JD Sports kupiło 40% udziałów w polskiej spółce detalicznej Marketing Investment Group (MIG), których jeszcze nie posiada, co czyni ją jedynym właścicielem.
Sprzedawca odzieży sportowej po raz pierwszy kupił 60% udziałów w spółce MIG w kwietniu 2021 r., przy czym MIG prowadzi 410 sklepów w dziewięciu krajach europejskich, głównie w Europie Środkowo-Wschodniej. W roku poprzedzającym 31 stycznia firma MIG wygenerowała przychody w wysokości około 270 milionów funtów.
Najnowsza transakcja będzie podlegała zatwierdzeniu przez Komisję Europejską w ramach konkursu i ma zostać sfinalizowana „nie później niż” w czwartym kwartale tego roku.
„Nabycie pozostałych 40 proc. udziałów w MIG pozwala nam przyspieszyć rozwój JD w Europie Środkowo-Wschodniej, dla którego wspólnie z odchodzącymi akcjonariuszami stworzono mocne fundamenty” – powiedział Regis Schulz, dyrektor generalny JD Sports.
W lutym Schultz ujawnił swoje plany uczynienia JD „wiodącą na świecie firmą z branży mody sportowej”.
Od tego czasu ogłosił plany zakupu francuskiego sprzedawcy odzieży sportowej Groupe Courir za kwotę około 520 mln euro (453 mln funtów) i nawiązał 10-letnią współpracę franczyzową z GMG z siedzibą w Dubaju, która ma… Jest świadkiem otwarcia z 50 sklepów marki JD na Bliskim Wschodzie do roku 2028.
W zeszłym miesiącu zgodziła się wydać 427 mln funtów na zakup mniejszościowych udziałów w swojej hiszpańskiej spółce Iberian Sports Retail Group (ISRG).
W maju JD zaobserwował zyski na poziomie mniejszym niż 10 milionów funtów – mniej niż 1 miliard funtów – za rok finansowy kończący się 28 stycznia i przewidywał, że w następnym roku finansowym przekroczy granicę 1 miliarda funtów.
„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.