Po dwóch latach konieczności noszenia masek na twarz podczas lotów do i na terenie Nowej Zelandii wymóg ten został zniesiony.
Obecnie rząd wymaga jedynie noszenia masek w placówkach opieki zdrowotnej i placówkach opieki nad osobami starszymi. Linie lotnicze mogły nadal egzekwować własne zasady dotyczące masek na twarz – ale zarówno Air New Zealand, jak i Jetstar zdecydowały się uczynić je opcjonalnymi.
Air New Zealand poinformował, że jego naczelny lekarz, dr Ben Johnston, przeprowadził ocenę ryzyka i poinformował, że teraz właściwe jest zniesienie wymogu zakrywania twarzy.
„Jest to również zgodne z ostatnimi zmianami w rządowych poradach i ustawieniach dotyczących zdrowia publicznego” – powiedział rzecznik.
„Naprawdę zachęcają” zarówno klientów, jak i personel, do dalszego robienia tego, co zapewnia im wygodę, a linia lotnicza nadal będzie dostarczać maski, powiedział główny klient i dział sprzedaży Air New Zealand, Lianne Giragati we wcześniejszym oświadczeniu.
Ale jak niebezpieczne jest latanie bez maski? A jak skuteczny jest ktoś, kto się nosi, gdy inni nie są w samolocie?
oczyszczanie powietrza
Podróże lotnicze są jedną z branż najbardziej dotkniętych wirusem Covid-19. Oczywiście branża chętnie rozwiała obawy przed pandemią.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoźników Powietrznych, które reprezentuje 290 linii lotniczych na całym świecie, twierdzi, że ryzyko zawarcia umowy z Covid-19 w samolocie jest „bardzo niskie”.
To wyjaśnia W większości nowoczesnych samolotów odrzutowych powietrze w kabinie składa się z około 50% świeżego powietrza napływającego z zewnątrz i 50% powietrza przechodzącego przez wysokowydajne filtry cząstek stałych (HEPA), które podobno zawierają więcej niż 99,9% skuteczny w usuwaniu wirusów, bakterii i grzybów. Dzięki tym systemom powietrze w kabinie jest całkowicie zmieniane co dwie do trzech minut.
Jako chemik aerozoli na Uniwersytecie w Auckland dr Joel Rendlub Rzeczy wcześniej powiedzianeTo prawda, że samoloty mają przewagę nad niektórymi innymi środkami transportu publicznego lub środowiskami wewnętrznymi ze względu na ich lepsze systemy wentylacji.
Ale „niskie ryzyko” nie oznacza „braku ryzyka”, a przypadki transmisji Covid-19 zostały udokumentowane podczas lotów, w tym lotu krajowego w Nowej Zelandii.
We wrześniu 2020 r. osoba, która właśnie ukończyła 14 dni MIQ, zakontraktowała Covid-19 podczas czarterowego lotu rządowego z Christchurch do Auckland. Osoba ta siedziała w kolejce przed dwoma nieświadomie rannymi osobami, które właśnie zostały zwolnione z MIQ.
Sprawa została napisana w Journal of Emerging Infectious Diseases of the US Centers for Disease Control and Prevention.
stylizacja
Wentylacja może być dobra, gdy jesteś już w powietrzu, to tylko jeden aspekt podróży lotniczych – jest też czas, który spędzasz na przechodzeniu przez kontrolę bezpieczeństwa, oczekiwaniu w holu, ustawianiu się w kolejce do wejścia na pokład i oczekiwaniu na wejście na pokład. Z samolotu.
Naukowcy z Uniwersytetu Harvarda Badała sposoby zmniejszenia zagrożeń dla zdrowia publicznego w lotnictwie podczas pandemii Covid-19.
W swoim pierwszym raporcie, opublikowanym w październiku 2020 r., stwierdzili, że ryzyko transmisji na pokładzie można zmniejszyć do bardzo niskiego poziomu dzięki „wielowarstwowemu podejściu”, które uwzględnia system wentylacji samolotu oraz procedury dezynfekcji i czyszczenia, oraz – co najważniejsze – Pasażerowie noszący maski.
Autorzy zalecili, aby pasażerowie i personel linii lotniczych byli zobowiązani do noszenia masek na twarz podczas całego lotu, w tym podczas pobytu na lotnisku, wchodzenia na pokład, w samolocie, w toalecie i wysiadania z samolotu.
„Maski na twarz … są kluczowym elementem zapobiegania rozprzestrzenianiu się zakaźnych chorób układu oddechowego podczas podróży” – czytamy w raporcie.
„W rzeczywistości wymagania dotyczące masek na twarz są prawdopodobnie najważniejszą warstwą w kompleksowym zestawie środków mających na celu ograniczenie przenoszenia Covid-19 podczas podróży lotniczych”.
Należy zauważyć, że raport ten poprzedza szczepienie i rozprzestrzenianie się infekcji. Głównym czynnikiem napędzającym liczby Covid jest teraz odporność.
