dostarczony
Daisy Edgar Jones gra Katherine „Kaya” Danielle Clarke, gdy śpiewa Crowdads.
Posłuchaj podcastu Rzeczy do obejrzenia, naciskając przycisk odtwarzania poniżej lub wyszukaj go w aplikacjach do podcastów, takich jak jabłko lub spotify.
Gdzie śpiewa Cordads (średnia, 126 min) Reżyseria Olivii Newman **½
nie od dziewczyna odeszłaA pięćdziesiąt szarych twarzy lub Dziewczyna w pociągu Ma kinową adaptację długo oczekiwanej, ukochanej książki.
Choć historia Delii Owens, której akcja rozgrywa się w połowie XX wieku w Północnej Karolinie, nie osiągnęła wyników sprzedaży tych literackich gigantów, 12 milionów egzemplarzy w ciągu około 40 miesięcy to imponujący zwrot — i potencjalna baza fanów.
Zdjęcia Sony
Po premierach w wybranych kinach dzisiaj (środa, 20 lipca), Crawdads Sing rozpocznie się jutro w całym kraju (21 lipca).
Czytaj więcej:
* Perswazja: Dakota Johnson prowadzi kontrowersyjną adaptację Austina w Netflix
* Nightingale: Apokaliptyczny, a czasem brutalny horror trafia na Netflix
* Don’t Make Me Go: Nowozelandzki film Prime Video jest dziwny, ale zabawny w drodze
* The Phantom of the Open: historia brytyjskiego mistrza golfa została wspaniale ożywiona
Niestety, mimo pozornie sprytnych wyborów dotyczących scenarzystki – Lucy Alibar jest najbardziej znana ze współtworzenia sugestywnego, prowokacyjnego scenariusza. Południowe dzikie potwory (co ma tu istotny wydźwięk z jej opowieścią o dojrzewaniu młodej kobiety i jej związku z naturalnym otoczeniem) – oraz głównym aktorem (Zwykli ludzie A pod sztandarem nieba Gwiazda Daisy Edgar Jones jest biegła w przedstawianiu kombinacji wrażliwości i solidnej determinacji, których wymaga bohater Crowdad), a to często wydaje się bez życia i słodkie, pozbawione niektórych emocjonalnych i niuansów powieści.
Podwójna narracja zawsze była wyzwaniem, ale kończy się to nieco większym pośpiechem (chociaż współczesny wariant siedmio- lub ośmioczęściowej limitowanej serii może być mniej wiarygodny lub przekonujący).
Przywołuje również wspomnienia filmowe z tamtej minionej epoki z końca lat 90. i początku XX wieku, nieco antyczne połączenie thrillera sądowego Johna Grishama i dramatu romantycznego Nicholasa Sparksa (porównanie, którego nie pomogło ustawienie). To drugie nie było do końca przekonujące – głównie dlatego, że obaj panowie w trójkącie miłosnym zachowują się kiepsko – a to drugie jest nierozsądne z powodu głupoty ciągłego ścigania.
TO
Gwiazda The Normal People powraca z nowym filmem, w którym śpiewają Krudowie, ale jak zacząłeś kręcić w Sticks?
Dla osób niezaznajomionych z materiałem źródłowym śpiew Crowdads jest kroniką życia Katherine „Kia” Daniel Clarke (Edgar Jones). Wychowana na bagnach Barclay Cove przez agresywnego ojca, zostaje porzucona przez matkę i czwórkę rodzeństwa, z których każde znajduje odwagę, by odejść.
Nawet po jego śmierci była wciąż przeklęta i zhańbiona przez większość sąsiedniego miasta, życzliwość okazywana tylko przez afroamerykańską parę, która jest właścicielami lokalnego sklepu, i kolega bagienny Tate Walker (Taylor John Smith), który nauczył ją czytać i zachęcać talent pod każdym względem.Od ilustracji i znajomości lokalnej fauny i flory. Ale kiedy ich związek staje się romantyczny, jego obietnica, że pozostanie z nią w kontakcie po zapisaniu się na studia, nie zostaje dotrzymana.
Kya w końcu zostaje uwiedziona przez ciągłe zainteresowanie wyrzeźbionym potomkiem, Chase Andrews (Harris Dickinson), chociaż jego język miłości wysyła jej mieszane sygnały – w najlepszym razie.
Cała ta dramatyczna historia jest otoczona aresztowaniem Kyi i późniejszym procesem o jego morderstwo. Na dole wieży przeciwpożarowej władze przekonały się, że „najlepszy rozgrywający, jakiego miasto kiedykolwiek widziało”, spadł 63 metry na śmierć po tym, jak został popchnięty przez „dziewczynę z bagien”. Chociaż nie ma odcisków palców, żadnych odcisków stóp i pozornie solidnego alibi, wierzą, że Kia miała „czas, motywację i słabość charakteru”.
Przy ławie przysięgłych złożonej z członków społeczności, którzy zawsze ją osądzali, jedyną nadzieją Kii na uniknięcie kary śmierci jest emerytowany adwokat Tom Milton (David Straithern).
Michelle K. Short
Podczas gdy Daisy Edgar-Jones jest mistrzynią w przedstawianiu kombinacji wrażliwości i solidnej determinacji, których Kya wymaga w głównej bohaterce Crawdads, sam film często wydaje się pozbawiony życia i mdły, pozbawiony niektórych emocjonalnych i niuansów powieści.
Podczas gdy premiera filmu była jeszcze bardziej zagmatwana pytaniami na ten temat Szczotka Owensa do sałatek W Zambii nawet to rozproszenie nie może zamaskować faktu, że ta adaptacja prawdopodobnie spodoba się zarówno fanom, jak i ogólnie publiczności filmowej.
Reżyserka Olivia Newman (dramat zapaśniczy 2018 First Match) z pewnością wykonuje świetną robotę, tworząc poczucie przestrzeni i miejsca, szczególnie w odniesieniu do bagien, ale akcje na sali sądowej rzadko wznoszą się ponad wyżyny, a koniec (co prawda, jak w książce) czuje pospiesznie — i bez pewnych niuansów powieści — brakuje rezonansu z materiałem źródłowym.
„Nie zdawałam sobie sprawy, że słowa mogą tak wiele pomieścić. Nie wiedziałam, że zdanie może być tak pełne” – powiedziała Kia, ucząc się czytać, w liście, który staje się kluczem do rozwiązania ostatnich zagadek historii. Tutaj, bez kontynuowania narracji, czują się jak puste frazy.
Po pokazach w wybranych kinach dzisiaj (20 lipca), piosenka Crawdads Sing będzie pokazywana w całym kraju od jutra (21 lipca).
„Ekspert Internetu. Introwertyk. Uzależniony od ulicy. Ewangelista kawy. Pisarz. Myśliciel. Miłośnicy skrajnej śpiączki. Wykładowca”.