Damien O’Carroll/Personel
MG HS Hybrid to jedna z najtańszych hybryd typu plug-in w kraju.
Jeden z najpopularniejszych rodzinnych samochodów hybrydowych typu plug-in w kraju został wycofany ze sprzedaży po obawach związanych z potencjalną luką w zabezpieczeniach, która może doprowadzić do przegrzania i stopienia niektórych plastikowych elementów.
MG Motor New Zealand wydało w zeszłym tygodniu zawiadomienie o wycofaniu hybrydy plug-in HS Plus EV 2021-2023 (ostatnio przemianowanej na HS PHEV) – wycofanie dotyczy ponad 1700 pojazdów.
W zawiadomieniu o wycofaniu z rynku stwierdza się, że w niektórych modelach krawędź podkładu dywanikowego znajduje się między nagrzewnicą PTC pojazdu a układem klimatyzacji. Z czasem może to spowodować poluzowanie zacisku przewodu uziemiającego.
Rzecznik MG Motor New Zealand dodał w oświadczeniu Rzeczyże objaw ten mógłby spowodować „przegrzanie urządzenia, które mogłoby doprowadzić do stopienia plastików w określonym obszarze obrzeża”.
Czytaj więcej:
* Ujawniono ceny jednego z najbardziej oczekiwanych samochodów elektrycznych w 2023 roku
Najlepszy samochód osobowy: MG HS PHEV
MG robi silniejszy nacisk na Nową Zelandię
* Test drogowy: MG HS PHEV
Rzecznik potwierdził, że w czasie wezwania nie odnotowano żadnych lokalnych incydentów po obu stronach rowu.
„Wycofanie to wynika z dużej ostrożności, ponieważ w Australii lub Nowej Zelandii nie przypisano żadnych incydentów temu problemowi” – powiedzieli.
„MG w Nowej Zelandii przeprowadziło już 220 kontroli i planuje skontaktować się z kolejnymi właścicielami w odpowiednim czasie, więc jeśli uważasz, że może to mieć wpływ na Twój HS Plus EV, skontaktuj się z lokalnym dealerem lub poczekaj, aż się z Tobą skontaktuje”.
DAMIEN O’CARROLL / DOSTARCZONA STOPA
Pierwsza hybryda plug-in MG jest już dostępna, więc jak wypada HS PHEV?
Wycofanie dotyczy łącznie 1765 hybryd HS, które zostaną przeprowadzone w dwóch fazach.
„Pierwsza to inspekcja u dealera MG, aby sprawdzić, czy pojazd, którego dotyczy problem, będzie wymagał korekty zainstalowanego zacisku przewodu uziemiającego PTC” – powiedział rzecznik.
„Jeśli pojazd wymaga tej modyfikacji, drugi etap zostanie wykonany natychmiast, bezpłatnie i bez żadnych kosztów dla klienta, poprzez poprawienie instalacji”.
Wycofanie ma miejsce w tym samym tygodniu, w którym MG ujawniło nowe malowanie HS na rynek brytyjski, aktualizację, która prawdopodobnie ostatecznie trafi do Nowej Zelandii.
Aktualizacja znacznie zbliża projekt HS do sedana MG 5, z większą, płynną przednią kratką. Zmieniono również tył, z podwójnymi końcówkami wydechu i tylnymi światłami LED.
Wewnątrz MG chwali się, że model otrzymał nowe, miękkie w dotyku powierzchnie, z większością wyważenia (w tym 10,1-calowym ekranem dotykowym i 12,3-calowym cyfrowym klastrem) z obecnego HS.
Czysty czterocylindrowy silnik spalinowy zaktualizowany z HS pozostaje taki sam między generacjami – 1,5-litrowy silnik wysyłający 119 kW na przednie koła. Szczegóły układu napędowego HS PHEV nowej generacji przeznaczonego na rynki zachodnie nie zostały jeszcze sformalizowane.