Doniesiono, że dwa helikoptery zderzyły się ze sobą w pobliżu Sea World na Gold Coast. Wideo / 9 aktualności
Wdowa po pilocie, który zginął w katastrofie helikoptera SeaWorld, otrzymała grzywnę skierowaną do jej męża – siedem dni po jego śmierci.
Ash Jenkinson zginął wraz z brytyjskimi nowożeńcami Ronem i Diane Hughes oraz mamą Sydney, Vanessą Tadros, kiedy helikopter, którym pilotował, zderzył się z innym helikopterem 2 stycznia.
Policja twierdzi, że 33-letnia kobieta wykorzystała dane osobowe w nekrologu Asha Jenkinsona, aby ustalić przestępstwo drogowe wobec zmarłego pilota, listonosz raporty.
Kobieta została rzekomo przyłapana na korzystaniu z telefonu komórkowego podczas jazdy w grudniu.
reklama
Zawiadomienie o grzywnie zostało wysłane trzy tygodnie później – tydzień po śmierci Jenkinsona w przerażającej katastrofie.
Wdowa po nim była, co zrozumiałe, zszokowana, gdy pocztą nadeszło piękne zawiadomienie z nazwiskiem jej zmarłego męża dołączone do nieznanego samochodu.
Od tego czasu 33-latek został wezwany do postawienia przed sądem za dwa oszustwa.
Stanie przed sądem Penley Magistrates Court 6 kwietnia.
reklama
Pilot bohatera
Ukochany pilot został okrzyknięty bohaterem w kilka dni po wypadku, z salutami na człowieka, który poświęcił swój czas na wsparcie potrzebujących.
Podczas kryzysu powodziowego w 2022 r. w Nowej Południowej Walii i Queensland Jenkinson poświęcił swój czas na transport niezbędnych zapasów ludziom, których domy i życie zostały zniszczone podczas wydarzenia.
Setki ludzi żegnały go na rozdzierającym serce pogrzebie, na którym jego narzeczona, Kush Richardson-Johnson, powiedziała, że para zawsze żegnała się „tak, jakby to był ostatni dzień, każdego dnia, na wszelki wypadek”.
Powiedziała: „Moje serce jest złamane z powodu utraty teraźniejszości i przyszłości z tym mężczyzną”.
Pozostawił przy życiu swojego rocznego syna Kaydena.
Katastrofa helikoptera SeaWorld
Rodziny ofiar katastrofy i osoby, które przeżyły, otrzymały długo oczekiwane odpowiedzi na początku tego miesiąca, kiedy Australijskie Biuro Bezpieczeństwa Transportu opublikowało wstępne dochodzenie w sprawie przyczyny katastrofy.
Bliscy nie mogli zrobić nic innego, jak tylko patrzeć, jak pięciominutowy helikopter zamienia się w tragedię w ciągu kilku sekund.
Główny komisarz ATSB, Angus Mitchell, powiedział, że pilot helikoptera podchodzącego do lądowania nie przypomina sobie, aby otrzymał wezwanie taksówki od drugiego pilota przez radio, ogłaszające zamiar startu.
„Niekoniecznie musi to oznaczać, że wezwanie taksówki nie zostało wykonane, a dochodzenie ATSB przeprowadzi szczegółową analizę charakteru wykonanych wezwań radiowych” – zauważył Mitchell.
W kilka dni po katastrofie śledczy ujawnili, że łopata wirnika helikoptera, który wystartował – pilotowany przez Jenkinsona – uderzyła w przednią szybę lądującego helikoptera, powodując oderwanie łopatek i rozbicie helikoptera na ziemię.
reklama
W tym helikopterze było trzech ocalałych.
W helikopterze do lądowania pilot cudem zdołał wylądować bez wyraźnego widoku przez przednią szybę – ratując wszystkich czterech pasażerów na pokładzie.