14 kwietnia 2021 | Antoniego Savasa
Google otworzył swój pierwszy obszar chmury w Europie Środkowo-Wschodniej w Warszawie.
Ta funkcja zmniejszy opóźnienia dla użytkowników usług Google w Polsce i krajach sąsiednich oraz zapewni wydajniejsze połączenie z partnerami Google i ich klientami.
Google po raz pierwszy ogłosił plany dotyczące obszaru chmury w Warszawie w 2019 roku, kiedy podpisał strategiczne partnerstwo z polskim krajowym dostawcą chmury Chmurą Krajową. W ubiegłym roku polski rząd poinformował, że spodziewa się, że Google zainwestuje w projekt od 1,5 do 2 miliardów dolarów – choć Google nie potwierdził żadnych danych.
Na początku tego roku Google zapowiedział, że rozbuduje swoje centrum inżynierii chmury w Warszawie i wyznaczyło Don DeCaspar na nowego wiceprezesa strony.
Ponadto firma rozbudowuje swoje biuro we Wrocławiu, tworząc zespół ekspertów wspierających wdrażanie technologii chmurowych.
Magdalena Dziewguć, Google Cloud Country Manager na Polskę, powiedziała: „Firmy różnej wielkości w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej oraz z każdej branży mają teraz dostęp do najnowocześniejszych technologii, w tym sztucznej inteligencji i analizy danych. Pełen zakres mocy obliczeniowej naszej globalnej sieci.
Do klientów Google w Polsce należą m.in. PKO Bank Bolsky, detalista LPP, platforma do planowania spotkań Booksy, firma eSky zajmująca się rezerwacją podróży i firma Brainly, która korzysta już z usług w chmurze.
W grudniu ubiegłego roku Google poinformował, że planuje dodać drugi obszar chmury w Niemczech, a także dwa inne w Arabii Saudyjskiej i Chile.
W lutym tego roku, w roku fiskalnym 2020, Google Cloud odnotowało stratę w wysokości 5,6 miliarda dolarów w czwartym kwartale, co oznacza spadek o 1,2 miliarda dolarów. Straty przypisano Google zwiększającemu swoją infrastrukturę, aby lepiej konkurować z Amazon Web Services i Microsoft Azure.