KFC odpowiada na skargi dotyczące ziemniaków i sosu

KFC odpowiada na skargi dotyczące ziemniaków i sosu
Kentucky Fried Chicken zareagował na oburzenie ze strony klientów w całym kraju po tym, jak stwierdził, że jego ziemniaki i bulion mają smak „chemiczny” i „plastikowy” po decyzji firmy o zmianie pojemników.

W ciągu ostatnich kilku tygodni duża liczba klientów była zaniepokojona „obrzydliwym, mydlanym” i „plastikowym” charakterem degustacji ziemniaków i bulionów.

Klienci w całym kraju, w tym w Auckland, Thames, Blenheim i Greymouth, twierdzili, że ich posiłki zostały zepsute przez zmianę – i zabrali się na stronę KFC na Facebooku, aby złożyć skargę.

Protest skłonił nowozelandzką firmę zajmującą się bezpieczeństwem żywności do powiedzenia, że ​​skontaktuje się z KFC w celu omówienia problemu.

Jeden z klientów napisał: „Złożyłem reklamację pięć dni temu i nic nie słyszałem. Dopóki nie wypróbowałem produktu ponownie, byłem przekonany, że to pojemniki”.

Ktoś inny to poparł: „Nowe pojemniki z ziemniakami i bulionem niczego nie smakują” i napisał, że jest „zabawny smak plastiku”.

Restaurant Brands, spółka macierzysta KFC, zaprzeczyła, jakoby jej pojemniki miały cokolwiek wspólnego z twierdzeniami klientów, że ziemniaki i sos mięsny mają „obrzydliwy” „chemiczny” smak.

Zamknęli również spekulacje, że przepis się zmienił.

„Możemy potwierdzić, że nasza receptura ziemniaków i bulionu się nie zmieniła. Zgodnie z nowymi przepisami rządowymi oraz po szeroko zakrojonej kontroli jakości i testach w sklepach, zaktualizowaliśmy nasze opakowania ziemniaków i bulionu do certyfikowanego, nadającego się do recyklingu polipropylenu „, rzecznik restauracji Marki powiedziały.

„Ten produkt jest szeroko stosowany w branży gastronomicznej w Nowej Zelandii i jest specjalnie zaprojektowany do gorących potraw i możemy potwierdzić, że nie jest to kwestia bezpieczeństwa żywności”.

Jednak Restaurant Brands ominęło pytanie, czy zbada, dlaczego wpłynęło to na smak ziemniaków i bulionu i czy odpowiedziała bezpośrednio na skargi klientów.

Jeden niezadowolony klient, który chce pozostać anonimowy, powiedział Heroldowi, że ponad 10 dni temu skarżył się bezpośrednio do KFC na „chemiczny” zapach, smak ziemniaczany i bulion i spotkał się z ciszą.

READ  Fonterra rozważa sprzedaż swojej globalnej działalności konsumenckiej, w tym marek Anchor, Mainland i Kāpiti

Po przeczytaniu odpowiedzi sieci fast foodów na Herald, klient powiedział, że jest sfrustrowany, że nie obchodzą go skargi klientów, a „chemiczny” zapach i smak był czymś do rozważenia, nawet jeśli nie chodziło o pojemniki.

Mogą powiedzieć, że ich pojemnik podlega przepisom rządowym. Jednak wyraźnie jest coś innego w zapachu i smaku produktu, co naprawdę ma znaczenie dla mnie jako konsumenta.

„Jestem rozczarowany procesem reklamacji. Do diabła, nie chcę nawet zwrotu pieniędzy, chcę tylko, aby mieli lepszy produkt dla mojej rodziny i cieszę się z tego”.

„Nie obchodzi ich to. Będą się troszczyć, czy na dużym forum publicznym zostanie złożona wystarczająca liczba skarg lub jeśli wpłynie to na wyniki finansowe”.

Zastępca dyrektora generalnego Nowej Zelandii ds. bezpieczeństwa żywności, Vincent Arbuckle, powiedział Heraldowi, że nie otrzymali żadnych skarg dotyczących ziemniaków i sosu z Kentucky, ale że „biorąc pod uwagę informacje”, „skontaktują się z firmą, aby omówić sprawę”.

Arbuckle dodał, że tworzywa sztuczne stosowane w opakowaniach żywności w Nowej Zelandii są „bardzo stabilne”.

Firmy spożywcze muszą zapewnić bezpieczeństwo i odpowiedniość produkowanej przez siebie żywności, w tym upewnić się, że opakowania nie zanieczyszczają ani nie zanieczyszczają żywności.

„Plastiki używane w opakowaniach i pojemnikach na żywność są bardzo stabilne, jeśli są używane prawidłowo, a spożycie chemikaliów z tworzyw sztucznych w Nowej Zelandii jest znacznie poniżej maksymalnych limitów bezpieczeństwa”.

Arbuckle zachęcał każdego, kto ma obawy dotyczące frytek i sosu z Kentucky, do zgłaszania się bezpośrednio do MPI.

Konsumenci mogą złożyć raport online, telefonicznie: 0800 00 83 33 lub e-mailem: [email protected]

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *