Śledczy znaleźli w swoim mniemaniu rejestrator rozmów w kokpicie Wrak samolotu China Eastern Airlines, który rozbił się na południu kraju, ze 132 pasażerami na pokładzieChiński urzędnik lotniczy powiedział w środę (czasu lokalnego).
Zhou Tao, dyrektor Biura Bezpieczeństwa Lotniczego Urzędu Lotnictwa Cywilnego w Chinach, powiedział, że zewnętrzna obudowa jednej z dwóch „czarnych skrzynek” samolotu i jego część składowa zostały uszkodzone, ale jednostka była „stosunkowo nienaruszona”. Reporterzy na briefingu prasowym.
Zhou powiedział, że urządzenie nagrywające zostanie wysłane do Pekinu w celu odkodowania i analizy. Powiedział, jak długo to potrwa, zależy od stopnia uszkodzenia jednostki.
„Dostarczy to ważnej wskazówki co do przyczyny wypadku” – powiedział. Powiedział, że śledczy będą dalej robić wszystko, co w ich mocy, aby znaleźć rejestrator danych lotu, aby zapewnić bardziej wszechstronne wsparcie danych w celu zrekonstruowania całego incydentu. .
Czytaj więcej:
* Bliższe spojrzenie: Co wiadomo o katastrofie lotniczej we wschodnich Chinach?
* Katastrofa we wschodnich Chinach: śledczy w sprawie katastrofy lotniczej mówi, że „skorumpowana gra jest na szczycie listy”
* W katastrofie chińskiego samolotu pasażerskiego nie znaleziono żadnych ocalałych
* Samolot linii China Eastern Airlines rozbił się w górach z prędkością ponad 840 km/h, zabijając 132 osoby.
Zdjęcia opublikowane wcześniej przez państwową stację CCTV przedstawiały pracowników umieszczających jasnopomarańczowy, zabłocony cylinder w przezroczystej, zamykanej na suwak plastikowej torbie.
Odzyskanie tak zwanych czarnych skrzynek – które dla większej widoczności są zwykle pomalowane na pomarańczowo – jest kluczem do ustalenia przyczyny wypadku.
Poszukiwania wskazówek, dlaczego samolot nagle wpadł w górę w południowych Chinach w poniedziałek po południu, zostały tymczasowo zawieszone wcześniej w środę, gdy deszcz przetoczył się przez pole gruzu i wypełnił czerwone rany powstałe w wyniku ognistej kolizji samolotu.
Cheng Xi, szef Straży Pożarnej i Ratownictwa Autonomicznego Regionu Guangxi, gdzie rozbił się samolot, powiedział, że w środę znaleziono również portfele, dowody osobiste i banki oraz ludzkie szczątki.
„Obszar jest pełen chwastów, a teren jest bardzo stromy” – powiedział Cheng.
„W przypadku deszczu widoczność była słaba, co doprowadziło do pewnego stopnia trudności w akcji ratunkowej” – powiedział.
Do przeczesywania gęsto zalesionych zboczy naukowcy używają narzędzi ręcznych, w tym wykrywaczy metali, a także dronów i psów tropiących w deszczowych warunkach. Załoga pracowała również nad pompowaniem wody z krateru, który powstał, gdy samolot uderzył w ziemię, ale ich wysiłki zostały wstrzymane w środku dnia, ponieważ na stromych zboczach możliwe były niewielkie osuwiska.
Rejestrator danych lotu rejestruje informacje o prędkości drona, wysokości, kierunku w górę lub w dół, działaniach pilota i wydajności wszystkich głównych systemów. Dyktafon w kokpicie rejestruje dźwięki, w tym rozmowy i hałas silnika w tle podczas lotu.
Urzędnicy powiedzieli, że załoga jest w dobrym stanie zdrowia, samolot miał czystą historię konserwacji, pogoda była ładna podczas lotu, a piloci byli w regularnym kontakcie z kontrolerami ruchu lotniczego przed nurkowaniem.
Krewni pasażerów zaczęli przybywać w środę pod bramę wioski Lu tuż za strefą katastrofy, gdzie zostali zatrzymani przez policję i urzędników wraz z reporterami na miejscu, którzy używali otwartych markiz, aby zablokować widok z tyłu.
Słyszano, jak kobieta mówiła, że jej mąż, ojciec dwójki dzieci, był w samolocie.
„Idę tam tylko popatrzeć. Czy łamię prawo? „Kobieta i jej towarzysz zostali następnie odprowadzeni i powiedzieli reporterom, aby przestali filmować.
Inny mężczyzna o imieniu Ding powiedział, że jego szwagierka była w samolocie. Powiedział, że ma nadzieję odwiedzić stronę, ale władze niewiele mu powiedziały.
„Przyszliśmy tu tylko, żeby się przyjrzeć”, powiedział Ding, dodając: „Nagle moje serce zatonęło” po usłyszeniu o wypadku. Jest również eskortowany.
China Eastern Flight 5735 przewoził 123 pasażerów i 9 członków załogi z Kunming w prowincji Yunnan do Guangzhou, przemysłowego węzła na południowo-wschodnim wybrzeżu Chin, kiedy rozbił się w poniedziałek po południu poza miastem Wuzhou w regionie Guangxi. Przyjmuje się, że wszystkie 132 osoby na pokładzie zginęły.
Śledczy twierdzą, że jest za wcześnie, aby spekulować na temat przyczyny. Samolot zanurkował w niewyjaśniony sposób godzinę po odlocie i przestał przesyłać dane 96 sekund po katastrofie.
We wtorek Tao powiedział, że kontroler ruchu lotniczego próbował kilkakrotnie skontaktować się z pilotami po tym, jak zobaczył gwałtowny spadek wysokości samolotu, ale nie otrzymał odpowiedzi.
China Eastern ma siedzibę w Szanghaju i jest jedną z trzech największych linii lotniczych w Chinach, która posiada ponad 600 samolotów, w tym 109 Boeingów 737-800. Chińskie ministerstwo transportu poinformowało, że China Eastern uziemiło wszystkie swoje samoloty 737-800, co może jeszcze bardziej zakłócić krajowe podróże lotnicze, już ograniczone przez największą epidemię Covid-19 w Chinach od początkowego szczytu na początku 2020 roku.
Szef oddziału prowincji Yunnan we wschodnich Chinach powiedział na konferencji prasowej w środę, że nakaz uziemienia nie wskazuje na żadne mechaniczne problemy z flotą, ale że jest to „akt odpowiedzialności pasażerów”.
Boeing 737-800 lata od 1998 roku i ma solidne wyniki w zakresie bezpieczeństwa. To starszy model niż 737 Max, który został wycofany z produkcji na całym świecie od prawie dwóch lat po śmiertelnych wypadkach w 2018 i 2019 roku.
Poniedziałkowy incydent był najgorszy w Chinach od ponad dekady. W sierpniu 2010 r. Embraer ERJ 190-100 obsługiwany przez Henan Airlines uderzył w ziemię w niewielkiej odległości od pasa startowego w północno-wschodnim mieście Yichun i zapalił się. Przewieziono 96 osób, z których 44 zginęło.Śledczy obwiniali o błąd pilota.