Partia Pracy nie miała dobrego początku kampanii z kolejnymi błędami w reklamach dotyczących sprawiedliwości dla młodzieży i miernymi wynikami sondaży.
Do tej pory strategia kampanii Partii Pracy polegała na wyłączaniu rzeczy, a nie ogłaszaniu, co zamierza zrobić.
Premier miał wysiąść z samolotu z Litwy głodny kampanii wyborczej, ale zamiast tego jego partia potknęła się w ciągu tygodnia.
„W tym dla ciebie” to nowe hasło kampanii, ale tak naprawdę nie są jeszcze „w tym”, jeśli chodzi o kampanie.
To są czerwone flagi.
Najnowsza ankieta 1News Verian wykazała, że Partia Pracy spadła o 2 punkty procentowe. W każdym sondażu w tym roku spadał – 38. miejsce w styczniu, 36. miejsce w marcu, 35. miejsce w maju i 33. miejsce w najnowszym sondażu w lipcu.
Jedynym zastrzeżeniem jest to, że National nie skorzystał z walk Partii Pracy i również spadł o dwa.
Do niepokoju dodają ulubione liczby premierów, z przerwą między zaostrzeniem Chrisa. Chris Hipkins ma niewielką przewagę na poziomie 24%, podczas gdy Christopher Luxon ma 20%.
Partia Pracy popełniła błąd, ogłaszając w poniedziałek swój plan dotyczący sprawiedliwości dla młodzieży. Zapowiedział nowe przestępstwo dla osób, które wykorzystują młodocianych do popełniania przestępstw, a nie tylko czynnik obciążający w wyroku. Błędy się zdarzają, ale sprawiają wrażenie pośpiechu. Technicznie rzecz biorąc, jest to proklamacja rządu, ale myślę, że takie podejście i ten pośpiech możemy umieścić w stosie kampanii.
We wtorek było również zamieszanie i brak szczegółów na temat planu wymiaru sprawiedliwości dla młodzieży. Udało im się w środę z jej trzecią reklamą dotyczącą sprawiedliwości dla młodzieży, ale nie stać jej na dwie próby.
W tle gotował się zjadliwy raport byłego ministra Michaela Wooda, że jego akcje nie zostały odpowiednio uregulowane, po raz kolejny przypominając słuchaczom ministerialne wpadki. Nie jest już ministrem, ale sprawa wciąż prześladuje jego partię.
Ten tydzień nie był idealny, ale jest szansa, żeby to zmienić.
Partia Pracy ma ogłosić swój plan podatkowy w najbliższych dniach. Może to być zwycięzca głosowania, przy czym 12% wyborców nie jest pewnych lub nie chce powiedzieć, na kogo głosować w naszej ankiecie. Nie ma podatku od majątku ani podatku od zysków kapitałowych, ale Partia Pracy wie, że musi udowodnić swoim wyborcom, że „jest w tym dla ciebie”.
Ankieta 1News wykazała, że nie tylko sekretarz skarbowy David Parker czuje się „rozczarowany”. 52% ankietowanych poparło podatek od zysków kapitałowych z wynajmu nieruchomości, 37% było przeciw, a 11% nie wiedziało lub odmówiło zezwolenia.
Co ciekawe, wyborcy najbardziej skłonni poprzeć podatek od zysków kapitałowych to zwolennicy zielonych – 73%, zwolennicy Partii Pracy – 62%, czyli powyżej 70 – 62%. Z drugiej strony, najbardziej skłonni sprzeciwić się CGT w wynajmowanej nieruchomości to zwolennicy ACT – 50%, patrioci – 49% i osoby w wieku 35-54 lata – 62%.
Podejście National polegało na posypywaniu polityk, takich jak nasiona trawy, mając nadzieję, że niektórzy to przyjmą. Istnieje już 27 zasad, a wciąż jest ich więcej.
Problem polega na tym, że dotychczasowa mnogość polityki utrudnia społeczeństwu zaangażowanie się i ekscytację, a do czasu rozpoczęcia kampanii National może nie mieć wiele do zrobienia, aby ustalić program. Opinia publiczna nie była zbytnio zaangażowana w politykę aż do ostatnich kilku tygodni, dlatego większość partii czeka na coś merytorycznego.