Wiele wskazuje na to, że Apple patrzy na rynek gier bardziej kompleksowo. foto/123RF
Zestaw słuchawkowy Vision Pro znalazł się w centrum uwagi na konferencji Apple Worldwide Developers Conference, czego oczekiwano, ponieważ o technologii rzeczywistości mieszanej mówi się od wielu lat.
Vision Pro to oprogramowanie
Projekt flagowego urządzenia pierwszej generacji jest oszałamiający i prawdopodobnie tak będzie, gdy zostanie wydany w przyszłym roku. Jeśli możesz sobie na to pozwolić lub jedno z tańszych urządzeń Vision, które prawdopodobnie się pojawią, to jest to. Widzisz kogoś w powietrzu?
WWDC każdego roku obejmuje coraz więcej obszarów, ale wydaje się, że sztuczna inteligencja zajmuje tylne miejsce w Apple, a przynajmniej tak się wydaje.
Jednak nie jest to takie łatwe. Jak pokazało Apple na przestrzeni lat, praca z opakowaniami niekoniecznie doprowadzi Cię do sukcesu. Firma nie uczestniczy np. w targach branżowych, na których jej towary i usługi można łatwo porównać z produktami innych firm technologicznych.
Zamiast tego pewnie zarządza własnym ekosystemem. Inne firmy są czasami zapraszane do skromnego zaprezentowania, w jaki sposób wykorzystują technologię Apple w ramach tego ekosystemu. To wszystko w stylu „oferty nie do odrzucenia”, bez wątpienia wplątanej w gęsią skórkę konkurencyjnych firm.
W przygotowaniu może być produkcyjna AppleAI, ale musi ona poprawić wrażenia użytkownika w podobny sposób, jak obrazowanie obliczeniowe w iPhone’ach korzystających ze sprzętu NPU.
Chociaż obecnie trwa wielka gorączka złota AI, wciąż jest w powijakach. Large Language Models, jak również określa się tę technologię, wydaje się być ciekawym rozwiązaniem poszukującym zabójczej aplikacji, z wieloma własnościami intelektualnymi i organizacyjnymi polami minowymi po drodze.
Komputery Mac są przeznaczone dla kreatywnych odbiorców, którzy mogą czuć się niekomfortowo z generatywną sztuczną inteligencją. Wszystko zależy oczywiście od tego, jak to zrobisz, na przykład możesz mieć edytory wideo, które generują tła scen, a może nawet tworzą postacie (najlepiej z odpowiednią liczbą palców, z którymi sztuczna inteligencja ma problem z tworzeniem obrazów), które „gwiazdują” Z prawdziwymi aktorami w filmach. Trzeba przyznać, że może to być również okropny pomysł, a czytelnicy mogą wypełnić luki tutaj, dlaczego.
Jednym z obszarów, w którym LLM może wywrzeć ogromny wpływ na ogół odbiorców, są gry. Producent chipów graficznych Nvidia zwrócił się do krzemu, który przyspiesza sztuczną inteligencję. Jak ogłoszono na początku tego roku, firma już pracuje nad uczynieniem NPC bardziej realistycznymi poprzez generatywną sztuczną inteligencję i uczenie się na podstawie ich interakcji z graczami.
Dodanie wymiaru AI może zwiększyć zasługi Apple w grach, które pomimo pewnych przyzwoitych wysiłków wciąż pozostają w tyle za Microsoft Windows, z ofertami głównie dla iPhone’ów i iPadów, a nie tak bardzo dla komputerów stacjonarnych i laptopów z systemem macOS.
Gry to ogromny biznes, o czym świadczy próba Microsoftu przeforsowania ogromnej umowy o wartości 100 miliardów dolarów, aby ją kupić Wezwanie do służby Activision Blizzard – i nie spełniła swojej misji, ponieważ odmówiły brytyjskie i amerykańskie organy nadzoru regulacyjnego.
Wiele wskazuje na to, że Apple patrzy na rynek gier bardziej kompleksowo. Na WWDC Apple mówił o sposobie uruchamiania gier Windows na komputerach Mac.
Pakiet narzędzi Apple do przenoszenia gier oparty jest na kodzie Crossover firmy Codeweaver, który jest w zasadzie Wine. Jeśli jesteś użytkownikiem wolnego i otwartego oprogramowania, na pewno słyszałeś o Wine. Istnieje wiele naprawdę świetnych aplikacji Microsoft Windows, a Wine umożliwia dostęp do nich w systemach operacyjnych Linux i UNIX, takich jak FreeBSD i macOS firmy Apple. Codeweavers to w zasadzie firma, która płaci za projekt open source Wine, który trwa już od prawie 30 lat.
Odchodzimy tutaj od Deep Gaming Geek Land, ale nadchodzi obsługa interfejsów API Microsoft DirectX 12, która jest najnowszą wersją dla systemu Windows. Krótko mówiąc, programiści będą mogli w pewnym momencie uruchamiać swoje gry oparte na DirectX 12 na macOS, jeśli lubisz takie rzeczy, to imponujący wysiłek w zakresie kodowania.
Do tego jeszcze daleko, a tłumaczenie oferowane przez Wine/Crossover nie jest jeszcze gotowe, ale wyobraźcie sobie pełny dostęp do gier Windowsa na Macach z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
To powinno być ogromnym priorytetem dla Apple, zwłaszcza teraz, gdy dokonano przejścia na niezwykle wydajną architekturę procesora ARM opracowaną we własnym zakresie.
reklama
Tak czy inaczej, Apple skupi się na prywatności. Ogólna idea Apple polega na tym, że wrażliwe dane są przetwarzane na urządzeniach użytkowników, a nie wysyłane do chmury. Na WWDC 2023 firma Apple ogłosiła mnóstwo nowych funkcji, które zacieśniają prywatność (i bezpieczeństwo) jej systemów operacyjnych, aby oczyścić pulę nadużyć trackerów i innych cyfrowych złoczyńców.
Jak zostanie to wdrożone za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji, dopiero się okaże. Istnieją już obawy dotyczące stosowania np. ChatGPT może ujawnić informacje, gdy użytkownicy uruchamiają sztuczną inteligencję, która następnie uczy się na jej podstawie i może ostatecznie udostępnić światu wrażliwe materiały.
Oczywiście, im więcej materiału dostarcza sztuczna inteligencja, tym bardziej pożądane jest udostępnianie danych. Będzie to wymagało poważnych sprytów do rozwiązania, udostępniania informacji z dbałością o prywatność użytkowników. Tak czy inaczej, osobiście witam świadomych prywatności członków AI.
„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.