Google wycofuje się z planów Aby zastąpić pliki cookie stron trzecich przez FLoC, proponując zamiast tego Topics API, nowy system reklam opartych na zainteresowaniach. Tematy działają poprzez wybranie pięciu Twoich zainteresowań, takich jak „Fitness” lub „Podróże i transport”, na podstawie Twojej aktywności w sieci, mierzonej przez uczestniczące witryny, przez jeden tydzień.
Twoja przeglądarka będzie przechowywać te tematy przez trzy tygodnie przed ich usunięciem. Google twierdzi, że te kategorie są „określone całkowicie na Twoim urządzeniu” i nie obejmują „żadnych serwerów zewnętrznych, w tym Google”. Gdy odwiedzasz witrynę, „Tematy” witryny i jej partnerów reklamowych będą wyświetlać tylko trzy Twoje zainteresowania, składające się z „jednego tematu z każdego z ostatnich trzech tygodni”.
Jak zauważono w Motywy API GitHub Strona, w jej rankingu reklamowym dostępnych jest obecnie około 350 tematów (chociaż Google planuje dodać na końcu od „kilkaset” do „kilka tysięcy”). Google twierdzi, że tematy nie będą zawierać żadnych „drażliwych kategorii”, takich jak rasa czy płeć. A jeśli używasz Chrome, firma tworzy narzędzia, które pozwalają przeglądać i usuwać tematy, a także wyłączać tę funkcję.
Google kończy się czas, aby Zastępowanie plików cookie innych firm w Chrome do 2023 r., Tak jak obiecałam. Firma planuje uruchomić wersję beta dla programistów Tematy w Chrome, ale nie wiadomo, kiedy dokładnie to się zacznie.
„Przeglądarki tradycyjnie pracowały tylko z użytkownikami – pamiętasz, jak wspaniale było, gdy wszyscy zaczęli blokować wyskakujące reklamy?” Zauważa John Bergmayer, dyrektor prawny w Public Knowledge, organizacji non-profit promującej otwarty internet. „Poglądy Google na ten temat wydają się to obalać”.
poprzednia alternatywa Google dla plików cookie stron trzecich, FLoC (lub Federated Learning of Cohorts), Jest to forma śledzenia opartego na zainteresowaniach Jesteś identyfikowany na podstawie swojej „grupy” lub grupy osób o podobnych zainteresowaniach.
Krytycy prywatności, tacy jak Electronic Frontier Foundation (EFF) twierdzi, że system stwarza dodatkowe zagrożenia dla prywatności, takie jak ułatwianie reklamodawcom identyfikacji użytkownika za pomocą odcisków palców przeglądarki, narzędzia używanego przez witryny do uzyskiwania określonych informacji o urządzeniu i przeglądarce, a także może ujawniać informacje o danych demograficznych, co może prowadzić do dyskryminujących reklam kierowanych. Z powodu tych obaw Wszystkie przeglądarki takie jak Brave, Vivaldi, Edge i Mozilla zostały odrzucone używać.
Ale pomysł Google na dostosowywanie motywów dla użytkowników nie jest całkowicie nowy. Jak wskazuje EFF, piaskownica prywatności Google Ważenie idei PIGIN w 2019 roku, znany jako „Szczególne zainteresowanie, w tym hałas”. Podobnie jak Tematy, będzie działać poprzez udostępnianie listy zainteresowań reklamodawcom, ale jak wyjaśnił wówczas Bennett Cypher z EFF, nadal może „zapewnić trackerom ogromny nowy strumień informacji, które mogą wykorzystać do tworzenia lub rozwijania profili użytkowników. ” Ostatnia aktualizacja Mówi, że nowsza wersja tego podejścia, zwana FLEDGE, jest we wczesnych testach na Chrome i Chrome Canary. Google poda więcej szczegółów na temat tego planu i „Pomiaru wydajności technicznej” jeszcze w tym tygodniu.
„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.