Inwestorzy wstrzymują się ze start-upami z branży gier

Inwestorzy wstrzymują się ze start-upami z branży gier

Jeśli chodzi o zbieranie pieniędzy, start-upy z branży gier nie widzą zbyt wiele zabawy.

dla każdego Baza Crunch Z danych wynika, że ​​inwestycje zalążkowe znajdujące się w fazie wzrostu w spółkach związanych z branżą gier hazardowych osiągnęły w zeszłym roku najniższy poziom od lat. Duże rundy poprzedzające IPO prawie zniknęły, a działania na wczesnym etapie pozostały stonowane.

Dla perspektywy poniżej przedstawiamy wykres globalnych inwestycji na przestrzeni ostatnich sześciu lat kalendarzowych. Wynika z niego, że finansowanie w 2023 r. spadnie o 79% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Inwestycje w USA, pokazane poniżej, odnotowały silniejszy spadek. W 2023 r. finansowanie spadło aż o 86% rok do roku.

Nie jest to branża schyłkowa

Pomimo spadku finansowania startupów, szerzej rozumiana branża gier nie miała szczególnie złego roku.

Największe notowane na giełdzie spółki gamingowe, m.in Interaktywne podejście do dwóch kwestii, Sztuka Elektroniczna, Nintendo I Sonyi wszystkie zakończyły rok 2023 cenami akcji znacznie wyższymi niż na początku. W październiku, Microsoftu W końcu sfinalizowaliśmy największe przejęcie w historii branży i przejęliśmy je Activision Blizzard Za 68,7 miliarda dolarów.

Zgromadziły także hitowe gry, m.in Zelda: Łzy Królestwa (Nintendo), Gwiezdne Wojny Jedi: Ocalały (E) i Marvel Spider-Man 2 (Gry na bezsenność). W przypadku Nintendo zyski z marek Mario i Zelda są dodawane do jednej z dwóch marek. Najlepsze lata w historii.

Warto jednak zaznaczyć, że największe sukcesy osiągają znani gracze, posiadający znaczny kapitał gamingowy. Biorąc pod uwagę trudności związane z istniejącymi franczyzami, nowym graczom może być trudno konkurować.

Świetne okrągłe wycofanie

Niedawny brak zainteresowania VC transakcjami związanymi z grami jest szczególnie widoczny w późnych fazach gry i megarundach.

Według danych Crunchbase w 2023 r. nie było żadnych rund venture capital na późnym etapie o wartości co najmniej 100 milionów dolarów dla firm zajmujących się grami cyfrowymi. Nie było też ofert IPO ani debiutów na rynku publicznym.

READ  Niewłaściwie zarządzana premiera Exynos 2200 przez Samsunga to złowieszczy znak dla Galaxy S22

Natomiast w 2022 r. kapitał przepływał swobodniej. Epickie gryktóra nadal jest firmą prywatną, choć stała się przestarzałym start-upem, otrzymała dofinansowanie w wysokości 2 miliardów dolarów, którego współkierownikiem jest Sony. com.thatgamecompany z Santa Monica w Kalifornii zabezpieczył 160 milionów dolarów w ramach finansowania serii D, którego był współprzewodniczącym Stolica Sekwoi.

Nowsze firmy również podzieliły się hojnością. LootMogulOraz platforma do gier Metaverse Przekroczyć ograniczeniektóre łączą technologię Web3, NFT i gry, każda zebrała w 2022 r. po 200 mln dolarów. Każda z nich miała wówczas niecałe dwa lata.

Prawdopodobnie wpływ miała zmiana nawyków wydatkowych w zeszłym roku. W szczytowym okresie pandemii konsumenci nie wychodzący z domu spędzali więcej czasu i pieniędzy na grach wideo. Jednak ostatnio konsumpcja w coraz większym stopniu przenosi się na działania poza domem.

Spadek finansowania sąsiednich kategorii – zwłaszcza Web3 i Metaverse – objął także gry. W latach 2021 i 2022 popularne były oferty dostaw dla start-upów, takie jak integracja NFT z grami lub gry Metaverse. Teraz nie bardzo.

Większe szanse w 2024 roku?

Patrząc w przyszłość, optymiści mogą wskazać kilka czynników, które mogą doprowadzić do korzystniejszego klimatu inwestycyjnego w 2024 roku.

Na przykład dane dotyczące finansowania na rok 2023 są tak niskie, że nawet historycznie słaby rok oznaczałby wyraźną poprawę. Spokojne otoczenie finansowe na rok 2023 również nie oznaczało, że inwestorzy wstrzymywali się z analizowaniem transakcji.

W tym popularnym, napędzanym hitami biznesie zawsze pojawiają się nowe tytuły, które mogą stać się wirusowe. Historycznie rzecz biorąc, bardzo niewiele z tych wyzwań wynika z twórczej energii startupów.

Powiązane zapytania Crunchbase Pro

wyjaśnienie: Dom Guzman

Inwestorzy wstrzymują się ze start-upami z branży gier

Bądź na bieżąco z najnowszymi rundami finansowania, przejęciami i nie tylko dzięki Crunchbase Daily.

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *