych został opracowany, aby zapewnić lepszy komfort na drodze i jakość w terenie przy wszystkich prędkościach.

Oprócz pracy z trybami jazdy, system działa z tyłu, aby przygotować Ranger Raptor do różnych warunków – przy ściśniętych amortyzatorach różne obszary w systemie obejścia zapewniają wsparcie potrzebne do jazdy i pracy w przeciwnym kierunku gdy wstrząsy wracają na pełną wysokość.

Raptor dziedziczy silnik V6 po Bronco Raptor, co niestety jest dla nas niedostępne.

dostarczony

Raptor dziedziczy silnik V6 po Bronco Raptor, co niestety jest dla nas niedostępne.

Raptor ma również poważną ochronę dna w postaci przedniej płyty wykonanej z wysokowytrzymałej stali o grubości 2,3 mm, prawie dwukrotnie większej niż standardowa płyta Bash Ranger. Osłona silnika i osłona skrzyni rozdzielczej zapewniają również ochronę kluczowych elementów, takich jak chłodnica, układ kierowniczy, przednia belka poprzeczna, miska olejowa silnika i przedni mechanizm różnicowy.

READ  Pięć sposobów na obniżenie kosztów benzyny

Raptor otrzymuje teraz również zaawansowany stały napęd na wszystkie koła z elektronicznie sterowaną dwubiegową skrzynią rozdzielczą na żądanie, a także przednie i tylne blokowane mechanizmy różnicowe.

Siedem trybów jazdy do wyboru dostosowuje szereg elementów, od silnika i skrzyni biegów, po czułość i kalibrację ABS, kontrolę trakcji i stabilności, działanie zaworów wydechowych, reakcję układu kierowniczego i przepustnicy.

Ford nie podał jeszcze cen ani dat sprzedaży, ale twierdzi, że Raptor pojawi się tutaj jeszcze w tym roku.

dostarczony

Ford nie podał jeszcze cen ani dat sprzedaży, ale twierdzi, że Raptor pojawi się tutaj jeszcze w tym roku.

Tryby obejmują trzy ustawienia terenowe i cztery terenowe, przy czym „Normal” zapewnia komfort, oszczędność paliwa i właściwości jezdne, podczas gdy „Sport” jest bardziej responsywny dla dynamicznej jazdy po bezdrożach, a „Slippery” zapewnia większą pewność podczas jazdy. śliskie lub nierówne powierzchnie.

Obejmuje tryby terenowe „Rock Crawl”, który zapewnia optymalną przyczepność i siłę napędową na miękkich nawierzchniach, „Sand”, który zapewnia drobny piasek i głęboki śnieg, lepsze dostarczanie mocy i zmiany biegów, oraz „Błoto/Pęknięcia” dla maksymalnej przyczepności w terenie. uruchomienie i utrzymanie rozpędu pojazdu, a wreszcie tryb „Baja” dostrojony pod kątem „osiągów w terenie z dużą prędkością ze wszystkimi systemami dostrojonymi pod kątem maksymalnego ataku”.

Nie ogłoszono jeszcze żadnych konkretnych cen ani dat premiery, ale Ford spodziewa się, że Raptor wyląduje tutaj w drugiej połowie tego roku. I nie oczekuj, że będzie tanie.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *