Honda planuje wyprodukować elektryczne Mini-NSX, które będzie konkurować z Mazdą MX-5 Miata

Z prawie 1,2 miliona egzemplarzy sprzedanych od 1989 roku, Mazda MX-5 Miata stała się najlepiej sprzedającym się pojazdem na świecie. Wielu konkurencyjnych producentów samochodów próbowało wykorzystać popularność i potencjał sprzedaży japońskiego coupe, budując konkurentów, takich jak Porsche Boxster, Audi TT, BMW Z3, ​​Mercedes-Benz SLK, Fiat Barchetta, a nawet Honda S2000 sprzedawał się dobrze, ale żaden nie dorównał sprzedaży zmieniającej reguły gry Miaty.

Teraz Honda powraca i według najlepiej sprzedającego się japońskiego magazynu motoryzacyjnego tym razem proponuje całkowicie zinterpretowane na nowo coupe, które ma rzucić wyzwanie potężnej Mazdzie. Tak się składa, że ​​jest to następca dostępnego wyłącznie w Japonii roadstera S660 z silnikiem umieszczonym centralnie o pojemności 660 cm3, który wycofał się z produkcji w 2022 roku.

Best Car donosi, że Honda zwiększy rozmiar samochodu do wymiarów Mazdy MX-5 Miata, aby był akceptowalny dla międzynarodowej publiczności, rezygnując jednocześnie z całkowicie elektrycznego układu napędowego. A ponieważ Mazda planuje wprowadzić na rynek nową generację MX-5 Miata z możliwością wyboru w pełni elektrycznych i e-paliwowych układów napędowych, nowa Honda wygląda na silnego konkurenta coupe z Hiroszimy.

Dla tych, którzy nie znają S660, coupe K-car (samochód K to dostępna wyłącznie w Japonii klasa napędzana 3-cylindrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem o pojemności 660 cm3 i długości mniejszej niż 4 metry), które wycofano z produkcji w 2020 r., było jak NSX jest mały pod względem kształtu, wymiarów i przekładni średniej klasy.

Wynalezienie S660 na nowo poprzez jej powiększenie i zasilanie silnikiem elektrycznym to ważne osiągnięcie w ofercie Hondy, ponieważ do tej pory marka oferowała tylko jeden seryjny samochód elektryczny – egzotyczną małą Hondę e – która nie była dostępna w USA, a bardzo limitowana edycja Clarity z ogniwami paliwowymi. Oczywiście drugim pojazdem elektrycznym Hondy, który staje się pierwszym pojazdem elektrycznym oferowanym przez Hondę w Stanach Zjednoczonych, jest właśnie wprowadzony na rynek SUV Prologue.

Chociaż szczegóły dotyczące układu napędowego Hondy Roadster są nadal niejasne, od źródła bliskiego Hondzie dowiedzieliśmy się, że nowy samochód elektryczny może wykorzystywać poprawioną wersję układu napędowego Prologue, oferującą wybór pomiędzy jednosilnikowym silnikiem przednim o mocy 212 KM konfiguracja z napędem na koła lub napęd na wszystkie koła z dwoma silnikami o mocy 288 KM i zasięgu około 300 mil. A ponieważ będzie znacznie lżejszy od Prologu, możemy spodziewać się poważnego przyspieszenia od 0 do 60 mil na godzinę w mniej niż 5 sekund od samochodu elektrycznego, który ma zadebiutować w 2026 roku.

Więcej z Forbesa

ForbesaWskrzeszenie kultowego coupe z lat 90. XX wieku, które miało konkurować z Mazdą MX-5 MiataForbesaToyota GR86 wreszcie dostanie turbo po zerwaniu więzi z Subaru

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *