Markę Prime promuje angielski raper, bokser KSI i osobowość mediów społecznościowych Logan Paul. Załączone zdjęcie
Napój sportowy zakazany przez niektóre australijskie szkoły zyskał popularność wśród nowozelandzkich nastolatków płacących do 30 dolarów za butelkę – sześciokrotność ceny detalicznej – online.
Marka Prime, stworzona przez osobowość mediów społecznościowych Logana Paula i angielskiego rapera KSI, została kupiona za granicą i odsprzedana online w Nowej Zelandii za ponad sześciokrotność ceny detalicznej.
Marka obejmuje napój nawadniający, napój energetyczny z dodatkiem kofeiny oraz proszek w proszku zmieszany z wodą.
Napój energetyczny jest sprzedawany w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych jako napój powyżej 18 roku życia i zawiera ponad dwa razy więcej kofeiny niż filiżanka kawy.
reklama
Napoje energetyczne są sprzeczne z australijskimi standardami żywności NZ (FSANZ) dotyczącymi ilości kofeiny dozwolonej w napoju.
Limit wynosi 32 mg kofeiny na 100 ml, a Prime Drink ma dwa razy więcej niż prawny limit – około 56 mg na 100 ml.
Mimo to wiele osób nadal sprzedaje napoje na rynku Facebooka.
Tutejsze szkoły jeszcze nie odnotowały dużej liczby pijących nastolatków, ale wiele szkół w Australii zakazało uczniom przyprowadzania ich do szkoły ze względu na problemy zdrowotne.
reklama
W australijskich supermarketach dochodziło nawet do szalonych scen z powodu bezkofeinowych „wodnych” napojów tej samej marki.
Napoje nawadniające są w plastikowej butelce i zawierają wodę kokosową, elektrolity i witaminy z grupy B. Napoje są zalecane dla osób od 15 roku życia.
Pracownicy supermarketów w Australii powiedzieli, że nastolatki obozowały przez noc i rzuciły się, gdy drzwi się otworzyły, próbując zdobyć jak najwięcej napojów.
Jim Mann, profesor żywienia człowieka na Uniwersytecie Otago, powiedział, że jego zdaniem „ten produkt nie ma absolutnie żadnych zalet” i istnieje wiele możliwych negatywnych skutków dużych dawek kofeiny.
„Istnieją zalecenia odpowiednich organów eksperckich dotyczące nawodnienia dla poważnych sportowców i innych osób, które angażują się w intensywną aktywność fizyczną. Dla innych woda jest bardzo satysfakcjonującym sposobem na zapewnienie odpowiedniego nawodnienia. Nie byli zaskoczeni, gdy usłyszeli, że jest zakazana w szkołach. ”
Zestaw czterech napojów bezalkoholowych w cenie 116,71 USD od Factory Direct Nutrition na The Market.co.nz Ale obecnie jest niedostępny.
Ludzie na Facebooku sprzedają popularne smaki napoju do 50 USD za butelkę.
Zainteresowanie napojem budzi niepokój niektórych rodziców i ekspertów ds. zdrowia.
„Marketing skierowany do młodych nastolatków jest szalony, a obawa polega na tym, że mogą kupować napoje energetyczne ze stron na Facebooku, mimo że nie mają 18 lat” – powiedział jeden z rodziców.
reklama
Inny nie martwił się tak bardzo, mówiąc, że napój nawadniający, który zawiera wodę kokosową i elektrolity, był najbardziej popularny wśród nastolatków.
„Chodzi bardziej o wygląd i dotyk butelki” – powiedziała jedna z mam.
„Piją go, a następnie używają jako butelki z wodą na siłowni”.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”