Paweł Sancia/AFP
General Motors nadal podejmuje kroki w celu zabezpieczenia części i materiałów potrzebnych do przejścia na pojazdy elektryczne, tym razem zabezpieczając kontrakt na magnes dla swoich silników elektrycznych.
GM podjął dwa dodatkowe kroki, aby upewnić się, że zawiera surowce potrzebne do przejścia z ropy naftowej na zasilanie akumulatorowe, tym razem umieszczając magnesy w silnikach samochodów elektrycznych.
Firma poinformowała w czwartek, że ma umowę z MP Materials na dostarczanie metali ziem rzadkich i ostatecznych magnesów do silników z nowej fabryki, która ma zostać zbudowana w Fort Worth w Teksasie, począwszy od 2023 roku.
Negocjuje również, co prawdopodobnie będzie wspólnym przedsięwzięciem z niemiecką firmą Vacuumschmelze (VAC), aby zbudować amerykańską fabrykę do produkcji magnesów do pojazdów elektrycznych. Firmy poinformowały, że produkcja rozpocznie się w 2024 r. i stworzą „setki nowych miejsc pracy”.
Firmy nie ogłosiły warunków finansowych transakcji. Shilpan Amin, szef zakupów i łańcucha dostaw w GM, powiedział, że ma umowę na dostawę części z MP Materials bez inwestycji kapitałowej w GM.
Struktura kapitałowa projektu z VAC jest wciąż w przygotowaniu, ale firmy zapowiedziały, że wspólnie zbudują fabrykę.
Czytaj więcej:
* Projekt General Motors dotyczący budowy zakładu chemicznego akumulatorów
* GM bada łodzie elektryczne, kupuje udziały w producencie silników
* GM osiąga porozumienie z LG, aby zapłacić za wycofanie baterii Bolt
Amin powiedział, że obecnie w Stanach Zjednoczonych nie ma fabryk przystosowanych do masowej produkcji magnesów silników pojazdów elektrycznych. Poseł powiedział, że 90 procent dostaw pochodzi teraz z Chin.
Ruchy pojawiają się, gdy producenci samochodów starają się zorganizować dostawę części zamiennych Oczekuje się, że w ciągu następnej dekady nastąpi radykalne przejście z silników spalinowych na energię elektryczną o zerowej emisji. GM na przykład ma Celem jest sprzedaż do 2035 roku wyłącznie elektrycznych samochodów osobowych.
Amin powiedział, że MP Materials jest w stanie dostarczać magnesy do około 500 000 silników EV rocznie. Firma stwierdziła, że łącznie obie umowy zaspokoją wszystkie potrzeby GM w zakresie magnesów, przynajmniej w najbliższym czasie.
Zastępca powiedział, że trwają prace inżynieryjne i projektowe nad nową fabryką o powierzchni 200 000 stóp kwadratowych, która zatrudni ponad 100 osób. Firma poinformowała, że produkty zakładu trafią również na rynki czystej energii, elektroniki i obronności.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”