General Motors Australia i Nowa Zelandia potwierdziły, że Chevrolet Camaro Top Doorlammer zadebiutuje poniżej w 2022 roku.
Zespół Maurice Fabette przejdzie z karoserii Holdena Monaro do nowego opracowanego w USA samochodu wyścigowego Chevrolet Camaro, który jedzie na ćwierć mili.
Zespół przejdzie również zmianę nazwy i dzięki nowemu wyglądowi Top Doorslammer będzie znany jako ACDelco Camaro Slammer Drag Racing Team.
Niebieski, biały i czerwony pojazd będzie posiadał podstawowe wsparcie ACDelco, a także pojazdy specjalne GM i części komercyjne GM.
Przejście na nadwozie Camaro jest częścią ruchu, aby ściślej połączyć zespół z NASCAR i Supercars, które ujawnią specyfikacje Gen3 Camaro w przyszłym miesiącu.
„Pokazuje to silne relacje między GM Australia i Nową Zelandią a GM North America, wykorzystujące Camaro do łączenia rynków w trzech formach sportów motorowych, w szczególności wyścigów drag, supersamochodów i NASCAR”, powiedział Chris Pine, dyrektor ds. Marketingu wtórnego w GM Australia i Nowa Zelandia.
„General Motors ANZ składa znaczące oświadczenie dotyczące wprowadzenia Camaro do wyścigów drag w Australii, oświadczenie, które znajduje się obok siebie i uzupełnia zaangażowanie GM w Gen3 Supercars.
„Dzięki oznaczeniom ACDelco i GM Trade Parts na nowym samochodzie wyścigowym, jest to bardzo wizualny i wciągający sposób, aby przypomnieć ludziom o wsparciu GM Holdena na rynku wtórnym dla 1,6 miliona pojazdów Holden nadal na drogach, które mogą osiągnąć ponad 200 certyfikowanych Autoryzowanych Centra serwisowe Holdena na terenie całego kraju.
General Motors zawsze był związany z zespołem Fabette.
Fabette niedawno zabrał swój 3500-konny samochód na drugie miejsce na tegorocznych zawodach Winternationals na torze Willowbank Raceway.
„To będzie poważna zmiana w geometrii naszego samochodu wyścigowego w stosunku do wyglądu Camaro, ale jesteśmy gotowi na wyzwanie i jesteśmy gotowi, by wygłosić wielkie oświadczenie na torze ACDelco” – powiedział Fabetti.
„Sama oszczędność masy byłaby więcej niż tego warta, ponieważ podwozie z włókna węglowego waży zaledwie 30 kg.
„To da nam możliwość przesuwania balastu wokół samochodu, czego wcześniej nie byliśmy w stanie zrobić.
„Te czynniki mają kluczowe znaczenie, gdy próbujesz prowadzić samochód z 3500 KM w dół paska przez mniej niż 5,7 sekundy w czasie ćwierć mili.
„Jestem pewien, że będą inne aerodynamiczne zalety w stosunku do starego nadwozia, które odkryjemy, gdy zaczniemy przygotowywać go do wyścigów”.
ACDelco Camaro Slammer Drag Racing Team użyje SS, podczas gdy Supercars i NASCAR ZL1 użyją.