Jaka może być kolejna duża akwizycja Sony w latach 2022-23?

Nabytek to słowo czasu, ponieważ zarówno Sony, jak i Microsoft przejęły ostatnio duże studia.

Podczas gdy Microsoft rozpoczął proces planowanym przejęciem Activision, Sony zrobiło to, pozyskując Bungie. Podczas gdy wartość Przejęcie Bungie przy 3,6 miliarda dolarów to znacznie mniej niż w przypadku Activision, jest wiele sensu strategicznego. Ogłoszono już, że istniejące gry, takie jak Destiny 2, pozostaną wieloplatformowe, a biorąc pod uwagę, że jest to gra na żywo, ma sens.

Według doniesień Sony może jednak nie zrobić do końca. Kilka danych liczbowych i doniesień prasowych wskazuje, że gigant wciąż ma około 10 miliardów dolarów do 2023 roku na fuzje i przejęcia. Ale przejęcia muszą być dokonywane strategicznie, a gdy przyjrzymy się portfelowi firmy, potencjalne cele są dość oczywiste.


Gra walki, chińska ekspansja czy wartość IP – oto, co Sony może nabyć w następnej kolejności

Potencjalne bijatyki i ich studia

Skłonność Sony do gier walki jest dobrze znana, ponieważ jest bezpośrednio związana z Mistrzostwami Evolution. Najlepszą transakcją, jaką może zdobyć, aby rozwinąć swoją scenę bijatyk, będzie Netherealm Studios. Pojawiły się już plotki, że dział gier Warner Bros. może zostać sprzedany przed zmianą planów.

Jest mało prawdopodobne, że Warner Bros. Entertainment sprzeda cały swój dział gier. Posiadane przez firmę adresy IP DC mają dużą wartość. Ale Netherealm może być sprzedawany osobno, jeśli istnieje odpowiednia oferta.

Studio jest znane z tworzenia gier walki, takich jak Injustice i Mortal Kombat. Alternatywnie Arc Systems może być również postrzegany jako potencjalny cel. Studio ma już gry, takie jak Guilty Gear Strive, które są dostępne tylko na PlayStation i PC.


Możliwości ekspansji na chińską branżę gier i problemy z IP

Trudno oszacować plany Sony wobec rynku chińskiego, choć ostatnie trendy sugerują bycze podejście. Marka niedawno ujawniła swoje plany posiadania blisko dziesięciu gier serwisowych na żywo. miHoYo może być podstawowym trybem z dwóch punktów.

Mihoyo przyniesie ze sobą Genshin Impact, który jest jedną z największych gier serwisowych na żywo na obecnym rynku. Po drugie, pomoże firmie zdobyć przyczółek na chińskim rynku. Chociaż całkowite przejęcie może nie być rozsądne pod względem wyceny, strategiczne partnerstwo może być warte dla obu zaangażowanych stron.

Wreszcie, Konami pozostaje na zewnątrz, ale jest interesującym wyborem. Istnieje kilka niezwykle cennych adresów IP, takich jak seria The Metal Gear i Ciche Wzgórze. Ta ostatnia mogłaby idealnie pasować w oparciu o rodzaje gier, które Sony uwielbia tworzyć, ale w innej oprawie. Ale będzie jeden duży potencjalny problem, jeśli przejmie Konami – brak studiów deweloperskich.

w odróżnieniu Aktywacja lub Bungie, nie wydaje się, aby Konami miał duży zespół ds. rozwoju, aby stworzyć wielką grę AAA. Jeśli Sony przejmie IP Konami, będzie musiało stworzyć nowy zespół lub przypisać go do swojego istniejącego studia.

Pierwsze rozwiązanie będzie wymagało czasu i zasobów, podczas gdy drugie przeciąży studia, które korporacja już posiada. Jeśli nie ma nic przeciwko grze w czekanie, Konami może wnieść niesamowitą wartość do stołu.

Ciekawie będzie zobaczyć, w jakim kierunku zmierza firma. Oczekuje się, że zarówno Microsoft, jak i Sony będą kontynuować swoje umowy, ale interesy obu domów są wyraźnie różne. Kolejny zakup branżowego giganta pomoże gigantom gier jeszcze bardziej zwiększyć wycenę, jeśli to zadziała.


Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *