Twórca Bayonetty, Hideki Kamiya, powiedział, że prawdopodobnie zabierze swoją wizję marki „do grobu” po odejściu dewelopera PlatinumGames we wrześniu 2023 r.
W swojej najnowszej pracy youtube Wideo Kamiya powiedział, że pierwotnie planował „Sagę Bayonetty”, która obecnie obejmuje trzy główne gry, jako serię dziewięciu gier. Jego odejście z PlatinumGames oznacza jednak, że wizja ta nigdy nie ujrzy światła dziennego, nawet jeśli deweloper stworzy więcej gier bez niego.
„W wielu wywiadach mówiłem o tym, że serial Bayonetta będzie składał się z dziewięciu odcinków i że chcę przekształcić go w sagę o Bayonetcie” – powiedział Kamiya. „Ale wygląda na to, że być może będę musiał zabrać ze sobą całą sagę do grobu. Szkoda. To nie jest tak, że jestem właścicielem własności intelektualnej Bayonetty, ale przypuszczam, że ci, którzy ją posiadają, prawdopodobnie pozostaną tutaj”.
20 pytań IGN — zgadnij, jaka jest gra!
Seria rozpoczęła się w 2009 roku wraz z wydaniem pierwszej gry Bayonetta, ale wydanie kolejnych części zajęło trochę czasu. Bayonetta 2 pojawiła się w 2014 r., a Bayonetta 3 w 2022 r. Gra typu spin-off o nazwie Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon pojawiła się w 2023 r., ale nie jest jasne, czy Kamiya uznał to za część zaplanowanej przez siebie sagi składającej się z dziewięciu gier.
PlatinumGames nie ogłosiło jeszcze kolejnej Bayonetty, ale seria ta jest ulubioną grą fanów i prawdopodobnie pierwszą serią gier dewelopera.
Kamiya – który wyreżyserował Resident Evil 2 i był głównym twórcą Devil May Cry w Capcom, zanim kierował takimi filmami jak Bayonetta i The Wonderful 101 w PlatinumGames – niejasno przedstawił swoją decyzję o odejściu we wrześniu, twierdząc jedynie, że było to spowodowane jego opinia. Własne przekonania.
Więcej informacji przekazał w swoim pierwszym filmie na YouTube w październiku, a także ujawnił, że przez rok nie będzie mógł pracować nad grami wideo. „Opuściłem firmę, ponieważ jako twórca gier chciałem podążać za swoimi przekonaniami” – powiedział. „I wybrać ścieżkę, która moim zdaniem jest właściwa i iść naprzód”.
Wygląda na to, że tą ścieżką nie obejmą inni wybitni japońscy twórcy gier wideo. Kamiya powiedział także w swoim najnowszym filmie, że praca z takimi artystami jak reżyser Nier: Automata Yoko Taro czy twórca Metal Gear Solid Hideo Kojima „byłaby katastrofą”.
„To nie działa tak jak w Dragon Ball, gdzie Goku łączy się z innymi postaciami. Może dojść do zderzenia dwóch osób o zupełnie różnych osobowościach i pomysłach. Nie da się z tego zrobić dobrej gry” – wyjaśnił.
PlatinumGames będzie oczywiście kontynuowane bez Kamiyi, chociaż nadchodząca gra studia Project GG jest reklamowana jako jego kolejny ulubiony projekt. „Będzie tak duży, że nie będzie można nawet porównać z nim The Wonderful 101: Remastered i Sol Cresta” – Kamiya powiedziała IGN w grudniu 2022 roku.
Ryan Dinsdale jest niezależnym reporterem w IGN. Cały dzień będzie opowiadał o Wiedźminie.