Doradcy rządowi chcieli, aby James Shaw sporządził podsumowanie na wysokim szczeblu z streszczenia nowozelandzkiego Plan redukcji emisji gazów cieplarnianych na wielki światowy szczyt klimatyczny w Glasgow w zeszłym roku.
Jednak minister ds. zmian klimatu odrzucił ten pomysł, argumentując, że przedstawienie przestarzałych informacji – zamiast nowego, szczegółowego planu – byłoby gorsze niż oferowanie żadnego planu.
Wydaje się, że szczegółowy plan nie wchodził w rachubę, biorąc pod uwagę 4 poziom wyłączenia i mieszane poziomy gotowości w sektorze publicznym.
Rzeczy Otrzymałem mocno poprawioną wersję porady z Przewodnika Klimatycznego Departamentu Środowiska zgodnie z ustawą o oficjalnych informacjach.
Jednym z kamieni węgielnych ustawy o zerowej emisji dwutlenku węgla jest opracowanie planu emisji. Ma to być plan minimalizacji szkód klimatycznych z każdego sektora, w tym transportu, rolnictwa, budownictwa, wysypisk śmieci i energii.
Każdy departament lub agencja rządowa jest odpowiedzialna za przygotowanie propozycji dla swojego sektora.
Urzędnicy zasugerowali zrobienie podsumowania na wysokim szczeblu po tym, jak stało się jasne, że cały plan nie będzie gotowy w ustawowym terminie do grudnia 2021 r., nie mówiąc już o Szczyt w Glasgow w listopadzie.
W sierpniu rząd ogłosił wstrzymanie pracy na poziomie 4 w celu zwalczania zmiennej delta, opóźniając publiczne konsultacje planu. Eksperci z różnych agencji publicznych zostali przyciągnięci do projektów związanych z Covid.
We wrześniu eksperci ds. klimatu z Ministerstwa Środowiska ostrzegli Shawa, że wyłączenia opóźniły rozpoczęcie konsultacji społecznych i skróciły czas na rozpatrzenie wniosków ludzi.
z Kolejny duży światowy szczyt klimatyczny COP26 w listopadzie w GlasgowDoradcy Shawa przedstawili szereg opcji. Ich preferowaną opcją było zabranie do Glasgow wprowadzenia na wysokim szczeblu lub podsumowania planów rządu, opóźniając wydanie pełnej wersji do 2022 r.
Zamiast tego Rada Ministrów zdecydowała się opóźnić cały dokument – Zmiana prawa, aby umożliwić realizację planu wraz z budżetem w maju 2022 r..
Czytaj więcej:
* Zieloni przywódcy zastanawiają się nad rokiem bycia między opozycją a rządem
* Partia Zielonych rok po podpisaniu umowy o współpracy: stabilna i ciesząca się tarciami
* Zmiana klimatu: Zobowiązanie do pomocy w wysokości 1,3 mld USD skrytykowane przez National, pochwalił Oxfam
* Propozycje klimatyczne „Hodgepodge” mogą przyćmić podróż ministra klimatu – aktywiści
* Kiedy rząd wprowadzi klimat?
Podsumowanie na wysokim poziomie zawierałoby tylko stare wiadomości i niewiele szczegółów na temat ograniczania emisji w niektórych sektorach, powiedział Xu.
„Szczerze, po prostu podążam za strategią wysokiego poziomu bez żadnych szczegółów… Nie sądziłem, że to szczególnie dobre, żebyś dał nam przykład, aby powiedzieć, cóż, oto kilka rzeczy, które widziałem wcześniej”.
Ale czas był wyraźnie napięty, nawet bez Covida. wyznać co Rzeczy ten który Postępy poczynione przez różne departamenty i agencje są „nierówne”, a zdolność do radzenia sobie z „nierównymi” zmianami klimatycznymi w sektorze publicznym.
„To jest o [the fact that] Potencjał jest nierównomiernie rozłożony w agencjach” – powiedział.
„Zmiany klimatyczne w zasadzie przeszły z problemu ministerstwa środowiska kilka lat temu do połowicznego problemu rządowego w stosunkowo krótkim czasie”.
Zaznaczył, że NZTA i Departament Transportu to dwa podmioty, które szybko nadrobiły zaległości. „Transport [agencies] Wykonali niesamowitą robotę… zrobili własne konsultacje, modelowanie i tego typu rzeczy. I to niekoniecznie w każdej agencji”.