Jak wyjaśnia profesor Michael Planck: „Prawdopodobnie ogólne środki, takie jak nakazy na maseczki w miejscach takich jak handel detaliczny, szkoły i miejsca pracy, będą miały marginalny wpływ na liczbę infekcji w dłuższej perspektywie. Powodem jest to, że w dowolnym momencie , zdecydowana większość populacji będzie odporna na wirusa, więc większość masek będzie miała niewielki lub żaden efekt.
zeskrobać maski
W tym roku wiele krajów anulowało mandaty na maski podróżne. Większość amerykańskich linii lotniczych zrezygnowała z wymogu noszenia masek, odkąd w kwietniu federalny sędzia cofnął zezwolenie na maseczki podróżne, podczas gdy Unia Europejska zrezygnowała z obowiązku posiadania masek na twarzach podczas lotów i na lotniskach w maju.
Czy w rezultacie nastąpił wzrost przypadków Covid podczas lotów? Trudno powiedzieć, powiedział Lynsey Marr, profesor inżynierii w Virginia Tech i ekspert w dziedzinie przenoszenia chorób zakaźnych przenoszonych drogą powietrzną.
Powiedziała w e-mailu do rzeczy.
„W Stanach Zjednoczonych z pewnością zaobserwowaliśmy wzrost wszechobecnej transmisji Covid ze względu na wariant BA.5. Anegdotycznie słyszałem, że wiele osób zarażało się podczas podróży, chociaż nie jest jasne, czy przeniesienie wirusa nastąpiło podczas samolotem lub w hotelu, lub gdziekolwiek indziej.
Ponieważ jest tak wiele zmiennych, powiedziała, trudno powiedzieć, jak niebezpieczne jest latanie bez maski na twarz.
„Jednak latanie bez niego jest z pewnością bardziej niebezpieczne niż noszenie go”.
prawa maska
Ale czy nadal chroni cię maska w samolocie, jeśli nikt wokół ciebie jej nie nosi? Eksperci twierdzą, że tak – w zależności od maski.
„Dobra maska może zmniejszyć narażenie na cząsteczki wirusa w powietrzu o 95 procent lub więcej, niezależnie od tego, czy inni ludzie wokół ciebie noszą maski” – powiedział Marr.
„Przełoży się to na zmniejszenie ryzyka infekcji podczas lotu”.
Na podstawie badań masek w innych miejscach, noszenie respiratora – takiego jak N95 lub KN95 – wiązało się ze znacznie mniejszą szansą na pozytywny wynik testu na Covid-19.
Oznacza to, że dostęp do masek chirurgicznych zapewnianych przez linie lotnicze może nie być zbyt przydatny.
Maski chirurgiczne są zaprojektowane przede wszystkim po to, aby uniemożliwić użytkownikowi emisję cząstek zawierających wirusy i ogólnie były w 60 procentach skuteczne w zapobieganiu przenoszeniu, powiedział Ben Mullins, naukowiec zajmujący się aerozolami i profesor w Szkole Zdrowia Ludności Curtin University w Perth.
Aby uzyskać najlepszą ochronę, ludzie powinni nosić maskę N95, która jest skuteczna w 90 do 100 procentach.
Rindelaub z University of Auckland zgodził się, że maska N95 była najlepszą opcją.
„To najlepszy sposób, aby upewnić się, że jesteś chroniony, jeśli zdecydujesz się nosić maskę w samolocie”.
Ukrywać się czy nie?
Mullins powiedział, że decyzja o założeniu maski będzie zależeć od twojego osobistego profilu ryzyka.
„Jeśli masz wcześniej istniejące problemy zdrowotne – zwłaszcza jakiekolwiek problemy naczyniowe lub sercowo-naczyniowe – powinieneś nosić najlepszą możliwą maskę, niezależnie od zasad” – powiedział.
„Ci, którzy są zdrowi i w pełni zaszczepieni, mogą być przygotowani na mniejszą opcję unikania ryzyka”.
Marr powiedział, że jeśli nosiłeś maskę podczas lotu, powinieneś również przebierać się w innych punktach podróży, takich jak zatłoczone miejsca na lotnisku oraz w autobusach, pociągach lub taksówkach, którymi jeździsz na lotnisko lub z lotniska, gdzie przyczyniły się również do twojej ekspozycji.
Rendelop powiedział również, że noszenie maski podczas lotu jest niezbędne, biorąc pod uwagę brak wentylacji w niektórych punktach.
„Zwłaszcza jeśli stoisz w kolejce w terminalu, próbując wejść na pokład samolotu, w tym wejściu nie będzie zbyt wiele wentylacji” – powiedział.
„Sam lot – w samolocie – ma pewną wentylację, która może ci pomóc, ale jeśli w pobliżu są ludzie, którzy są zarażeni, to właśnie tam ryzyko rośnie wykładniczo”.
Powiedział, że noszenie maski było łatwą rzeczą, aby zapewnić ci bezpieczeństwo – i osobiście będzie to robił we wszystkich środkach transportu publicznego, w tym w lotach.
„To, że nie jest to obowiązkowe, nie oznacza, że nie powinieneś tego robić. Ukrywanie maski podczas lotu to wciąż świetny pomysł”.
– Ta historia Pierwotnie pojawił się rzeczy
„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.