Mówi się, że Google Cloud zatrudnia ponad 200 pracowników pomocy technicznej w swoich biurach w Indiach, Polsce, Kanadzie i Meksyku. Personel pomocniczy z Australii.
„Globalny zespół wsparcia Google Cloud znacznie się rozrasta — do końca kwietnia zatrudniliśmy ponad 200 osób do zbudowania naszych baz programistycznych w Bangalore, Pune, Warszawie, Waterloo i Mexico City, aby osiągnąć nasz cel na pierwsze półrocze” — powiedział John Bunny, starszy zarządzający Dyrektor, Global Advanced Support for Google Cloud. W najnowszym wysłanym e-mailu po raz pierwszy zgłoszono Insider biznesowy.
Google Cloud nie odpowiedział na prośbę CRN o komentarz podczas wydania.
W zeszłym miesiącu, Potwierdzono Google Cloud W przypadku CRN US firma reorganizuje się, aby zaoszczędzić pieniądze, usuwając i restrukturyzując dziesiątki ról w swoich grupach wsparcia. Zespół pomocy Google Cloud składa się z pracowników, którzy pomagają klientom i inżynierom w korzystaniu z usług przetwarzania w chmurze.
Według The Alphabet Workers’ Union około 100 pracowników pomocy technicznej Google Cloud — w tym inżynierów rozwiązań technicznych i stanowiska zarządzające programami — zostanie zwolnionych, jeśli nie znajdą nowej roli w ciągu 60 dni. Rozwiązania technologiczne Google Cloud w Australii, Stanach Zjednoczonych i Szwajcarii atakują inżynierów.
Business Insider powiedział, że cięcia dotknęły również grupy wsparcia pracujące nad jednostką biznesową zajmującą się analizą danych, Looker. Przejęte przez Google Cloud 2,6 miliarda dolarów do 2020 roku.
Google Cloud jest obecnie trzecim co do wielkości dostawcą chmury na świecie, idąc w ślady Amazon Web Services (AWS) i Microsoft Azure.
Każdego roku Google wydaje miliardy na budowę i wyposażenie nowych hiperskalowych centrów danych, aby wspierać rozwijające się usługi infrastruktury chmury i działalność Google Cloud Platform (GCP).
W lutym Google Cloud odnotował przychód w czwartym kwartale w wysokości 5,5 miliarda dolarów, co oznacza 45-procentowy wzrost rok do roku. Przychody Google Cloud Platform (GCP) GCP odnotowało 80-procentowy wzrost wszystkich transakcji do 2021 r. w porównaniu do 2020 r. oraz 65-procentowy wzrost liczby transakcji przekraczających 1 miliard USD.
Na froncie kanału firma dąży do zwiększenia swojej działalności w zakresie bezpieczeństwa poprzez budowanie bliższych relacji Dostawcy usług zarządzania bezpieczeństwem (MSSP).
Google Cloud przedstawił w tym tygodniu nowy „Chronicle MSSP Plan”, czteroczęściową inicjatywę mającą na celu zwiększenie sprzedaży produktów i usług zabezpieczających za pośrednictwem partnerów handlowych. Program kanałów koncentruje się na sprzedaży, marketingu, inwestycjach biznesowych i wsparciu technicznym – wszystko to ma na celu uatrakcyjnienie i ułatwienie marketingu produktów i ich usług na platformie Google Cloud Platform dla MSSP.
Obecnie w serwisie Google Cloud znajdują się dziesiątki ofert pracy dla pełnoetatowych inżynierów rozwiązań technologicznych, pracujących w Stanach Zjednoczonych i za granicą, w takich miejscach jak Indie, Izrael, Meksyk i Korea Południowa.