Japonia otworzyła największy kompleks e-sportowy, aby podnieść poziom konkurencyjnych gier

Japonia otworzyła największy kompleks e-sportowy, aby podnieść poziom konkurencyjnych gier

TOKIO (Reuters) – Największy japoński park e-sportowy został otwarty w środę, ponieważ kibice mają nadzieję, że pomoże to zmienić kraj stojący za klasykami gier wideo, takimi jak Super Mario i Zelda, w mistrza, który może zmierzyć się z Chinami w konkurencyjnych grach.

„Rynek e-sportowy w Japonii rośnie, ale wciąż jest daleki od porównania z zagranicą. Mamy nadzieję wypełnić lukę” – powiedział Yasuo Hara, prezes Tokyo Esports Portal, który opracował atrakcję Tokyo Tower.

Położony na trzech piętrach u podnóża historycznego Tokyo Tower park oferuje miejsce do rywalizacji e-sportowej wraz z najnowszymi osiągnięciami w sportach motorowych, wirtualnej rzeczywistości i symulacji gier.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

Japońscy gracze powoli robili skok do e-sportu, faworyzując gry na konsole lokalne (RPG), takie jak Final Fantasy i Dragon Quest, oraz gry mobilne, takie jak Monster Strike.

„To wciąż Donkey Kong” – powiedział Serkan Toto, założyciel firmy konsultingowej Cantan Games, odnosząc się do klasycznej serii konsol Nintendo.

Nintendo ma lojalnych fanów w Japonii dla swojego Switcha, nawet gdy Sony i Microsoft konkurują na zachodnich rynkach z konsolami nowej generacji.

Firma z siedzibą w Kioto wypuściła na rynek duże hity dla wielu graczy, takie jak Splatoon i Smash Brothers. Ale jest mniej aktywna w promowaniu konkurencyjnych gier niż firmy takie jak Riot Games, którego właścicielem jest chiński Tencent.

Japońska powściągliwość wobec e-sportu kontrastuje z sąsiednimi Koreą Południową i Chinami, gdzie entuzjazm znajduje odzwierciedlenie w sile konkurencyjnej drużyn w grach komputerowych dla wielu graczy, takich jak „League of Legends” z kalifornijskiego Riot.

Według firmy badawczej Newzoo z Chin, gdzie producenci konsol walczyli o sukces z powodu przeszkód regulacyjnych, w tym roku przypadnie prawie jedna trzecia globalnych przychodów z e-sportu, głównie dzięki sponsorowaniu.

Wzrost transmisji strumieniowej na platformach takich jak Amazon Twitch podczas pandemii COVID-19 dowiódł, że sprzyja e-sportowi, a według szacunków Newzoo w tym roku globalne przychody zbliżą się do 1,38 miliarda dolarów.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

(Raportowanie Sama Nossiego) Montaż przez Kirsten Donovan

Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *