Grupa Warehouse sprzedaje swoją markę outdoorową Torpedo7 za 1 dolara konsorcjum, w skład którego wchodzą byli właściciele drużyny koszykówki Breakers, Paul i Liz Blackwell.
Rodzina Blackwell, będąca także byłymi właścicielami Pak'nSave Albany, jest udziałowcem zarządzającym Tahua Partners.
Początkowo spółka Warehouse zapłaciła 33 mln dolarów w ciągu trzech lat za 51% udziałów w Torpedo 7, a następnie w marcu 2014 r. nabyła dodatkowe 29% udziałów za 15,2 mln dolarów.
Zainwestowała 52,2 miliona dolarów w firmę produkującą artykuły sportowe.
Inni dyrektorzy-akcjonariusze Tahua to Rob Redwood, były właściciel Glen Innes Pak'nSave.
„Tahua Partners Limited przejmie własność aktywów Torpedo7, w tym zapasów, gotówki w sklepach i marki Torpedo7, a także przejmie jej zobowiązania, w tym dotyczące umów leasingu, honorowania kart podarunkowych, zamówień online i zwrotów klientów” – podała dzisiaj grupa .
„Grupa Warehouse spodziewa się, że sprzedaż spowoduje bezgotówkowe odpisy księgowe przed opodatkowaniem w wysokości od 55 do 65 milionów dolarów w półrocznym rachunku zysków i strat za rok budżetowy 24” – podała spółka w ogłoszeniu NZX.
„To podlega ostatecznej kontroli i przeglądowi”.
Dyrektor naczelny Warehouse Group, Nick Grayston, powiedział, że spodziewa się, że wpływ gotówkowy netto sprzedaży po opodatkowaniu będzie bliski zeru.
Grayston dodał: „Co ważne, sprzedaż Torpedo7 pozwoli nam skoncentrować się na naszych kluczowych markach i poprawić wyniki finansowe grupy”.
Torpedo7 reprezentuje zaledwie 5 procent sprzedaży grupy, powiedział.
Torpedo7 z siedzibą w Hamilton zostało założone w 2004 roku przez Luke'a Howarda-Willisa.
W roku poprzedzającym lipiec 2023 r. Torpedo7 odnotował stratę operacyjną w wysokości 22,2 mln dolarów.
Jej marże spadły o 13,7 procent i była to najgorsza marka Grupy Warehouse.
Po ogłoszeniu akcje The Warehouse spadły o 3 centy do 1,25 dolara.