Rzeczy
Perodua Ativa, niedrogi subkompaktowy crossover sprzedawany w krajach takich jak Tajlandia i Malezja.
Daihatsu, spółka zależna Toyoty, powiedziała, że manipulowała wynikami testów zderzeniowych 88 000 samochodów wyprodukowanych w Tajlandii i Malezji i sprzedanych w ciągu ostatniego roku.
Ten problem dotyczy modeli Yaris Ativ i Agya marki Toyota, a także pojazdów Perodua produkowanych przez malezyjską spółkę joint venture oraz inny pojazd opracowywany przez Daihatsu. Daihatsu powiedział w piątek, że był sprzedawany w Tajlandii, Malezji, Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Kuwejcie, Indonezji i Meksyku.
Daihatsu powiedział, że samochody miały elementy w wykończeniach drzwi podczas testów zderzeniowych, które prawdopodobnie wpłynęły na wyniki i różniły się od tych, które ostatecznie zostały sprzedane publicznie. Producent samochodów powiedział, że testy zostaną przeprowadzone ponownie, a sprzedaż zostanie wznowiona, jeśli pojazdy będą odpowiednio certyfikowane.
„Szczerze przepraszamy klientów i interesariuszy, których zaufanie i wsparcie zawiedliśmy” – powiedział prezes Daihatsu, Soichiro Okudaira, podczas piątkowej konferencji prasowej. Powiedział, że osoba trzecia zbada sprawę.
Czytaj więcej:
* Produkcja Toyoty bije rekordy, ponieważ demontowane są łańcuchy dostaw
Nowy szef Toyoty obiecuje zwiększyć nacisk na pojazdy elektryczne
* Toyota sprzedaje 1,5 miliona samochodów elektrycznych do 2026 roku i wprowadza 10 nowych modeli
* Toyota wstrzymuje pracę we wszystkich fabrykach w Japonii z powodu elektronicznego ataku na dostawcę
Prezes Toyoty, Akio Toyoda, podczas osobnej odprawy w piątek wieczorem z dyrektorem generalnym Koji Sato, powiedział, że modele Toyoty, których to dotyczy, przeszły od czwartku wewnętrzne testy bezpieczeństwa i nie stwierdzono u nich żadnych problemów. Wydarzenie było transmitowane na żywo przez Toyota Times, oddział medialny firmy.
„Ten incydent dotyczy samochodów sprzedawanych pod marką Toyota, a zatem dotyczy nie tylko marki Daihatsu, ale także marki Toyota” – powiedział Toyoda. „Zbadamy to, aby ustalić źródło, zapewnić bezpieczeństwo kierowcy i zapobiec ponownemu wystąpieniu” – dodał.
Toyoda powiedział, że osobiście weźmie odpowiedzialność za rozwiązanie problemu, a Sato ostatecznie upubliczni swoje ustalenia.
W marcu 2022 r. inna jednostka Toyoty – Hino Motors – poinformowała, że od co najmniej 2016 r. wysyła władzom dane dotyczące emisji spowodowanych przez człowieka i zużycia paliwa oraz że sprzedała ponad 115 000 certyfikowanych pojazdów, wykorzystując fałszywe dane.
Toyota Group wyprodukowała rekordową liczbę 10,7 miliona pojazdów na całym świecie w roku obrotowym do marca, zgodnie z danymi opublikowanymi w czwartek. Światowa sprzedaż wyniosła 10,6 miliona.