Po raz pierwszy od upadku lokalnie produkowanego Holdena VF Commodore Ute w 2017 r. do Australii powracają mniejsze pojazdy w stylu Forda Rangera, począwszy od Hyundaia Santa Cruz.
Przewodnik samochodowy Hyundai rozumie, że podczas niedawnej imprezy u dealerów Hyundai zaprezentował zapowiedź tak zwanego „Tucsona Ute”, będącego częścią szeregu nowych modeli, które pojawią się na naszym rynku w ciągu najbliższych kilku lat.
Termin (i być może nazwa) nie jest jeszcze ustalony. Santa Cruz – czterodrzwiowy, pięciomiejscowy pojazd średniej wielkości oparty na średniej wielkości SUV-ie Tucson i oferowany z napędem na przednie koła (2WD) lub z napędem na wszystkie koła. konfiguracjach napędu na koła – ma pojawić się w Australii około 2026 roku, po wyjściu modelu drugiej generacji.
Dyrektor generalny ds. korporacyjnych Hyundai Australia, Bill Thomas, odmówił potwierdzenia, czy mniejszy samochód niż nadchodzące w pełni elektryczne modele Ioniq T7 i T10 pojawi się w Australii w najbliższym czasie, poza tym, że stwierdził, że nic nie jest przedmiotem dyskusji.
„Przyglądamy się każdemu modelowi, który może być odpowiedni” – powiedział.
Wcześniej informowano, że Hyundai Australia wykazał zainteresowanie Santa Cruz, który jest obecnie produkowany wyłącznie w Alabamie w USA, a nawet importuje do Australii parę pojazdów testowych w 2022 roku.
Santa Cruz bazuje na SUV-ie Tucson.
W tamtym czasie wydawało się, że bardzo ograniczone moce produkcyjne (w tej samej fabryce w zeszłym roku wyprodukowano około 210 000 Tucsonów) w połączeniu z brakiem rozwoju pojazdów z kierownicą po prawej stronie pokrzyżowały wszelkie plany dotyczące obecnego modelu.
Jednak tym razem wydaje się, że Hyundai Australia mógł od początku zainwestować w oprogramowanie inżynieryjne dla modelu nowej generacji, co z pewnością pomoże utorować drogę do australijskiego debiutu w 2026 roku.
Santa Cruz to jedna z trzech podwójnych taksówek różnej wielkości, które obecnie obsługują Amerykanów – pozostałe to mniejszy Ford Maverick i większa Honda Ridgeline.
Santa Cruz wykorzystuje 4-cylindrowe silniki benzynowe.
Oparty na istniejącym Tucsonie i mający wspólne elementy przedniej części nadwozia, układy napędowe, zawieszenie i architekturę wnętrza, z wyjątkiem otwartej przestrzeni ładunkowej z tyłu, Hyundai od debiutu w 2021 roku sprzedaje się w Ameryce Północnej stale, jeśli nie spektakularnie.
Chociaż w zeszłym roku w USA wyprzedził Mavericka z dużą przewagą – 36 675 w porównaniu z 94 058 egzemplarzami – Ford należy do mniejszego segmentu, kosztuje znacznie mniej i oferuje atrakcyjną wersję hybrydy benzynowo-elektrycznej, w przeciwieństwie do Santa Cruz.
W pierwszym kwartale tego roku różnica pogłębiła się jeszcze bardziej – sprzedaż 3362 w porównaniu do 39 061 egzemplarzy – Hyundai znajduje się w fazie przejściowej pod względem produkcji ze względu na niedawno ogłoszony lifting, który wprowadzi bardziej agresywną stylizację przodu i inne aktualizacje. Aby pomóc odróżnić go trochę od Tucson.
Ford Maverick odniósł ogromny sukces sprzedażowy w Stanach Zjednoczonych.
Niewiele wiadomo na temat Santa Cruz nowej generacji, poza tym, że przyjmie on pudełkowaty układ oparty na najnowszym trzyrzędowym SUV-ie Santa Fe i większym Palisade II, co pozwoli uzyskać więcej proporcji trzech nadwozi pasujących do Mavericka. .
Co ważniejsze, zmiana sylwetki powinna w użyteczny sposób wydłużyć długość skrzyni ładunkowej kolejnego Hyundaia, która jest obecnie krótsza niż Forda, co zapewni temu ostatniemu kolejną przewagę sprzedażową.
Hyundai postawił przede wszystkim na wprowadzenie na rynek modelu Santa Cruz – według rzecznika firmy był on przedmiotem największego w historii programu badawczo-rozwojowego marki w ciągu dekady poprzedzającej jego wprowadzenie na rynek trzy lata temu, zatem marka jest Nie mam zamiaru… się poddać.
Obecna platforma ładunkowa Santa Cruz jest za krótka.
Bezprecedensowy sukces Mavericka w USA – gdzie popyt wzrósł w tym roku o 82 procent – powinien dać Hyundaiowi impuls do agresywnego kontynuowania prac nad wprowadzeniem nowej generacji Santa Cruz w Australii, ponieważ wyraźnie pokazuje, że istnieje ogromny rynek dla podwójnej kabiny. Najbardziej kompaktowy i niedrogi. uty.
Jest to szczególnie ważne wyróżnienie dla Hyundaia, biorąc pod uwagę, że Maverick nie pojawi się w Australii w najbliższej przyszłości ze względu na obawę Forda, że może to kanibalizować sprzedaż Rangera w tym kraju (nie zapominajcie, że Melbourne jest globalnym rynkiem macierzystym Hyundaia) dla Rangera i jego odgałęzienia Everest i Volkswagen Amarok od dwudziestu lat), poza tym, że RHD nie jest obecnie dostępny.
Nie wiadomo, jak długo potrwa ta sytuacja, ale na razie Hyundai wydaje się być w najlepszej sytuacji, aby wykorzystać jeden z największych sukcesów motoryzacyjnych dekady na głodnym rynku, który nie ma jeszcze żadnej konkurencji.
MY25 Santa Cruz ma bardziej męski design.
czy sie zgadzasz? Czy Santa Cruz odniesie sukces w Australii? Daj nam znać w komentarzach poniżej.