Mugen, popularny dział tuningowy Hondy, ogłosił niedawno ulepszenie aerodynamiczne Hondy Civic Type R FL5.
Udoskonalenia te, ogłoszone po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Tokio, obejmują szereg modyfikacji, które obiecują zwiększyć osiągi samochodu poprzez zwiększenie siły docisku aż o oszałamiające 25 procent.
Zwiększ siłę docisku dzięki zaawansowanym komponentom
Najważniejszym elementem tych ulepszeń aerodynamicznych jest nowy regulowany tylny spojler z panelami końcowymi z włókna węglowego. Błotnik współpracuje z nowym przednim spojlerem, aby zapewnić zrównoważony aerodynamiczny wygląd całego samochodu.
Dodatkowe modyfikacje aerodynamiczne obejmują tylne boczne splittery zaprojektowane jako uzupełnienie standardowego tylnego dyfuzora i elementów dekoracyjnych przedniego zderzaka, a wszystko to przyczynia się do znacznego zwiększenia siły docisku.
Ulepszenia kół i kabiny
Modyfikacje Mugena wykraczają poza aerodynamikę zewnętrzną. Wewnątrz kabiny fani Hondy Civic Type R mogą teraz wybrać konsolę środkową z włókna węglowego i nową gałkę zmiany biegów obszytą Alcantarą. Dla tych, którzy chcą ulepszyć swoje siedzenia, Mugen oferuje nowe fotele Recaro.
Oprócz ulepszeń wnętrza pakiet obejmuje 19-calowe felgi aluminiowe opracowane we współpracy z BBS. Te lżejsze alternatywy dla standardowych kół zapewniają estetyczny wygląd i lepszą wydajność.
Nadchodzące promocje
Chociaż wiele z tych części jest gotowych do wprowadzenia na rynek, Mugen zapowiadał także przyszłe wersje, w tym niestandardowe tylne światła LED i pojedynczą rurę wydechową, nad którymi wciąż trwają prace rozwojowe.
W produkcji znajduje się także nowa kierownica z włókna węglowego, która obiecuje dodać funkcjonalność i styl i tak już imponującemu Civicowi Type R.
Cena i dostępność
Najnowsza oferta firmy Mugen dla Hondy Civic Type R FL5 poprawia wygląd samochodu i znacznie zwiększa jego możliwości dzięki zaawansowanym modyfikacjom aerodynamicznym.
Przedział cenowy tych ulepszeń jest bardzo zróżnicowany, przy czym mniejsze elementy wnętrza, takie jak gałki zmiany biegów, są wyceniane na niższym poziomie, podczas gdy ważne elementy aerodynamiczne, takie jak regulowany tylny spojler i siedzenia Recaro, znajdują się na wyższym poziomie.
Japońskie ceny tych komponentów wahają się od 22 000 do 308 000 jenów (około 235 do 3300 dolarów), co czyni je dostępnymi dla osób o różnym budżecie i planach dostosowywania.
Chociaż te ulepszenia są obecnie dostępne w Japonii, ich międzynarodowa dostępność pozostaje niepewna, przez co entuzjaści spoza Japonii z niecierpliwością czekają na dalsze ogłoszenia.