WRząd wydał dokument do dyskusji publicznej W planie z października zeszłego roku komentatorzy zauważyli, że jakość była niejednolita i że w niektórych sektorach brakowało konkretnej polityki lub szczegółowej analizy. To było zaledwie dwa miesiące przed ostatecznym planem, który miał być sfinalizowany i podpisany przez rząd.
„Widziałem z dokumentu dyskusyjnego, że odpowiedź rządu była niejednolita” – powiedział Shaw. „Nawet jeśli pójdziemy do [a] „Okrojone konsultacje, w tych okolicznościach byłyby bardzo duże ryzyko dla bardzo zróżnicowanego i niespełniającego standardów produktu do 31 grudnia” – powiedział Xu. „W systemie zasadniczo nie było tłuszczu”.
Shaw powiedział, że dostosowanie ogłoszenia do budżetu nie było głównym powodem opóźnienia, ale po podjęciu decyzji o opóźnieniu opublikowanie planu z budżetem miało sens. Sekretarz skarbu Grant Robertson ogłosił od tego czasu, że budżet na 2022 r. będzie obejmował 4,5 miliarda dolarów na Fundusz na rzecz Pogotowia Klimatycznego w celu realizacji inicjatyw przewidzianych w planie..
Chociaż nie pojechał do Glasgow z planem ograniczenia emisji, Shaw ogłosił bardziej ambitne zobowiązanie klimatyczne i Zwiększenie finansowania, aby pomóc krajom Pacyfiku i innym krajom dostosować się do zagrożeń klimatycznych.
Jednak ogłoszenie nowej deklaracji klimatycznej Nowej Zelandii również zostało opóźnione tylko do czasu Dzień przed rozpoczęciem szczytu.
Dyplomaci nowozelandzcy chcieli, aby nowa obietnica została ogłoszona znacznie wcześniej, aby nadać impuls międzynarodowym wysiłkom na rzecz zapewnienia ambitniejszych obietnic klimatycznych. Zwiększanie zobowiązań dotyczących emisji co pięć lat jest kluczową częścią porozumienia paryskiego, które ma na celu utrzymanie globalnego ogrzewania w granicach 1,5°C-2°C.
Rząd wydał dokumenty proaktywnie – ale – po cichu w Wigilię Ujawnia troskę doradców ten Ostre wyzwanie związane z wypełnieniem nowej obietnicyAby zredukować emisje w ciągu następnej dekady o 41 procent w stosunku do poziomów z 2005 roku.
Co jest w przeciwległym rogu? Rząd chciał iść wyżej.
Tymczasem niezależny panel ds. zmian klimatycznych powiedział rządowi, że musi zwiększyć swoje zobowiązanie – ale nie określił liczby docelowej. Jej krzesło, Rod Carr, powiedziałem wcześniej Rzeczy Że stare zobowiązanie nie stanowiło sprawiedliwego udziału w globalnych wysiłkach, ale że istnieje ryzyko wiarygodności, jeśli nowa obietnica będzie wyższa niż realistycznie możliwe do osiągnięcia.
„Były różne opinie w rządzie i agencjach, negocjacje zajęły dużo czasu” – powiedział Shaw. „Gdybyśmy mogli usunąć to wcześniej, mielibyśmy to, ale było wiele bardzo ważnych obaw dotyczących zwiększenia liczby, które trzeba było przezwyciężyć, zanim Rada Ministrów podejmie decyzję”.
„Zrobiłem rekomendację dla większej liczby. I wiesz, trochę drogi, ale nie do końca” – powiedział Shaw.
Obietnica i plan nie były jedynymi politykami klimatycznymi, które zostały opóźnione w ubiegłym roku.
Newsroom doniósł w tym miesiącu Wysiłki zmierzające do ograniczenia nadmiernych subsydiów dla głównych zanieczyszczeń przemysłowych oraz prawo, które umożliwiłoby uporządkowany odwrót z wybrzeży podatnych na powodzie, zostały opóźnione przez nieotrzymanie środków w budżecie na 2021 r.
Plan redukcji zostanie opublikowany w maju, w terminie, który nie został jeszcze ogłoszony.