Autorzy Xinyi Guan i Yuchuan Wang
JD Logistics i największa polska sieć detaliczna Biedronka, grudzień 2017 r. 3 wspólnie ogłosiły utworzenie partnerstwa, w ramach którego polski sklep spożywczy JD Logistics wykorzysta krajowe możliwości magazynowe i dystrybucyjne do realizacji zamówień internetowych i rozszerzenia działalności online. .
Zarządzając ponad 1500 magazynami w Chinach i za granicą, JD Logistics specjalizuje się w świadczeniu kompleksowych usług zintegrowanego łańcucha dostaw dla swoich klientów. Jej magazyn o powierzchni 15 000 metrów kwadratowych w Polsce jest przystosowany do realizacji wszystkich zamówień internetowych Biedronki, umożliwiając szybką dostawę w ciągu 24 godzin. Jest to możliwe dzięki systemowi zarządzania magazynem firmy JD, który zarządza zapasami na poziomie SKU i zwiększa dokładność dostaw i zapasów do 99,5 procent, co jest najlepszą w branży wydajnością.
„JD Logistics jest dumne ze współpracy z Biedronką” – powiedział Zhong Zhang, Senior Director JD Logistics Europe. „Nasze silne możliwości kompleksowego łańcucha dostaw i doświadczenie w realizacji wielokanałowej umożliwią Biedronce przyspieszenie transformacji biznesu internetowego”.
„Logistyka e-commerce wymaga głębokiej wiedzy i cieszymy się, że JD Logistics jest potężnym partnerem w rozwoju naszego handlu internetowego” – powiedział Jakub Knauer, kierownik projektu logistycznego w Biedronce. „Wspólnie udało nam się stworzyć krajobraz zintegrowanych systemów informatycznych do efektywnego zarządzania zapasami oraz wysyłkami wychodzącymi i przychodzącymi. Usługi JD Logistics umożliwiają sprawną realizację zamówień online, nawet przy 17-krotnym wzroście dziennych zamówień”.
JD Logistics jest wiodącym dostawcą rozwiązań w zakresie łańcucha dostaw i usług logistycznych opartych na technologii oraz podmiotem powiązanym z detalistą handlu elektronicznego JD.com. Obecnie międzynarodowa działalność JD Logistics obejmuje około 90 magazynów celnych, międzynarodowych magazynów przesyłek bezpośrednich i magazynów zagranicznych, zajmujących powierzchnię około 900 000 metrów kwadratowych i zwiększając GFA o ponad 70 procent rok do roku.
Jeronimo Martins Polska SA jest właścicielem Biedronki – największej sieci detalicznej w Polsce, która działa na polskim rynku od 27 lat. Na koniec III kwartału 2022 roku posiada 3304 sklepy w ponad 1100 miastach.