General Motors testuje wody dla łodzi elektrycznych, kupując 25% udziałów w firmie z Seattle, która produkuje silniki zaburtowe na baterie.
Producent samochodów z Detroit poinformował w poniedziałek, że kupił udziały w Pure Watercraft w ramach projektu, który ma opracować i wprowadzić na rynek elektryczny pojazd wodny zasilany bateriami.
Rzecznik firmy Pure Watercraft, założonej w 2011 roku, powiedział, że po transakcji z GM była ona warta 600 milionów dolarów. GM powiedział, że jego inwestycja wynosi 150 milionów dolarów, wliczając w to wkłady pieniężne i rzeczowe. Firmy nie ujawnią, ile pieniędzy GM wkłada w transakcję.
Prywatna firma Pure Watercraft produkuje elektryczny zewnętrzny układ napędowy zasilany baterią litowo-jonową. Jest zaprojektowany jako zamiennik dla każdej łodzi z silnikiem zaburtowym zasilanym gazem o mocy od 25 do 50 KM (18 do 37 kW). Firma współpracuje również z producentami łodzi w zakresie sprzedaży kompletnych łodzi, Według jego strony internetowej.
Czytaj więcej:
* Chevrolet wprowadza „Projekt X” z 1957 r. przerobiony na samochód elektryczny
* Pierwsza prawoskrętna Corvette z hakiem na prawo oficjalnie ląduje w Nowej Zelandii
* General Motors współpracuje z Microsoft przy samochodach autonomicznych
* Nowe logo GM w celu ożywienia wizerunku
Obie firmy połączą wiedzę morską Pure Watercraft z inżynierią, łańcuchem dostaw i możliwościami produkcyjnymi General Motors, powiedział producent samochodów w przygotowanym oświadczeniu.
„Oczekuje się, że ten wspólny wysiłek z General Motors umożliwi nam osiągnięcie znacznych postępów technologicznych w zakresie i wysyłce, przy jednoczesnym osiągnięciu masowej produkcji” – powiedział Andy Ripley, założyciel i dyrektor generalny Pure Watercraft.
Dan Nicholson, wiceprezes globalnego koncernu elektrycznego, powiedział, że umowa daje GM możliwość wykorzystania swojej technologii elektrycznej w branży innej niż motoryzacyjna. „Połączona wiedza ekspercka tych dwóch firm powinna doprowadzić w przyszłości do oferty produktów morskich o zerowej emisji”, powiedział Nicholson.
General Motors już pracuje nad pojazdami elektrycznymi i wodorowymi dla przemysłu kolejowego, ciężarowego i lotniczego.