Przedstaw Instagram”Aktualizacja markiDzisiaj jest to głównie wymyślne określenie na aktualizację niektórych materiałów marketingowych i tworzenie odręcznie pisanych fraz wokół logo. I tutaj też jest tego dużo. (Czy mogę cię prosić? Długa dygresja na temat gradientów świetlnych?) Ale jest też dużo większa zmiana: Instagram Stworzyła własną postaćzwany Instagram Sans, którego planujesz używać na dużą skalę, aby rozwijać zarówno marketing, jak i samą aplikację.
Firma powiedziała, że Instagram Sans jest inspirowany logo Instagrama i „odzwierciedla wygląd awatara oraz nasze zaangażowanie w prostotę i kunszt”. (Tak jak powiedziałem, jest falisty.) Jest w dużej mierze zainspirowany mieszanką kwadratów i kół lub, jak czule nazywa je Instagram, kwadratami. I tak jak Instagram zawsze starał się robić, jest idealny do pikseli i wykonany ręcznie z kilkoma szczegółami, takimi jak nie całkiem prosta końcówka pod „t”, co sprawia, że wygląda bardziej ludzko. W niektórych miejscach widać ewolucję od logo kursywą, którego Instagram używał od lat.
Większość czcionek Instagram Sans to dość proste i bezpośrednie znaki, co ma sens w przypadku marki z globalną i różnorodną grupą użytkowników. Instagram powiedział, że współpracował z lingwistami, aby upewnić się, że czcionka działa w jak największej liczbie języków, w tym w językach skryptowych, takich jak tajski i japoński. W niektórych czcionkach na końcu dużej litery „Q” znajduje się mały garb wskazujący, że jest to niezwykła czcionka. Ale jest też Instagram Sans Script, który dodaje szeroki skok pędzla do prawie każdej litery, czasami ze świetnym efektem (wielkie „W” wygląda jak super modne logo studia jogi), a czasami z bardzo dziwnymi wynikami (małe „ r’ nawet wygląda jak list ).
Jednak bardziej niezwykłe czcionki na Instagramie nadają mu bardziej wyraźną tożsamość. Jednym z miejsc, w których użytkownicy mają nadzieję, że użytkownicy spróbują na Instagramie Sans, są Stories and Reels, w których napisy napisane w Sans Script nie będą wyglądać jak zgrane wideo TikTok. Kiedy wertykalne wideo staje się normą, w pejzaż społeczny przenika pewne podobieństwo i choć niepotrzebnie falujące „x” może nie wszystko zmienić, tak właśnie jest.
Jednak prawdziwe pytanie brzmi, jak użytkownicy będą się czuć w związku z nowym wyglądem. Meta wie lepiej niż ktokolwiek, jak odporni są użytkownicy na zmiany; Zapamiętaj wszystkie „10 000 przeciwko nowemu Facebookowi!” grupy? To może być powód, dla którego Instagram zaczął być mały, zamiast naprawiać wszystko w całej aplikacji pierwszego dnia. Ale nie zdziw się, jeśli zobaczysz, że zakręty zaczynają pojawiać się w większej liczbie miejsc, zanim się zorientujesz.