dostarczone
Genesis ma więcej niż jednego oceniającego w Oakland, a marka potwierdza, że GV60 też tu jest.
Na początku tego tygodnia Genesis G80 Electrified został zauważony w Auckland – po raz pierwszy od pięciu lat nowy model Genesis został oficjalnie przetestowany na drogach Nowej Zelandii.
Okazuje się, że nie jest to jedyny model Genesis oceniany obecnie w Nowej Zelandii.
Po potwierdzeniu przez rzecznika Hyundai New Zealand, że G80 EV był w ocenianym kraju, rzecznik ten potwierdził, że marka ocenia również dziwaczny GV60 EV.
„W tej chwili jest tu jednostka ewaluacyjna GV60” – powiedział rzecznik w krótkiej wiadomości e-mail.
Czytaj więcej:
* Zauważono: w Oakland pojawia się tajemniczy nowy luksusowy samochód elektryczny
* Hyundai potwierdził, że pracuje nad Ioniq 5 N
* Czy ten mały elektryczny SUV może wypuścić Genesis w Nowej Zelandii?
Czy SUV jest lepszy od sedana?
Z pozoru GV60 to dość proste wejście do segmentu elektrycznych SUV-ów. Jest zbudowany na tej samej platformie E-GMP, co popularne Hyundai Ioniq 5 i Kia EV6, a także ma te same silniki.
Podobnie jak w szczególności Ioniq 5, GV60 jest zwodniczo dużym SUV-em. Chociaż na zdjęciach i filmach wygląda prawie jak hatchback, w rzeczywistości jest porównywalny wielkością ze średniej wielkości SUV-ami, takimi jak Hyundai Tucson.
Lista funkcji GV60 jest imponująca i czasami trochę dziwna. Kierowcy mogą wejść do samochodu za pomocą oprogramowania do rozpoznawania twarzy, które działa za pośrednictwem czujnika zamontowanego w słupku B. Po wejściu do środka można również uruchomić samochód za pomocą czytnika linii papilarnych. Oznacza to, że właściciele mogą uzyskiwać dostęp do swoich pojazdów i prowadzić je bez konieczności posiadania kluczyka przy sobie.
Wysoka konsola środkowa jest również pusta od przodu do tyłu, dzięki czemu działa trochę jak „dziura na nartach” między osobami siedzącymi z przodu i z tyłu. Kierowca ma zagwarantowane wygodne siedzenie dzięki „Smart Posture Care” – funkcji, która oblicza dla Ciebie idealną pozycję siedzącą na podstawie Twoich kluczowych pomiarów.
Być może najbardziej wyjątkową cechą wnętrza jest selektor biegów GV60. Gdy samochód jest wyłączony, konsola środkowa zawiera dużą szklaną kulę wielkości pięści, która znajduje się za kółkiem przewijania systemu audio-nawigacyjnego. Włącz go, a kula wskoczy na swoje miejsce, odsłaniając obrotowy ogranicznik napędu.
GV60 jest napędzany przez 168 kW/350 Nm w jednosilnikowych modelach z napędem na tylne koła, podczas gdy dwusilnikowy wariant z napędem na wszystkie koła osiąga 320 kW/605 Nm.
Pomimo tego, że jest dość duży i ciężki, GV60 może osiągnąć 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy. Można to częściowo osiągnąć dzięki funkcji tymczasowego doładowania. Aktywowany za pomocą jaskrawożółtego przycisku na kierownicy, dodaje dodatkowe 41 kW mocy, gdy jej potrzebujesz.
Funkcje ładowania pojazdu, podwójne zakrzywione ekrany, tempomat radarowy, asystent utrzymania pasa ruchu, podgrzewane tylne siedzenia i „tryb driftu” są standardem we flagowych modelach GV60 za granicą.
Jeśli GV60 trafi do sprzedaży w Nowej Zelandii w przyszłości, prawdopodobnie nie będzie tani. W Australii, gdzie model jest dostępny na rynku od kilku miesięcy, droższy wariant kosztuje 103 700 dolarów australijskich, a najwyższy model GV60 Performance kosztuje 110 700 dolarów australijskich.
Dla porównania, ceny Hyundai Ioniq 5 zaczynają się od 79 990 USD w Nowej Zelandii i rosną do 99 990 USD za dalekiego zasięgu 77,4 kWh Elite.