Chiny twierdzą, że jedna z czarnych skrzynek z katastrofy lotniczej we wschodnich Chinach została znaleziona w bardzo uszkodzonym stanie. Rejestrator jest tak uszkodzony, że nie są w stanie stwierdzić, czy to rejestrator parametrów lotu, czy rejestrator rozmów w kabinie.
Podejmowane są wszelkie wysiłki, aby znaleźć drugą czarną skrzynkę, powiedział Mao Yanfeng, dyrektor departamentu badania wypadków Chińskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego na konferencji prasowej w środę (czasu lokalnego).
Odzyskanie tak zwanych czarnych skrzynek jest kluczem do ustalenia przyczyny katastrofy. Znajdź wskazówki w Dlaczego chiński samolot pasażerski nagle okrył się i rozbił górę w południowych Chinach? Został zawieszony w środę, gdy deszcz dotknął pola gruzu i wypełnił czerwony brud powstały w wyniku ognistego uderzenia samolotu.
Wcześniej naukowcy używali narzędzi ręcznych, dronów i psów tropiących w deszczowych warunkach, aby przeczesywać zbocza gęstych lasów, aby uzyskać dane z lotu i rejestratory głosu w kokpicie, a także wszelkie szczątki ludzkie. Załoga pracowała również nad pompowaniem wody z krateru, który powstał, gdy samolot uderzył w ziemię, ale ich wysiłki zostały wstrzymane w środku dnia, ponieważ na stromych zboczach możliwe były niewielkie osuwiska.
Czytaj więcej:
* Bliższe spojrzenie: Co wiadomo o katastrofie lotniczej we wschodnich Chinach?
* Katastrofa we wschodnich Chinach: śledczy w sprawie katastrofy lotniczej mówi, że „skorumpowana gra jest na szczycie listy”
* W katastrofie chińskiego samolotu pasażerskiego nie znaleziono żadnych ocalałych
* Samolot linii China Eastern Airlines rozbił się w górach z prędkością ponad 840 km/h, zabijając 132 osoby.
Filmy opublikowane przez chińskie media państwowe pokazywały małe fragmenty Boeinga 737-800 rozrzucone po okolicy. Odzyskano także zabłocone portfele, dowody osobiste i dowody osobiste. Każdy kawałek wraku ma obok siebie numer, a największy jest oznaczony policyjną taśmą.
Krewni pasażerów zaczęli przybywać w środę pod bramę wioski Lu tuż za strefą katastrofy, gdzie zostali zatrzymani przez policję i urzędników wraz z reporterami na miejscu, którzy używali otwartych markiz, aby zablokować widok z tyłu.
Słyszano, jak kobieta mówiła, że jej mąż, ojciec dwójki dzieci, był w samolocie.
„Idę tam tylko popatrzeć. Czy łamię prawo? „Kobieta i jej towarzysz zostali następnie odprowadzeni i powiedzieli reporterom, aby przestali filmować.
Inny mężczyzna, który podał tylko swoje nazwisko, Ding, powiedział, że jego szwagierka była w samolocie. Powiedział, że ma nadzieję odwiedzić stronę, ale władze niewiele mu powiedziały.
„Przyszliśmy tu tylko, żeby się przyjrzeć”, powiedział Ding, dodając: „Nagle moje serce zatonęło” po usłyszeniu o wypadku. Jest również eskortowany.
China Eastern Flight 5735 przewoził 123 pasażerów i 9 członków załogi z Kunming w prowincji Yunnan do Guangzhou, przemysłowego węzła na południowo-wschodnim wybrzeżu Chin, kiedy rozbił się w poniedziałek po południu poza miastem Wuzhou w regionie Guangxi. Przypuszcza się, że wszystkie 132 osoby na pokładzie zginęły.
śledczy Mówię, że jest za wcześnie, by spekulować, dlaczego. Samolot zanurkował w niewyjaśniony sposób godzinę po odlocie i przestał przesyłać dane 96 sekund po katastrofie.
Zhou Tao, dyrektor Biura Bezpieczeństwa Lotniczego Chińskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego, powiedział, że kontroler ruchu lotniczego próbował kilkakrotnie skontaktować się z pilotami po tym, jak gwałtownie zauważył dużą wysokość samolotu, ale nie otrzymał odpowiedzi. Konferencja prasowa we wtorek wieczorem.
„Jak dotąd akcja ratunkowa nie znalazła jeszcze żadnych ocalałych” – powiedział Chu.
„Administracja Bezpieczeństwa Publicznego przejęła kontrolę nad stroną”.
China Eastern ma siedzibę w Szanghaju i jest jedną z trzech największych linii lotniczych w Chinach, która posiada ponad 600 samolotów, w tym 109 Boeingów 737-800. Chińskie ministerstwo transportu poinformowało, że China Eastern uziemiło wszystkie swoje samoloty 737-800, co może jeszcze bardziej zakłócić krajowe podróże lotnicze, już ograniczone przez największą epidemię Covid-19 w Chinach od początkowego szczytu na początku 2020 roku.
Boeing 737-800 lata od 1998 roku i ma solidne wyniki w zakresie bezpieczeństwa. To starszy model niż 737 Max, który został wycofany z produkcji na całym świecie od prawie dwóch lat po śmiertelnych wypadkach w 2018 i 2019 roku.
Poniedziałkowy incydent był najgorszy w Chinach od ponad dekady. W sierpniu 2010 r. Embraer ERJ 190-100 obsługiwany przez Henan Airlines uderzył w ziemię w niewielkiej odległości od pasa startowego w północno-wschodnim mieście Yichun i zapalił się. Przewieziono 96 osób, z których 44 zginęło.Śledczy obwiniali o błąd pilota.