David Dermer/AFP
Lordstown Motors otrzymał w tym tygodniu kolejny hit, ponieważ jego cena akcji spadła po słabych oczekiwaniach produkcyjnych.
Akcje w Lordstown Motors znów poszły w górę Niespokojny producent ciężarówek elektrycznych Ujawniła rozczarowujące perspektywy dostaw ciężarówek – takie, które będą liczyć na zebranie większych pieniędzy i sfinalizowanie umowy partnerskiej z producentem Foxconn.
Akcje, które zaledwie rok temu były notowane powyżej 30 dolarów za akcję, spadły w tym tygodniu o 20 procent do 2,57 dolarów po tym, jak firma poinformowała, że do końca 2023 r. zamierza wyprodukować zaledwie 3000 swoich flagowych elektrycznych ciężarówek długodystansowych.
To trywialna liczba dla firmy, która musi konkurować z gigantami, takimi jak General Motors i Ford – które inwestują duże środki w elektryczne ciężarówki – a także w dobrze zainwestowane start-upy.
dostarczony
Firma Lordstown Motors zaprezentowała swoje pierwsze dwa modele wytrzymałościowe w wersji beta w kwietniu 2021 roku. Przyszłość firmy pozostaje niepewna.
„Wytyczne produkcyjne Lordstown okazały się katastrofą i dodają paliwa do rosnącego piekła, które ulica z nazwą widziała w ciągu ostatniego roku” – powiedział Dan Ives, analityk z Wedbush Securities.
Czytaj więcej:
* Wyboista droga trwa dla Lordstown Motors; CEO i CFO na zewnątrz
* Stellantis chce wyposażyć samochody w sztuczną inteligencję, aby zwiększyć przychody
* Rivian wyprzedził General Motors i stał się drugim co do wartości producentem samochodów w Stanach Zjednoczonych
* Tajwańska firma Foxconn ma umowę na zakup dawnej genetycznie zmodyfikowanej rośliny
Masowa wyprzedaż akcji Lordstown miała miejsce w poniedziałek, gdy akcje innych producentów samochodów elektrycznych wzrosły w obawie, że rozszerzający się konflikt z Rosją o Ukrainę może podnieść ceny benzyny.
Tesla, Rivian i Lucid podskoczyły o 6,5 procent do 10 procent.
Lordstown nie sprzedało samochodu iw czwartym kwartale straciło 81 milionów dolarów, czyli 42 centy na akcję. To lepiej niż oczekiwali analitycy branży strat 77 centów, ale prawie dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Podczas telekonferencji z inwestorami dyrektorzy Lordstown powiedzieli, że nadal pracują nad umową partnerską z Foxconn, której jesienią ubiegłego roku sprzedali dawną fabrykę General Motors w Ohio niedaleko Youngstown za 230 milionów dolarów. Dyrektorzy Foxconn powiedzieli, że współpraca z największym na świecie producentem elektroniki i producentem kontraktowym pomoże przyspieszyć produkcję, obniżyć koszty i zapewnić wiedzę w zakresie integracji krytycznego sprzętu i oprogramowania dla pojazdów elektrycznych.
Lordstown powiedział również, że będzie musiał zebrać od 200 do 250 milionów dolarów, aby zrealizować swój plan operacyjny na 2022 rok. Z długą listą ostatnich problemówInwestorzy ponownie skierowali się do wyjść.
W czerwcu wschodząca kadra kierownicza wschodzącego producenta samochodów podała się do dymisji z powodu wątpliwości co do liczby zamówień składanych na jej samochody. W lipcu firma przyznała, że otrzymała dwa wezwania od federalnych organów nadzoru, a także, że nowojorscy prokuratorzy wszczęli śledztwo w sprawie firmy.
W dwóch wezwaniach Komisja Papierów Wartościowych i Giełd zażądała dokumentów dotyczących fuzji firmy z DiamondPeak, firmą zajmującą się przejęciem specjalnego przeznaczenia.
Po tym, jak firma przyznała, że nie ma potwierdzonych zamówień na swoje samochody, poinformowała, że Biuro Prokuratora Generalnego dla Południowego Okręgu Nowego Jorku „bada te sprawy”.
w tym samym czasie, Ford ma co najmniej 200 000 zamówień na samochód elektryczny F-150Z powodu tej wiosny General Motors ujawnił swój samochód Elektryczny Chevy Silverado Na wystawie na początku tego roku. Stellantis, dawniej Fiat Chrysler, obiecuje całkowicie elektryczny Bram Rivian, start-up z elektrycznymi ciężarówkami, zebrał w listopadzie prawie 12 miliardów dolarów z oferty publicznej.
Pickupy należą do najpopularniejszych samochodów w kraju. Ford F-Series jest tradycyjnie najlepiej sprzedającym się samochodem w Ameryce, za nim plasują się Ram Pickup Stylantis i Silverado.
Analitycy branży twierdzą, że intensywna konkurencja na rynku ciężarówek elektrycznych oznacza, że pojazdy zasilane bateriami wkraczają do głównego nurtu w USA po latach uwięzienia w luksusowych lub mniejszych samochodach.