Numer jeden na świecie Iga Świątek została pierwszą Polką, która dotarła do ćwierćfinału US Open w poniedziałek, kiedy pokonała Julie Niemeyer w błędnym meczu w ciągu ostatnich 16 lat. Mistrz French Open Świątek wyszedł z seta i upadł, by przechytrzyć swojego 108. rozstawionego przeciwnika z Niemiec, 2-6, 6-4, 6-0. Najlepiej rozstawiony Świątek zmierzy się z ósmą Amerykanką Jessicą Pegolą o miejsce w półfinale.
W pełnym faulu pojedynku na stadionie Louisa Armstronga było łącznie 15 podwójnych błędów, 12 przerw i 76 nieprzekonujących błędów.
„To naprawdę satysfakcjonujące” – powiedział Świątek – „To mój pierwszy mecz ćwierćfinałowy w Nowym Jorku, więc jestem z niego naprawdę dumny”.
Niemeyer, ćwierćfinalistka Wimbledonu, przed przyjazdem do Nowego Jorku nigdy w swojej karierze nie wygrała meczu na twardym gruncie.
Jednak w poniedziałek weszła do poniedziałkowego meczu, nie tracąc seta i strzelając, aby powtórzyć swój bieg na Wimbledonie, gdzie pokonała również numer dwa na świecie Anett Kontaveit.
23-latek z Dortmundu zmiótł mecz otwarcia po złamaniu w pierwszym i siódmym meczu.
Zachowała nerwy w drugiej ośmiominutowej grze drugiego seta, oszczędzając dwa breakpointy.
Niemeyer odczuła niespodziewane zwycięstwo, kiedy przełamała mecz 2-1, ale Swatek ostatecznie zwyciężył, zdobywając seta, który obejmował siedem przełamań w 10 meczach.
W fazie playoff Polak awansował 4-0 po solidnej wygranej Niemeiera zaledwie pięcioma punktami.
Chwilę później Świątek zakończyła zwycięstwo swoim 19. kompletem „chleba” w tym sezonie, kończąc po raz trzeci w ćwierćfinale Wielkiego Szlema w 2022 roku.
Świątek powiedziała, że jej sukcesowi w 2022 roku pomogła jej niezłomna lojalność wobec składu, w którym znajdują się AC/DC, Led Zeppelin i Pearl Jam.
Awans
„Słuchałam tego przez cały rok i jestem znudzona” – powiedziała. – Ale teraz się nie zmienię.
(Ta historia nie była edytowana przez załogę NDTV i jest automatycznie generowana z udostępnionego kanału.)
Tematy poruszane w tym artykule
„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.