W kwietniu popularny sklep w Milford nie będzie już otwarty, ku wielkiemu przerażeniu mieszkańców. Fotografia: Stephen Parker
Największy nowozelandzki sprzedawca detaliczny zamknął popularny sklep North Shore, w którym prowadzi działalność od 28 lat, twierdząc, że nie ma w tej kwestii wyboru, ponieważ nie może przedłużyć umowy najmu.
Jonathan Wicker, główny klient i dyrektor ds. sprzedaży w The Warehouse, potwierdził, że najgorszy dzień dla zdenerwowanej społeczności lokalnej to fakt, że supermarket w Milford nie będzie działał.
„Niedawno prowadziliśmy rozmowy z właścicielem naszego sklepu The Warehouse Milford w celu wynegocjowania nowej umowy najmu po wygaśnięciu naszej obecnej umowy w kwietniu 2024 r.” – powiedział Wicker.
reklama
Centrum handlowe, w którym odbywa się handel The Warehouse Milford, jest własnością należącej do Marka Guntona NZ Retail Property Group, która jest również właścicielem kultowego Westgate, gdzie od zeszłego roku prowadzi handel amerykański gigant handlu detalicznego Costco Wholesale.
NZ Retail Property Group wybudowała obok centrum handlowego nowe mieszkania o wartości 150 milionów dolarów: Amman North ma 42 luksusowe mieszkania, sprzedawane na zamożnych przedmieściach po 2–3 miliony dolarów każdy.
Do NZ Retail Property Group poproszono o komentarz.
Waecker powiedział, że The Warehouse był bezradny w próbach kontynuowania handlu w Milford.
reklama
„Niestety, pomimo trwających negocjacji, wynajmujący nie zdecydował się na przyznanie nam nowego najmu ze względu na inne plany dotyczące powierzchni. Oznacza to, że obecnie musimy zaproponować zamknięcie naszych drzwi w związku z zakończeniem umowy najmu w kwietniu” – powiedział Wicker .
„Uwielbialiśmy służyć społeczności Milford przez ostatnie 28 lat i jesteśmy bardzo rozczarowani, że znaleźliśmy się w takiej sytuacji.
„Obecnie naszym najważniejszym priorytetem jest zapewnienie zespołom naszych sklepów wszelkiego wsparcia, jakiego potrzebują podczas pracy nad tym procesem, co obejmuje w razie potrzeby sprawdzenie wszystkich dostępnych opcji przeniesienia” – powiedział.
Lokalni mieszkańcy Milford wyrazili poważne zaniepokojenie.
„Byłaby to ogromna strata dla społeczności” – stwierdził jeden z nich.
Inna miała nadzieję, że to nieprawda, twierdząc, że często tam robi zakupy.
Inny powiedział: „W Auckland jest coraz gorzej”.
Niektórzy spekulowali, że duża siłownia zostanie przekształcona w popularną przestrzeń, głównego najemcę w centrum handlowym z parkingiem w piwnicy.
Lokalni mieszkańcy pamiętają także utratę sklepu Birkenhead w Highbury, który został zamknięty przed Covidem, i wyrazili obawę, że sklep Glenfield również może zostać zamknięty. Rzeczniczka firmy stwierdziła, że spekulacje, że Glenfield zamknie swoje podwoje, nie są zgodne z prawdą.
Powiedziała, że w The Warehouse Glenfield nie będzie żadnych zmian.
reklama
Magazyn Warehouse w Milford został uszkodzony w wyniku poważnego pożaru w 2007 roku i został na pewien czas zamknięty na czas napraw.
Magazyn Birkenhead został zamknięty trzy lata temu i ucierpiało około 40 miejsc pracy.
W 2020 roku firma poinformowała, że wiele osób w okolicy robiło zakupy w pobliskim sklepie Glenfield – w tym sklepie Warehouse Stationery – zaledwie kilka minut dalej lub w jej flagowym sklepie w Albany.
Zimą doniesiono również, że The Warehouse zamierza zamknąć trzy sklepy w Christchurch.
Marże większości marek The Warehouse Group spadają pod ciężarem inflacji, ale według analityków złe zarządzanie kosztami stawia tę spółkę na samym dole rankingów sprzedaży detalicznej.
Grupa jest właścicielem The Warehouse, Warehouse Stationery, Noel Leeming i Torpedo7. Ogłosiła spadek swoich rocznych zysków o 65,6% do 29,9 mln dolarów Ogłaszać Zgłoszono we wrześniu.
reklama
Dzieje się tak pomimo wzrostu sprzedaży o 3,2 procent do 3,4 miliarda dolarów w roku zakończonym do końca lipca tego roku.
„Jest trochę gorzej, niż się spodziewałem” – powiedział The New York Times Kieran Carling, analityk ds. badań akcji w Craig Investment Partners. Ogłaszać na czas.
„Są na samym dole mojej preferencji co do akcji spółek detalicznych. Myślę, że popełniają pewne błędy”.
Carling określił Torpedo7 jako „prawdziwy problem” grupy.
Marka sprzętu outdoorowego odnotowała stratę operacyjną w wysokości 22,2 miliona dolarów w roku poprzedzającym lipiec, przy spadku marż o 13,7 procent – co oznacza najgorszą markę Warehouse Group.
– powiedział dyrektor generalny Nick Graystone Marka Torpedo7 borykała się z „wieloma różnymi problemami”, w tym kosztami i niższym popytem, ponieważ konsumenci ograniczali zakupy artykułów rekreacyjnych, takich jak rowery i sprzęt zimowy.
reklama
Akcje The Warehouse Group są notowane po cenie 1,78 dolara, co oznacza spadek o 40 procent rok do roku.
Anna Gibson była OgłaszaćZdobył wiele nagród i napisał książki, a także szeroko omawiał nieruchomości w kraju i za granicą.