Czwartek, 18 stycznia 2024 o 7:46
JD Sports Fashion sfinalizowała transakcję nabycia 40% udziałów w polskiej grupie inwestycyjnej, kontynuując ekspansję na rynki europejskie.
Największy brytyjski sprzedawca odzieży sportowej podał, że jest obecnie wyłącznym właścicielem krakowskiej Marketing Investment Group (MIG), która zarządza siecią sklepów, w tym Timberland i Umbro.
Nastąpiło to po zatwierdzeniu konkurencji przez Komisję Europejską w grudniu, która uznała transakcję za zgodną z rynkiem wewnętrznym w świetle prawa dotyczącego fuzji.
J.D. pierwotnie otrzymał 60 procent udziałów w MIG w kwietniu 2021 r. i od tego czasu rozszerzyła swoją działalność na pięć krajów w Europie Środkowo-Wschodniej z 18 sklepami.
Notowana na giełdzie w Londynie spółka stwierdziła, że przejęcie „przyczyniło się do dalszego usprawnienia jej działalności w Europie i stworzyło możliwość przyspieszenia rozwoju marki JD w Europie Środkowo-Wschodniej”.
Kontynuuje serię przejęć i szerszą ekspansję sklepów na arenie międzynarodowej i w Europie. Latem ubiegłego roku JD zapłacił za pozostałe udziały hiszpańskiej spółki 500 mln euro, ujawniając jednocześnie plany otwarcia 50 sklepów na całym Bliskim Wschodzie po podpisaniu pierwszej umowy franczyzowej.
W ostatnim roku finansowym kończącym się styczniem 2023 r. firma MIG wygenerowała przychody w wysokości około 270 mln funtów. Obecnie jest właścicielem i operatorem łącznie 403 sklepów w 13 krajach, w tym 23 sklepów JD.
JD, która ma ponad 3377 sklepów na całym świecie, ucierpiała w tym roku z powodu niższych wydatków klientów w swoich placówkach. Obniżka prognoz zysków w zeszłym tygodniu spowodowała spadek akcji spółki o ponad 15 procent.
Kluczowy okres handlu świątecznego był również „słabszy”, niż oczekiwał zarząd, w wyniku „bardziej ostrożnych wydatków konsumenckich”.
„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.