Test SUPER GT 2024 rozpoczął się w tym tygodniu w Okayamie, gdy nowa Honda Civic Type R-GT zjechała z toru.
Wszyscy trzej producenci GT500 spotkali się na dwudniowym teście z maszynami z 2024 r., w których Honda, Toyota i Nissan prowadziły po jednym samochodzie.
Honda oficjalnie zaprezentowała swój samochód koncepcyjny Civic Type R-GT w poniedziałek przed testem, podczas gdy Toyota i Nissan prowadzą ulepszone wersje swoich obecnych samochodów, odpowiednio GR Supra i Z.
Akcja rozpoczęła się we wtorek rano dwugodzinną sesją i to Naoki Yamamoto wyprowadził Civica na swoje pierwsze okrążenia.
Masahiro Saeki, szef projektu Honda Super GT, powiedział podczas prezentacji samochodu:Tym razem to tylko próba, więc najważniejsze jest sprawdzenie danych, aby zobaczyć, czy pasują do naszych symulacji, więc nie martwię się o laptopy.
„Widzimy liczby [from simulations] Z inną orientacją niż NSX, więc ważne będzie potwierdzenie tego [on-track]. „
#90 GR Supra
Fotografia: Masahide Kameo
Samochód testowy Nissana przeszedł również poważne poprawki aerodynamiczne w porównaniu z modelem 2023, z nowym przodem, który przypomina nadchodzącą wersję Nismo samochodu drogowego Z, zaprezentowanego w zeszłym roku.
Jeździ na oponach Bridgestone, co może mieć znaczenie, ponieważ marka ocenia alternatywnego dostawcę opon dla swoich samochodów prowadzonych przez Nismo po odejściu Michelina pod koniec roku. Stały zawodnik Impula, Kazuki Hiramine, prowadził przez pierwsze okrążenia.
Poranną sesję przerwał na krótko wypadek Supry, która okazała się być Toyotą Yuji Tachikawy.
Prace zostaną wznowione o godzinie 14:00 czasu lokalnego na kolejną dwugodzinną sesję, z kolejnymi czterema godzinami biegania zaplanowanymi na środę.
Ta historia zostanie zaktualizowanadr