Firma produkcyjna założona przez księcia Harry’ego i jego żonę Meghan zaczyna rozstawać się ze Spotify niecały rok po debiucie ich oryginalnych podcastów.
Nie jest jasne, dlaczego podcast, którego gospodarzem jest Megan, opuścił platformę, ale Spotify i Archewell Audio we wspólnym oświadczeniu stwierdziły, że decyzja była obustronna.
W 2020 roku Archewell nawiązał wieloletnie partnerstwo ze Spotify o wartości 32 milionów dolarów, aby tworzyć podcasty i programy, które opowiadają historie różnymi głosami i perspektywami.
Podcast miał swoją premierę w sierpniu zeszłego roku z udziałem świetnej tenisistki Sereny Williams i od razu stał się hitem.
Znalazł się na szczycie list przebojów Spotify w siedmiu krajach, w tym w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, aw zeszłym roku zdobył nagrodę dla najlepszego podcastu podczas People’s Choice Awards.
„Uwielbiałem brać udział w tym procesie, siedzieć późno w nocy w łóżku, pracować nad pisaniem i tworzeniem.
„Uwielbiałam zagłębiać się w sensowną rozmowę z moimi różnorodnymi i inspirującymi gośćmi, śmiać się i uczyć z nimi, a każdy z was słuchał” – powiedziała Meghan, księżna Sussex.
W programie wystąpili także goście Mariah Carey, Trevor Noah, Mindy Kaling i Paris Hilton.
Firmy technologiczne obniżały koszty w trudnym środowisku gospodarczym, a Spotify nie był odporny. Sześć miesięcy po ogłoszeniu, że zredukuje 6% globalnej siły roboczej, czyli około 600 miejsc pracy, Spotify powiedział w zeszłym tygodniu, że zwolni kolejne 200 miejsc pracy.
Firma powiedziała wówczas, że połączy sieci podcastów Parcast i Gimlet w prowadzeniu studiów Spotify.
Książę Harry był w tym miesiącu w Sądzie Najwyższym w Londynie. Oskarża wydawcę Daily Mirror o stosowanie nielegalnych technik na „skalę przemysłową”, aby zdobyć wiadomości z pierwszych stron gazet o jego życiu.
Książę Sussex został pierwszym starszym członkiem rodziny królewskiej, który zeznawał od ponad wieku.