Jetstar przyznał, że nie wypłacił niektórym pasażerom Nowej Zelandii, którym przysługuje prawo do odszkodowania, po opóźnieniu lub odwołaniu ich lotów krajowych.
Linia lotnicza przeprosiła za „zawodzenie klientów” i przyznała, że jej komunikacja i obsługa klienta wobec Nowozelandczyków była na niskim poziomie, szczególnie w ostatnich latach w związku z pandemią Covid-19.
Na stronie internetowej Jetstar opublikowano alert umożliwiający klientom zgłaszanie historycznych roszczeń, jeśli loty zostały opóźnione lub odwołane z przyczyn „zależnych od linii lotniczej”.
Nastąpiło to dzień po ujawnieniu, że Qantas, największa australijska linia lotnicza, zgodziła się zapłacić grzywnę w wysokości 100 milionów dolarów australijskich (110 milionów dolarów nowozelandzkich) w celu rozstrzygnięcia sprawy sądowej zarzucającej jej sprzedaż tysięcy biletów na loty, które już posiadała. odwołany.
Zgodnie z umową z Australijską Komisją ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC) linia lotnicza ma uruchomić plan o wartości do 20 mln dolarów australijskich (22 mln dolarów nowozelandzkich) mający na celu rekompensatę dla poszkodowanych pasażerów.
Jetstar stwierdził w oświadczeniu, że ponowne uruchomienie po pandemii było trudnym okresem zarówno dla podróżnych, jak i linii lotniczych, a komunikacja i obsługa klienta mogły być „lepsze”.
Rzecznik firmy powiedział: „Głęboko przepraszamy za to, że zawiedliśmy klientów w tym czasie”.
„Zachęcamy każdego, kto uważa, że mógł nie otrzymać odpowiedniego odszkodowania za zakłócenie lotu w Nowej Zelandii, aby skontaktował się z nami w celu rozpatrzenia swojej sprawy”.
Nie jest jasne, co było przyczyną skargi ani ilu pasażerów może ona dotyczyć.
Zgodnie z ustawą o lotnictwie cywilnym pasażerowie mają prawo do odszkodowania lub zwrotu kosztów, jeżeli określone „wymagania techniczne lub ograniczenia dotyczące załogi” powodują zakłócenia w regularnych lotach.
„W przypadku opóźnienia lub odwołania Twojego lotu krajowego z przyczyn zależnych od Jetstar mogą Ci przysługiwać prawa wynikające z ustawy o lotnictwie cywilnym.
„W przypadku podróży międzynarodowych obowiązują inne przepisy.
„Możesz mieć również prawa wynikające z przepisów konsumenckich, takich jak ustawa o gwarancjach konsumenckich”.
Linie lotnicze oferowały dodatkowe roszczenia pasażerom, którzy uważali, że ich poprzednia prośba o zwrot kosztów została „niewłaściwie rozpatrzona”.
Klienci mogą poprosić o sprawdzenie, jeśli ich lot zostanie zakłócony przed 7 maja 2024 r., powiedział Jetstar.