Ford został zaktualizowany Skupienie ST Odświeżony wygląd, więcej technologii i dwie nowe opcje elektryczne.
Począwszy od nowych wariantów, gama Focus otrzyma 48-woltowe lekkie hybrydowe wersje aktywny i ST-Line X, która pomaga zredukować emisje.
Konstrukcja wszystkich nowych modeli Focusa została nieznacznie zmieniona, ST-Line X otrzymał specjalną górną kratkę z błyszczącym czarnym wykończeniem plastra miodu, większe boczne otwory wentylacyjne i dolną kratkę. ST-Line X ma również boczne progi, tylny dyfuzor i mały tylny spojler.
Tymczasem Active posiada pewne elementy stylistyczne SUV-a, takie jak wyższy prześwit z czarną karoserią, a także pionowe paski na osłonie chłodnicy.
Czytaj więcej:
* Honda prezentuje nowy hatchback Civic
* Ford prezentuje nowe SUV-y i dodatki elektryczne
* Ford dostosowuje grupę fokusową
* Niedzielna przejażdżka: Ford Focus ST-Line
Ford nie mówił jeszcze o specyfikacji, ale potwierdził, że oba modele otrzymają siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Otrzymają również specjalne tryby jazdy, od Normal, Sport i Eco, które mogą regulować reakcje przepustnicy, układu kierowniczego i skrzyni biegów.
Focus Active ma również tryb Slippery dla sytuacji o niskiej przyczepności oraz tryb Trail, który najwyraźniej pomaga „utrzymać pęd na odkształcalnych powierzchniach”.
Tymczasem Focus ST otrzymał nowy wygląd zewnętrzny wraz z nowymi, wyczynowymi fotelami opracowanymi przez Forda, które zastąpiły poprzednie modele Recaros. Zmiany zewnętrzne obejmują górną i dolną kratkę wlotu powietrza o strukturze plastra miodu, większe boczne otwory wentylacyjne, nowe listwy progowe i przeprojektowane błotniki na dolnym pasie i tylnym dachu.
Moc nadal pochodzi z czterocylindrowego silnika 2,3 l EcoBoost z turbosprężarką Osiągał moc 205 kW / 420 Nm w połączeniu z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów z łopatkami do zmiany biegów.
Focus ST oferuje również technologię wyboru trybu jazdy, w tym Slippery, Normal, Sport i Race Track. Każdy ma swój własny, unikalny projekt klastra cyfrowego.
Wszystkie modele Focusa otrzymują nowy system informacyjno-rozrywkowy Sync 4, wspierany przez nowy 13,2-calowy środkowy ekran dotykowy. Ekran zawiera elementy sterujące klimatyzacją, które zmniejszają bałagan w konsoli środkowej, a także oferuje Android Auto i bezprzewodowy Apple CarPlay.
Ceny i pełne specyfikacje nowej grupy Focus zostaną potwierdzone bliżej daty premiery w połowie 2022 roku.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”