Roczny raport OECD na temat edukacji ostrzega, że wielu młodych ludzi w krajach rozwiniętych może podjąć studia.
W raporcie Education At A Glance 2022 stwierdzono również, że liczba młodych Nowozelandczyków z wyższym wykształceniem wzrosła w ciągu ostatnich 10 lat, ale nie tak bardzo, jak w większości innych krajów OECD.
W raporcie stwierdzono, że odsetek młodych ludzi w wieku 25-34 lata z wyższymi kwalifikacjami gwałtownie wzrósł w krajach OECD w latach 2000-2021.
W Nowej Zelandii odsetek osób w wieku od 25 do 34 lat z wyższym wykształceniem wzrósł o 16 punktów procentowych z 29 procent w 2000 roku do 45 procent w 2021 roku.
W krajach OECD liczba młodych osób z wykształceniem wyższym wzrosła średnio o 21 punktów procentowych, a w niektórych krajach, w tym w Wielkiej Brytanii i Australii, ponad 50 procent osób w wieku od 25 do 34 lat miało wykształcenie wyższe w 2021 roku. .
„Wynika to z rosnącego zapotrzebowania na zaawansowane umiejętności na rynkach pracy i ma głębokie implikacje dla naszych społeczeństw i przyszłości edukacji” – czytamy w raporcie.
Ostrzegła jednak, że wielu młodych ludzi może zapisać się na stopnie naukowe.
„Nie wszystkim studentom najlepiej służy zdobycie dyplomu ukończenia college’u. Ogólny wzrost osiągnięć w college’u mógł doprowadzić do tego, że pracodawcy oczekiwali stopnia ukończenia college’u jako nowej normy, popychając studentów, którzy najbardziej skorzystaliby z VET na szkolnictwo wyższe. Zamiast tego akademicki. Aby uniknąć Z tego względu programy szkół zawodowych, które mogą konkurować ze szkolnictwem wyższym pod względem jakości i wyników na rynku pracy, są ważne, ale nadal są rzadkie”.
Powiedziała, że odsetek młodych ludzi z wykształceniem uniwersyteckim waha się od 48 procent w Wellington do 20 procent w Southland.
Raport wykazał, że Nowa Zelandia ma jedną z największych różnic w opłatach za szkolnictwo wyższe pobierane od studentów krajowych i zagranicznych, wynoszącą około 15 000 USD (26 500 NZ), skorygowaną o siłę nabywczą.
W Australii i Kanadzie różnica między opłatami krajowymi i międzynarodowymi była bliższa 10 000 USD (17 680 USD) skorygowana o siłę nabywczą, aw krajach takich jak Japonia, Hiszpania i Korea studenci płacili takie same opłaty.
pandemia w klasie
W raporcie stwierdzono, że pandemia poważnie zakłóciła egzaminy w szkołach średnich na całym świecie i wymusiła zamknięcie szkół w wielu krajach.
Powiedziała, że wszystkie 27 krajów, które dostarczyły dane, zamknęło swoje szkoły w 2020 r. z powodu pandemii, a większość z nich została również zamknięta w 2021 r.
Chile zamykało klasy na ponad 250 dni w ciągu dwóch lat, Wielka Brytania na prawie 100 dni, a Szwecja w ogóle nie zamykała szkół. W Nowej Zelandii, która nie została uwzględniona w tym konkretnym zestawie danych OECD, zamknięto szkoły w całym kraju na 44 dni, a w Auckland na 82 dni w ciągu dwóch lat.
Większość krajów wprowadziła wymagania zdrowotne dla szkół, takie jak zachęcanie do częstego mycia rąk i stosowania środków dezynfekujących do rąk, czytamy w raporcie.
„Maski były wymagane dla wszystkich nauczycieli i uczniów od poziomu podstawowego do uniwersyteckiego w trzech czwartych krajów” – czytamy w raporcie.
„Ponad jeden na trzy kraje wdrożył testy Covid-19 dla uczniów i nauczycieli w szkołach podstawowych i średnich. Wymogi dotyczące szczepień były mniej powszechne i były wymagane dla nauczycieli w prawie jednej czwartej krajów (na wszystkich poziomach edukacji) oraz studenci w najwyżej 10 procentach krajów, w zależności od poziomu wykształcenia”.
Według raportu pandemia poważnie zakłóciła krajowe egzaminy gimnazjalne.
„W 18 z 29 krajów, w których dostępne są dane, egzaminy zostały przełożone i przełożone na rok 2019/20, podczas gdy inne kraje i uczestnicy odwołali egzaminy na rzecz alternatywnych metod, takich jak oceny oceniane przez nauczycieli, do podejmowania decyzji o wysokim ryzyku”.
Niektóre kraje wprowadziły podobne zmiany do egzaminów w sezonie 2020/21, czytamy w raporcie.
dolar kontra dolar
W raporcie stwierdzono, że Nowa Zelandia wydała 5,1 proc. swojego PKB na szkoły i szkolnictwo wyższe w 2019 r., nieco powyżej średniej OECD wynoszącej 4,9 proc., ale mniej niż 6,2 proc. w 2008 r., ponieważ wydatki nie rosły tak szybko. wzrasta.
Wydatki Nowej Zelandii na edukację należały do najniższych w OECD i wyniosły 7578 dolarów (13 400 NZ) na ucznia szkoły podstawowej i 9336 dolarów (16 500 NZ) na ucznia szkoły średniej. OECD średnio 9 923 dolarów (17 550 dolarów nowozelandzkich) na edukację podstawową i 11 400 dolarów (20 160 dolarów nowozelandzkich) na poziomie średnim.
Prywatne wydatki na edukację przekraczały średnią Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) i wynosiły 13% na edukację szkolną i 46% na szkolnictwo wyższe.
Wynagrodzenia nauczycieli w Nowej Zelandii były zbliżone do średnich OECD skorygowanych o siłę nabywczą i wynosiły 48 878 USD (86 430 NZ$) dla nauczycieli szkół podstawowych i 53 335 USD (94 310 NZ$) dla nauczycieli szkół średnich.
Jednak nowozelandzcy nauczyciele zarabiali o 7,8 procent mniej niż inni nowozelandzcy pracownicy o podobnych kwalifikacjach, podczas gdy menedżerowie zarabiali więcej.
Nieco ponad 11 procent wszystkich wydatków rządowych Nowej Zelandii trafiło do szkół i szkolnictwa wyższego w 2019 roku, nieco powyżej średniej OECD wynoszącej 10,6 procent. Jednak wzrost wydatków na edukację nie nadążał za tempem wzrostu całkowitych wydatków rządowych w latach 2015-2019.