Great Wall Motors przystępuje do wyścigu pojazdów hybrydowych

Great Wall Motors przystępuje do wyścigu pojazdów hybrydowych

Great Wall Motors ma zamiar wprowadzić na rynek w Nowej Zelandii swój największy jak dotąd pojazd UT, który może być także pierwszą w pełni hybrydową maszyną, która wyląduje w tym kraju, gdy dotrze do kraju w połowie tego roku.

GWM Cannon Alpha to w zasadzie okrojona wersja SUV-a GWM Tank 500, w której większość przedniej blachy i podwozia jest taka sama jak w luksusowym samochodzie terenowym. W związku z tym jest większy niż obecny jednotonowy zbiór (Ranger, Hilux, Amarok itp.), ale mniejszy niż duże amerykańskie samochody, takie jak Ram i Silverado.

Cannon Alpha będzie dostępny z silnikiem wysokoprężnym, ale będzie także miał ten sam benzynowo-hybrydowy układ napędowy, co Tank 500, co czyni bardzo prawdopodobnym, że będzie to pierwszy samochód z napędem hybrydowym, który trafi do sprzedaży w Nowej Zelandii – oraz hybrydowy model Toyoty Hilux ma zadebiutować w Dostawy będą mniej więcej w tym samym czasie co Cannon Alpha, ale to tylko łagodna hybryda z 48-woltowym systemem wspomagania, podczas gdy hybryda plug-in Forda Ranger pojawi się w sprzedaży dopiero w przyszłym roku.

Cannon Alpha będzie dostępny w kilku wersjach wyposażenia, przy czym pojazdy o niższej specyfikacji będą wyposażone w czterocylindrowy turbodiesel o pojemności 2,4 litra i mocy 135 kW/480 Nm, współpracujący z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów i półetatowym napędem na wszystkie koła z obniżonym Sprawa transferowa Borg-Warner. . Najwyższej klasy Cannon Alpha otrzyma 2,0-litrowy, turbodoładowany czterocylindrowy silnik benzynowy Tank 500s o mocy 255 kW/648 Nm z tą samą skrzynią biegów/skrzynią rozdzielczą.

Maksymalny uciąg z hamulcami w przypadku obu silników wynosi 3500 kg, a Cannon Alpha będzie również dostępny z przednim i tylnym mechanizmem różnicowym, w zależności od specyfikacji.

Podczas gdy obecne działo GWM jest większe od Forda Rangera, Cannon Alpha posuwa się jeszcze dalej: przy 5445 mm Alpha jest o 35 mm dłuższy od obecnego Cannona (który pozostanie w sprzedaży wraz z nim), a także jest o 57 mm szerszy (1991 r.) mm). I wysokość 38 mm (1924 mm). Rozstaw osi wynoszący 3350 mm jest również o 120 mm większy od istniejącego.

Duża część tej zwiększonej objętości trafia do kabiny, w której Alfa oferuje więcej miejsca na nogi z tyłu niż inne kabiny z podwójną kabiną, a także odchylane tylne siedzenia. Sama kabina jest bezpośrednio inspirowana Tankem 500, przy czym wyższe wersje mają tę samą tapicerkę ze skóry Nappa premium z podgrzewanymi, wentylowanymi i masującymi przednimi siedzeniami.

Oprócz hybrydowego układu napędowego Cannon Alpha wnosi także do nowozelandzkiego segmentu ute kolejną nowość: tylną klapę dzieloną w proporcji 60/40, którą można otworzyć na dwa różne sposoby. Krótkie naciśnięcie przycisku na tylnej klapie zapewnia dostęp do tylnej wanny przez otwór w drzwiach stodoły 60/40, natomiast dłuższe naciśnięcie tego samego przycisku powoduje opuszczenie całej tylnej klapy w bardziej tradycyjny sposób.

GWM twierdzi, że ujawni więcej szczegółów na temat specyfikacji i cen bliżej premiery Cannon Alpha w połowie roku.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *