Główna naprawa promu w Auckland: integracja Devonport okrzyknięta wygraną dla opinii publicznej, ale pozostają pytania dotyczące usługi Waiheke

Główna naprawa promu w Auckland: integracja Devonport okrzyknięta wygraną dla opinii publicznej, ale pozostają pytania dotyczące usługi Waiheke
Biznes

Matatea jest bramą Waiheke dla pasażerów promu. Załączone zdjęcie

Nowa umowa zmieni główne usługi promowe w Auckland i doprowadzi do zwiększenia liczby promów elektrycznych i wodorowych kursujących po Zatoce Hauraki i Wetimata.

Ogłoszono poważne zmiany w usługach, w tym ruchliwej trasie podmiejskiej Devonport – ale pytania dotyczące usługi Waiheke pozostały.

Pod naciskiem rządu i rządu centralnego na wyższe ceny, Fullers360 i Auckland Transport rozpoczęły nowe publiczno-prywatne partnerstwo promowe.

Podpisane dziś umowy wpłyną na ponad połowę pasażerów promów w Auckland – korzystających z usług Devonport, Hobsonville, Half Moon Bay i Gulf Harbor.

„O to ludzie prosili od dawna” – powiedział dziś po południu radny Oakland Richard Hills.

Radny Auckland, Chris Darby, wystosował w 2019 r. petycję wzywającą rząd centralny do interwencji w sprawie „niewyjaśnionych opóźnień i odwołań” z usługami Fullersa.

Trasa Devonport do centrum Auckland zostanie zintegrowana z siecią promową AT, co oznacza, że ​​usługa nie będzie już obsługiwana prywatnie.  Załączone zdjęcie
Trasa Devonport do centrum Auckland zostanie zintegrowana z siecią promową AT, co oznacza, że ​​usługa nie będzie już obsługiwana prywatnie. Załączone zdjęcie

Zebrano ponad 5500 podpisów pod wezwaniem do objęcia usług Devonport i Waiheke nadzorem publicznym.

„Teraz oznacza to w zasadzie, że nie jest to usługa komercyjna, to usługa publiczna” – powiedział Hills.

Umowa oznacza, że ​​społeczeństwo za pośrednictwem AT będzie miało większy wpływ na łodzie i rozkłady jazdy, powiedział Hills.

Powiedział, że umowa powinna sprawić, że przyszłe procesy przetargowe staną się bardziej konkurencyjne.

Trasa Devonport do centrum Auckland zostanie zintegrowana z siecią promową AT, co oznacza, że ​​usługa nie będzie trasą obsługiwaną prywatnie.

AT podała, że ​​nowa umowa z Fullers360 ma na celu zwiększenie niezawodności, przystępności i trwałości usług do iz Waiheke.

AT powiedział, że usługa na wyspie Waiheke – która obecnie kosztuje do 46 USD za osobę dorosłą lub 403 USD za bilet miesięczny po Wysokie ceny w krótkim czasie Od 8,4 proc. do 10 proc., które rozpoczęło się 1 lipca – pozostanie wyłączone spod regulacji kontraktowych.

READ  Incydenty podpalenia w Takapunie: Audi, Porsche wśród luksusowych samochodów rzekomo spalone poza domem rodzinnym

Ale będzie miał minimalny poziom usług w umowie o partnerstwie na rzecz jakości.

„Małe zwycięstwa, ale nigdzie za mało”

Chloe Swarbrick, posłanka z Auckland Central, powiedziała, że ​​Waiheke został skutecznie pominięty w lepszej części umowy.

„Chociaż AT była w stanie wynegocjować tutaj niewielkie zyski, nie jest wystarczająco blisko, aby zapewnić przystępność cenową i usługi, na jakie zasługują Waiheke i Auckland” – powiedział Swarbrick dla Herald.

„Waiheke Road pozostaje teraz jedyną drogą w mieście, która jest integralną częścią sieci transportu publicznego, ale jest wyłączona z tych samych zasad, które regulują ceny i usługi na każdej innej trasie”.

Ale poseł Green Swarbrick był przekonany, że droga Waiheke ostatecznie pozostanie przedmiotem przepisów rady.

Powiedziała, że ​​rozmawiała na ten temat z sekretarzem ds. transportu Michaelem Woodem.

Wood wciąż szukał sposobów na wprowadzenie Waiheke Road do swojego modelu operacyjnego transportu publicznego.

„To jest to, na co zasługują moi wyborcy i czekali już ponad dekadę” – dodał Swarbrick.

Pasażerowie Waiheke powinni mieć dostęp do zniżkowej miesięcznej karnetu AT HOP dla dorosłych w nadchodzących miesiącach, ale konkretna data nie została jeszcze ogłoszona.

Łodzie elektryczne i wodorowe

Oakland Transportation znajdzie i dostarczy pięć nowych hybrydowych promów elektrycznych.

Mike Horn, dyrektor generalny Fullers360, powiedział, że partnerstwo przyspieszy przejście na ekologiczny transport promowy.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *