Salony fryzjerskie w Auckland przewidują masowe zamknięcia w nadchodzących miesiącach, podobnie jak wielu ich właścicieli Walczą o utrzymanie firmy przy życiu przez blokadę.
Auckland zbliża się do 60 dni po zamknięciu Covid-19, co oznacza, że minęły prawie dwa miesiące, odkąd większość salonów generowała jakiekolwiek przychody.
Rząd obiecał, że fryzjerzy będą mogli otworzyć swoje drzwi W ostatnim etapie trzyetapowej mapy drogowej do poziomu 2. Ponieważ ta faza trwa do ośmiu tygodni, właściciele salonów twierdzą, że czekanie jest zbyt długie.
Kylie Boynton jest właścicielką swojego salonu w Rosedale od trzech lat i została zapytana, czy chciałaby kupić dwa „bardzo udane” salony od czasu zamknięcia w sierpniu, ponieważ właściciele borykają się z problemami finansowymi.
Pointon sama z trudem płaci rachunki. Powiedziała, że obserwowanie, jak jej koleżanki, które również posiadają salony, pogrążają się w długach, jest „naprawdę trudne”.
„Branża jest teraz w trudnej sytuacji” – powiedział Boynton. rzeczy.
Hordy włochatych Aucklandczyków będą desperacko potrzebowały cięć po zamknięciu, ale Boynton powiedział: Model biznesowy większości salonów kosmetycznych utrudni powrót do normalności.
Najbardziej pracowity okres w roku to Boże Narodzenie. Jednak zazwyczaj spodziewam się napływu uchodźców również w październiku” – powiedział Boynton.
„Ale prawdopodobnie nie otworzymy do listopada, co oznacza, że przegapimy wczesny przepływ i większość bazy klientów pojawi się w grudniu. Musiałem zmienić cały mój biznesplan – będzie zajęty, ale to naprawdę trudne cofnąć.”
Wielu fryzjerów w Auckland pesymistycznie podchodzi do salonów przechodzących Poziom 3. Carla Ann Bennett, stylistka fryzur od 10 lat w Waitakere, uważa, że większość z nich nie przetrwa miesiąca.
„Może być poważny niedobór w salonach, a to po prostu nie może pójść tak, jak to jest” – powiedział Bennett.
Karen Postings jest właścicielem własnego salonu North Shore od 20 lat. Powiedziała, że przemysł był najgorszy, jaki widziała.
Ministerstwo Biznesu, Innowacji i Zatrudnienia (MBIE) poinformowało, że jest świadome problemów związanych z zamykaniem przedsiębiorstw, zauważając Miliardy dolarów przelane na wsparcie finansowe Dla pracodawców i pracowników.
„Tylko w tym wybuchu zapłaciliśmy ponad 3 miliardy dolarów w ramach wsparcia płac i prawie 1 miliard w płatnościach w ramach wsparcia emisji” – powiedział sekretarz skarbu Grant Robertson.
„Ostateczna płatność jest przeznaczona dla firm na pokrycie kosztów stałych, w tym czynszu”.
Trzecia runda dopłat do emisji rozpoczęła się 8 październikaRobertson zachęcał właścicieli salonów do zgłaszania się.
Publikacje mówiły, że nawet po zwrocie poparcia Wciąż nie była w stanie pokryć czynszu za salon i hipoteki osobistej.
„Chyba że właściciel wyrazi na to zgodę [me] Płacąc czynsz za mój salon, prawdopodobnie byłby to koniec mojej pracy. Nominacje powiedział.
Rzecznik Nowozelandzkiego Stowarzyszenia Zarejestrowanych Fryzjerów, Niq James, powiedział, że pakiet regeneracyjny nie rekompensuje marnych marż w branży.
„Wciąż pozostaje do 25 procent niezaspokojonej marży na większość wydatków właścicieli” – powiedział James.
„Pakiet pomaga, ale to nie wystarczy”.