Anindito Mukherjee/Bloomberg
Samochód elektryczny Hyundai IONIQ 5 (EV) na targach India Motor Show w Noida, Uttar Pradesh, Indie.
Hyundai zainwestuje 10,5 biliona wonów (13,1 miliarda dolarów) w ciągu 2023 roku, zgodnie z czwartkową giełdą, w miarę jak zamierza zelektryfikować większą część swojej floty. Wysokie zapotrzebowanie konsumentów na czystsze samochody.
Producent samochodów z Seulu powiedział, że pieniądze zostaną wydane głównie na badania i rozwój oraz na budowę nowej fabryki w Gruzji. Hyundai powiedział w maju, że wydał 5,5 miliarda dolarów na budowę fabryki pojazdów elektrycznych i akumulatorów w pobliżu Savannah w stanie USA, a projekt ma się rozpocząć na początku 2023 roku.
Południowokoreański producent samochodów planuje również wzrost przychodów do 11,5% w tym roku po opublikowaniu zysków w czwartym kwartale, które przebiły szacunki analityków. Hyundai również zwiększył swoją dywidendę w niezwykłym posunięciu dla producenta samochodów, którego akcje wzrosły o 6,3% po tej wiadomości.
„Korzystne kursy walutowe i wysoka sprzedaż pojazdów z wartością dodaną przyczyniły się do wzrostu w 2022 roku” – powiedział Seo Jang-hyun, wiceprezes wykonawczy Hyundai Motor Company. Dodał, że globalny niedobór chipów, który utrudniał producentom samochodów od końca 2020 r., powinien się zmniejszyć w 2023 r. Jednak koszty marketingowe firmy mogą wzrosnąć w miarę nasilenia się konkurencji.
Czytaj więcej:
* Kradzieże Kia i Hyundai za pomocą kabli USB zyskują na popularności w trendzie TikTok
* Oczy Haydena Paddona zwracają się ku Rajdowym Mistrzostwom Europy, a nie WRC2 na 2023 rok
* Jedyny niezręczny problem z hybrydami typu plug-in
* PIERWSZA JAZDA: Dziki Hyundai RN22e ma na celu udowodnienie, że pojazdy elektryczne mogą być zabawne
Producent SUV-ów Tucson, sedanów Sonata i Jonowe samochody elektryczne Na początku tego miesiąca firma ogłosiła, że w tym roku zamierza sprzedać na całym świecie 4,3 miliona pojazdów, czyli o około 10% więcej niż w 2022 roku. Spółka zależna Kia, producent SUV-a Sportage i Carnival, planuje wzrost o 10%, czyli łącznie 3,2%. milionów pojazdów. Łącznie Hyundai i Kia są trzecimi co do wielkości producentami samochodów na świecie po Toyocie i Volkswagenie.
Producenci samochodów, od Tesli po Volkswagena, zwiększają produkcję, ponieważ pojazdy elektryczne zyskują na popularności. Elon Musk, pionier w dziedzinie samochodów elektrycznych, planuje zwiększyć produkcję „tak szybko, jak to możliwe” po osiągnięciu lepszych niż oczekiwano zysków, powiedziała w środę w amerykańskiej Toyocie. Tymczasem na początku tego miesiąca przewidywano, że produkcja samochodów przekroczy poziom sprzed pandemii.Oczekuje się, że jego produkcja w tym roku sięgnie 10,6 mln pojazdów. Volkswagen przewidywał, że istniejące zamówienia zwiększą sprzedaż w tym roku.
Hyundai również w czwartek podniósł swoją dywidendę pieniężną do 3,8% dla zwykłych akcjonariuszy i 7,6% dla akcjonariuszy uprzywilejowanych. Powiedział, że płatności w 2023 roku będą takie same lub wyższe niż w 2022 roku.
Firma poinformowała w czwartek, że zysk operacyjny za trzy miesiące kończące się 31 grudnia wzrósł ponad dwukrotnie do 3,4 biliona wonów w porównaniu z rokiem poprzednim. Według danych zebranych przez Bloomberg, przekroczyło to średnie szacunki analityków wynoszące 3,1 biliona wonów. Kwartalna sprzedaż wzrosła do 38,5 biliona wonów, o 24% więcej niż rok wcześniej.
Oto najnowszy w pełni elektryczny SUV Hyundaia – Ioniq 5.
W Ameryce Północnej, gdzie Hyundai negocjuje, aby złagodzić obawy związane z rachunkiem klimatycznym i energetycznym prezydenta Joe Bidena, który wymagałby od producentów samochodów montażu pojazdów elektrycznych w kraju, aby kwalifikować się do ulg podatkowych, sprzedaż wzrosła w czwartym kwartale o 21%. Hyundai i Kia twierdzą, że prawo stawia je w niekorzystnej sytuacji, ponieważ nie posiadają żadnych fabryk pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych
Sprzedaż w Chinach w okresie trzech miesięcy spadła o 19%, podczas gdy sprzedaż w Europie niewiele się zmieniła.
Hyundai zmaga się również ze swoją fabryką w Rosji, która zakończyła działalność na początku 2022 roku po inwazji Władimira Putina na Ukrainę. Sprzedaż w Rosji spadła o 65% w ostatnim kwartale, co jest ciosem dla producenta samochodów, który uzyskiwał tam 4% swojej światowej produkcji.
dostarczone
Koncept Hyundaia Seven powinien dać nam dość dobre wyobrażenie o tym, jak będzie wyglądał kolejny Ioniq 7. Może nie samojezdny kokpit ery kosmicznej.
Planowana inwestycja producenta samochodów w wysokości 10,5 biliona wonów w 2023 roku jest porównywalna z wydatkami w wysokości około 8,5 biliona wonów w 2022 roku.
Podczas wezwania do zarobków Seo powiedział, że Hyundai stara się zbudować fabrykę pojazdów elektrycznych w Gruzji „tak szybko, jak to możliwe” i zabezpieczyć lokalnych dostawców akumulatorów, aby przestrzegali ustawy Bidena dotyczącej redukcji inflacji w Stanach Zjednoczonych. W 2023 roku Hyundai będzie próbował zwiększyć sprzedaż w Stanach Zjednoczonych, sprzedając pojazdy w ramach swojego programu leasingowego, na co pozwala najnowsza wersja IRA. W tym samym czasie, powiedział, Hyundai aktualizuje najbardziej szczegółowy plan reagowania w prawie.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”