Damien O’Carroll/Personel
MG HS Hybrid to jedna z najtańszych hybryd typu plug-in w kraju.
Jeden z najpopularniejszych rodzinnych samochodów hybrydowych typu plug-in w kraju został wycofany ze sprzedaży po obawach związanych z potencjalną luką w zabezpieczeniach, która może doprowadzić do przegrzania i stopienia niektórych plastikowych elementów.
MG Motor New Zealand wydało w zeszłym tygodniu zawiadomienie o wycofaniu hybrydy plug-in HS Plus EV 2021-2023 (ostatnio przemianowanej na HS PHEV) – wycofanie dotyczy ponad 1700 pojazdów.
W zawiadomieniu o wycofaniu z rynku stwierdza się, że w niektórych modelach krawędź podkładu dywanikowego znajduje się między nagrzewnicą PTC pojazdu a układem klimatyzacji. Z czasem może to spowodować poluzowanie zacisku przewodu uziemiającego.
Rzecznik MG Motor New Zealand dodał w oświadczeniu Rzeczyże objaw ten mógłby spowodować „przegrzanie urządzenia, które mogłoby doprowadzić do stopienia plastików w określonym obszarze obrzeża”.
Czytaj więcej:
* Ujawniono ceny jednego z najbardziej oczekiwanych samochodów elektrycznych w 2023 roku
Najlepszy samochód osobowy: MG HS PHEV
MG robi silniejszy nacisk na Nową Zelandię
* Test drogowy: MG HS PHEV
Rzecznik potwierdził, że w czasie wezwania nie odnotowano żadnych lokalnych incydentów po obu stronach rowu.
„Wycofanie to wynika z dużej ostrożności, ponieważ w Australii lub Nowej Zelandii nie przypisano żadnych incydentów temu problemowi” – powiedzieli.
„MG w Nowej Zelandii przeprowadziło już 220 kontroli i planuje skontaktować się z kolejnymi właścicielami w odpowiednim czasie, więc jeśli uważasz, że może to mieć wpływ na Twój HS Plus EV, skontaktuj się z lokalnym dealerem lub poczekaj, aż się z Tobą skontaktuje”.
DAMIEN O’CARROLL / DOSTARCZONA STOPA
Pierwsza hybryda plug-in MG jest już dostępna, więc jak wypada HS PHEV?
Wycofanie dotyczy łącznie 1765 hybryd HS, które zostaną przeprowadzone w dwóch fazach.
„Pierwsza to inspekcja u dealera MG, aby sprawdzić, czy pojazd, którego dotyczy problem, będzie wymagał korekty zainstalowanego zacisku przewodu uziemiającego PTC” – powiedział rzecznik.
„Jeśli pojazd wymaga tej modyfikacji, drugi etap zostanie wykonany natychmiast, bezpłatnie i bez żadnych kosztów dla klienta, poprzez poprawienie instalacji”.
Wycofanie ma miejsce w tym samym tygodniu, w którym MG ujawniło nowe malowanie HS na rynek brytyjski, aktualizację, która prawdopodobnie ostatecznie trafi do Nowej Zelandii.
Aktualizacja znacznie zbliża projekt HS do sedana MG 5, z większą, płynną przednią kratką. Zmieniono również tył, z podwójnymi końcówkami wydechu i tylnymi światłami LED.
Wewnątrz MG chwali się, że model otrzymał nowe, miękkie w dotyku powierzchnie, z większością wyważenia (w tym 10,1-calowym ekranem dotykowym i 12,3-calowym cyfrowym klastrem) z obecnego HS.
Czysty czterocylindrowy silnik spalinowy zaktualizowany z HS pozostaje taki sam między generacjami – 1,5-litrowy silnik wysyłający 119 kW na przednie koła. Szczegóły układu napędowego HS PHEV nowej generacji przeznaczonego na rynki zachodnie nie zostały jeszcze sformalizowane.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”