Globalny gigant żeglugowy Maersk wycofuje usługi u wybrzeży Nowej Zelandii

Globalny gigant żeglugowy Maersk wycofuje usługi u wybrzeży Nowej Zelandii

Istnieją obawy co do bezpieczeństwa łańcucha dostaw w Nowej Zelandii po tym, jak globalny gigant żeglugowy Maersk ogłosił, że wycofa swoje krajowe usługi przewozowe.

Maersk powiedział, że wycofa swoją dedykowaną usługę przybrzeżną w Nowej Zelandii, znaną jako Coastal Connect, od przyszłego miesiąca – po niecałym roku działania.

W ramach usługi dwa statki zawijały między różnymi portami, w tym Auckland, Turanga, Timaru, Lyttelton i Nelson.

Zamiast tego firma zmodernizuje teraz swoją usługę Trans-Tasman Polaris do usługi cotygodniowej.

Ale związek morski powiedział, że posunięcie to było krokiem wstecz dla bezpieczeństwa łańcucha dostaw w Nowej Zelandii, ponieważ zwolniono od 36 do 38 pracowników.

Krajowy sekretarz związku, Craig Harrison, powiedział, że nagłe wycofanie Coastal Connect pokazało zmienność i niepewność w łańcuchu dostaw Nowej Zelandii.

„Ta ciągła niestabilność rynku jest szkodliwa dla Nowej Zelandii i będzie miała wpływ na importerów i eksporterów, a z kolei na całą gospodarkę” – powiedział Harrison.

Sekretarz oddziału Union Auckland, Russell Main, powiedział, że w wyniku zmian koszty mogą również wzrosnąć.

„Koszt transportu towarów przez port w Australii jest znacznie wyższy niż w jakimkolwiek innym porcie w Nowej Zelandii, więc można by pomyśleć, że powinien [costs must go up]— powiedział Mayne.

W odpowiedzi Maersk powiedział, że zmiany wzmocnią łańcuchy dostaw Nowej Zelandii dzięki ulepszonym elastycznym usługom i lepszym połączeniom z rynkami zagranicznymi.

„Kontynuujemy inwestycje na rynku nowozelandzkim, dodając kolejne statki do naszej sieci, aby zmniejszyć wpływ obecnych zakłóceń, w tym dodatkowy statek w usłudze J-star (która łączy Nową Zelandię z Azją Północno-Wschodnią), gdzie dodaliśmy siódmy statek” – powiedział rzecznik firmy na początku tego roku.

„[We have also added] Dodatkowy (10.) statek w serwisie PANZ (łączący Nową Zelandię z zachodnim wybrzeżem USA) oraz unowocześnienie serwisu Polaris do systemu trzech statków.”

Maersk powiedział, że nie było to motywowane cięciem kosztów.

„Głównym motorem zmian nie są koszty, ale raczej to, w jaki sposób możemy poprawić stabilność łańcucha dostaw dla naszych klientów, oferując jednocześnie bardziej sprawne rozwiązania sieciowe” – powiedział rzecznik.

Maersk powiedział, że całkowita liczba lokalnych pracowników, których dotyczy wycofanie Coastal Connect, wyniosła 60, a firma współpracuje ze związkami zawodowymi nad alternatywnymi możliwościami zatrudnienia.

rnz.co.nz

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *